1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 вересня 1997 р. N 963
Київ
Про стан впровадження казначейського виконання кошторисів видатків
Кабінет Міністрів України відзначає, що на виконання постанов Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 14 січня 1997 р. N 13 "Про впровадження казначейської системи виконання державного бюджету" та від 9 травня 1997 р. N 437 "Про казначейське виконання кошторисів видатків на утримання апарату органів виконавчої влади" Міністерством фінансів, Головним управлінням Державного казначейства проведена відповідна робота, спрямована на впровадження казначейського виконання видаткової частини державного бюджету.
З липня 1997 р. органами Державного казначейства прийнято на обслуговування всі заходи, що фінансуються з державного бюджету. У порядку пілотного варіанта з 1 травня 1997 р. здійснювалися платежі безпосередньо на користь суб'єктів господарської діяльності, що виконували роботи або надавали послуги установам Міністерства охорони здоров'я, розташованим у Львівській, Івано-Франківській та Полтавській областях, а також за рахунок Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, Державного фонду сприяння зайнятості населення. З 1 липня ц.р. набутий досвід з оплати рахунків зазначених установ і організацій поширено на всю територію України. Крім того, з червня 1997 р. розпочато оплату рахунків усіх органів виконавчої влади, які утримуються за рахунок державного бюджету.
Всього у липні ц.р. органами Державного казначейства переведено на оплату рахунків 3,3 тис. бюджетних установ і організацій, що становить 24 відсотки їх загальної кількості.
Здійснювалися заходи щодо створення єдиної інформаційно-обчислювальної системи. Станом на 1 серпня 1997 р. встановлено комп'ютерне устаткування для 2200 автоматизованих робочих місць. В обласних управліннях та в більшості міських (районних) відділень функціонує телекомунікаційний зв'язок. Разом з Національним банком Головним управлінням Державного казначейства впроваджена автоматизована система контролю за виконанням видаткової частини державного бюджету, а в територіальних органах ця система перебуває у стадії впровадження.
Міністерством фінансів, Головним управлінням Державного казначейства розроблена нова бюджетна класифікація та на її основі новий бухгалтерський план рахунків, які відповідають міжнародним стандартам.
Водночас у роботі Головного управління Державного казначейства та його територіальних органів допущено ряд недоліків, що призвело до зволікання з впровадженням казначейського виконання кошторисів видатків. Не забезпечено вивчення причин і вжиття необхідних заходів до недопущення накопичення залишків коштів на рахунках територіальних органів Державного казначейства та бюджетних установ і організацій.
Допускаються випадки необгрунтованого зволікання з перерахуванням коштів бюджетним установам і організаціям та вимагання подання документів, не передбачених нормативними актами. До цього часу Головним управлінням Державного казначейства не здійснено уточнення форм звітності бюджетних установ і організацій відповідно до нових форм кошторисів доходів і видатків.
Незважаючи на здійснюваний органами Державного казначейства контроль за виконанням Указу Президента України від 28 лютого 1997 р. N 187 "Про заходи щодо забезпечення наповнення державного бюджету та посилення фінансово-бюджетної дисципліни" ще недостатньо проводиться робота з правильного формування кошторисів та використання коштів, які ними передбачаються. Так, Київський національний університет імені Тараса Шевченка до переходу на оплату рахунків через систему органів Державного казначейства кошти в сумі 103 тис. гривень, виділені на заробітну плату, використав на проведення капітального ремонту. Майже в кожному центральному органі виконавчої влади під час переходу на зазначену оплату рахунків виявлено нецільове використання коштів. Усього встановлено використання коштів не за цільовим призначенням в сумі 2,3 млн. гривень.
В окремих випадках допускається втручання місцевих органів у розподіл коштів державного бюджету. Насамперед це стосується Автономної Республіки Крим, Сумської та Кіровоградської обласних державних адміністрацій.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади не забезпечили належної підготовки до впровадження нової схеми руху бюджетних коштів, внаслідок чого мають місце непоодинокі випадки затримки на 5-7 днів перерахування коштів через неспроможність головного розпорядника коштів оперативно визначити їх отримувачів. У липні поточного року Міністерство освіти, Міністерство інформації, Міністерство транспорту, Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі, Всеукраїнське товариство "Просвіта" та інші розпорядники приймали рішення про розподіл коштів протягом тижня, а кошти, виділені 10 липня 1997 р. колишньому Міністерству сільського господарства і продовольства в сумі 1170 тис. гривень на придбання запасних частин для зернозбиральної техніки, до цього часу не розподілені.

................
Перейти до повного тексту