1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 19 березня 1997 р. N 249
Київ
Про невідкладні заходи щодо погашення заборгованості з платежів до Державного бюджету України та підвищення відповідальності керівників міністерств та інших органів виконавчої влади за дотримання бюджетної дисципліни
Кабінет Міністрів України відзначає, що у 1996 році і на початку 1997 року склалася вкрай незадовільна ситуація з надходженням платежів до державного бюджету, внаслідок чого мобілізовано податків і платежів лише 82,1 відсотка сум, врахованих у Державному бюджеті України минулого року, і 85,1 відсотка сум надходжень, запланованих у січні поточного року.
Недоїмка за платежами до бюджету на 1 січня 1997 р. становила 1,3 млрд. гривень. Найбільшу заборгованість допустили підприємства Міністерства промисловості (352,6 млн. гривень), Державного комітету нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (107,8 млн. гривень), Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії (99,8 млн. гривень), Міністерства сільського господарства і продовольства (92 млн. гривень), Державного комітету по використанню ядерної енергії (59,4 млн. гривень), Міністерства вугільної промисловості (59,7 млн. гривень), Міністерства транспорту (47,3 млн. гривень), Державного комітету по харчовій промисловості (21,3 млн. гривень), корпорації "Укрбудматеріали" (13,6 млн. гривень).
Майже половина заборгованості припадає на 600 великих підприємств переважно державної форми власності і тих, де значна частка акцій належить державі.
Органи місцевого самоврядування не забезпечували дотримання положень Закону України "Про Державний бюджет України на 1996 рік" щодо своєчасного перерахування до державного бюджету належної йому частини доходів. Через недотримання встановлених нормативів відрахувань не надійшло до державного бюджету з двадцяти регіонів країни плати за землю в сумі 28,2 млн. гривень, у тому числі з Автономної Республіки Крим - 7,4 млн. гривень, Донецької області - 4,2 млн., Луганської - 3,9 млн., Хмельницької області - 3 млн. гривень. Такі ж порушення допущено з платежів за спеціальне використання прісних водних і лісових ресурсів, та за спеціальне використання надр при видобуванні корисних копалин.
З порушенням установлених термінів протягом року перераховано платежі до державного бюджету в сумі 3,7 млн. гривень, або 31,7 відсотка фактичних надходжень, у тому числі з Рівненської області - 73 відсотки, Івано-Франківської - 52,8, Запорізької - 52,3, Сумської - 45,5 та Тернопільської області - 45,4 відсотка.
Негативно вплинули на своєчасність надходження платежів до бюджету спад обсягів виробництва, наявність надмірних залишків готової продукції на складах, зростання дебіторської заборгованості, проведення товарообмінних операцій, збільшення собівартості продукції, незабезпеченість бюджетним фінансуванням утримання об'єктів соціальної сфери тощо.
Незважаючи на надані відстрочки та вжиті державними податковими адміністраціями заходи щодо стягнення у безспірному порядку несвоєчасно внесених платежів з платників, допущено зростання недоїмки протягом 1996 року у Вінницькій, Волинській, Миколаївській, Черкаській, Житомирській, Чернігівській областях - удвічі, Запорізькій, Рівненській областях та м.Севастополі - утричі, Київській - у 4 рази, Івано-Франківській - в 11 разів.
Дещо поліпшено платіжну дисципліну на окремих підприємствах, що перевірялись за рішеннями тимчасової комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, створеної постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 1996 р. N 1298. Знизили недоїмку у грудні минулого року підприємства Міністерства транспорту, Державного комітету нафтової, газової та нафтопереробної промисловості, Державного комітету по використанню ядерної енергії. Проте істотного зменшення недоїмки не досягнуто, а по підприємствах Міністерства промисловості, Державного комітету по харчовій промисловості допущено її збільшення.
На кожному другому з перевірених підприємств виявлено порушення податкового та валютного законодавства, зокрема на підприємствах Міністерства промисловості, Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерства вугільної промисловості, Державного комітету нафтової, газової та нафтопереробної промисловості та Міністерства сільського господарства і продовольства.
Не дали значних позитивних зрушень і заходи, що були вжиті державними податковими адміністраціями щодо передачі справ до суду для визнання підприємств-недоїмників банкрутами та внесення подань про розірвання контрактів з керівниками таких підприємств. З переданих до суду в 1996 році 5,6 тис. справ на суму 618 млн. гривень позитивно вирішено тільки чверть - на 140 млн. гривень. Найбільшу кількість таких справ порушено щодо підприємств Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Державного комітету по харчовій промисловості і Міністерства промисловості.
Законодавство з питань примусового стягнення податків не забезпечує повноти та своєчасності надходжень платежів і потребує удосконалення.
Міністерство машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Міністерство промисловості, Міністерство транспорту, Державний комітет по харчовій промисловості зволікають розгляд внесених державними податковими адміністраціями подань про розірвання контрактів з керівниками підприємств, що належать до сфери їх управління.
Так, по підприємствах Міністерства транспорту надіслано 223 подання на розірвання контрактів, на які отримано 35 відповідей, а фактично розірвано лише 4 контракти. Відповідно по Міністерству промисловості показники становили - 318, 56, 16, Державному комітету по харчовій промисловості - 138, 40, 8 та Міністерству машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії - 274, 77, 25.

................
Перейти до повного тексту