1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 листопада 1997 р. N 1289
Київ
Про стан використання бюджетних, позабюджетних коштів у 1996 році та першому півріччі 1997 р. Фондом державного майна, Державною адміністрацією залізничного транспорту, Міністерством оборони та інших коштів цільового призначення Українським національним фондом "Взаєморозуміння і примирення"
Розглянувши подані Головним контрольно-ревізійним управлінням матеріали про незаконне і нецільове використання бюджетних, позабюджетних коштів у 1996 році та першому півріччі 1997 р. Фондом державного майна, Державною адміністрацією залізничного транспорту, Міністерством оборони та інших коштів цільового призначення Українським національним фондом "Взаєморозуміння і примирення", Кабінет Міністрів України відзначає, що керівники зазначених органів, а також підприємств, установ і організацій, які належать до сфери їх управління, не вживають належних заходів для забезпечення ефективного використання бюджетних, позабюджетних та інших коштів цільового призначення, допускають порушення фінансової дисципліни, податкового законодавства.
Ревізіями та перевірками Фонду державного майна, 5 його регіональних відділень та 42 представництв, проведеними у першому півріччі ц.р., виявлено незаконне і нецільове використання коштів державного позабюджетного фонду приватизації на суму 1,6 млн. гривень, суттєві порушення податкового законодавства та ведення бухгалтерського обліку. Відсутній належний контроль за процесами приватизації: оцінкою майна, що приватизується; надходженням коштів від приватизації та їх використанням.
Зокрема, перевіркою 542 об'єктів державної і комунальної власності щодо дотримання законодавства з питань приватизації на 247 з них виявлено заниження вартості об'єктів приватизації на суму 45,6 млн. гривень, незаконну приватизацію - на 1,8 млн. гривень та інші порушення.
Матеріали ревізій та перевірок Державної адміністрації залізничного транспорту і підприємств, установ і організацій, що належать до сфери її управління, свідчать про те, що керівництво здійснювало недостатній контроль за збереженням грошових коштів і матеріальних цінностей та за ефективним і раціональним використанням бюджетних коштів. З 385 перевірених підприємств, установ і організацій, до складу яких входять медичні, навчальні та дошкільні заклади, у 235 виявлено незаконні витрати бюджетних коштів та коштів позабюджетних фондів на суму 3,2 млн. гривень, завищені бюджетні асигнування та безпідставно одержані бюджетні кошти - на 552,3 тис. гривень. Виявлено й інші порушення: незаконне списання грошових коштів і матеріальних цінностей - на 134,5 тис. гривень, заниження в обліку вартості основних засобів - на 4,1 млн. гривень, лишки матеріальних цінностей - на 568,1 тис. гривень. Установлено численні факти порушення податкового законодавства, внаслідок чого донараховано до бюджету та державних цільових фондів 4,9 млн. гривень.
Міністерство оборони і підпорядковані йому квартирно-будівельні та інші структури допустили незаконне і нецільове використання бюджетних коштів на суму майже 11 млн. гривень, з них за заліками взаємної заборгованості за 1996 рік - 10 млн. гривень, недостачі та розкрадання військово-технічного майна - 637,4 тис. гривень. Відсутній належний облік і контроль за надходженням та використанням коштів, одержаних від реалізації надлишкового військово-технічного майна і зброї, здачі в оренду майна. Так, заборгованість приватних авіакомпаній "Авіасервіс", "Хосеба", "Атлант СВ" і "Крунк" за оренду літаків Військово-Повітряних Сил України станом на 1 серпня 1997 р. становила 712,8 тис. доларів США. Виявлено факти порушення валютного законодавства.
Українським національним фондом "Взаєморозуміння і примирення" допущені порушення фінансової дисципліни, неефективне використання коштів цього Фонду.
Зокрема, на рахунки зазначеного Фонду від Уряду Федеративної Республіки Німеччини для виплати компенсацій жертвам нацистських переслідувань було перераховано 400 млн. німецьких марок. Станом на 1 червня 1997 р. призначено компенсації більш як 585 тис. громадян на суму 352,4 млн. німецьких марок, виплачено компенсації близько 486 тис. громадян на суму 292,8 млн. німецьких марок. Із загальної кількості невиплачених компенсацій банки з різних причин не виконали доручення щодо виплати близько 12 тис. громадян на суму 6,7 млн. німецьких марок, а щодо 88,2 тис. громадян на суму компенсацій 52,9 млн. німецьких марок Фонд не надіслав реєстри з виплати компенсацій до установ банків. При цьому, ще у II - IV кварталах 1996 р. реєстри були затверджені на 17,3 тис. громадян на суму компенсацій 10,8 млн. німецьких марок. Через зволікання з проведенням компенсаційних виплат допускалися витрати, які не є першочерговими та необхідними для діяльності Фонду.

................
Перейти до повного тексту