1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 31 грудня 1996 р. N 1586
Київ
Про підсумки роботи народного господарства та виконання Державного бюджету України за 9 місяців 1996 року
Кабінет Міністрів України відзначає, що протягом 1996 року продовжувалися економічні перетворення, наслідки яких виявилися у поступовому зниженні рівня інфляції, уповільненні темпів скорочення обсягів реального валового внутрішнього продукту та зростання оптових цін і облікової відсоткової ставки за кредитами Національного банку, активізації зовнішньоторгівельної діяльності, стабілізації та збільшенні обсягів виробництва в окремих галузях промисловості, розвитку малого підприємництва та ринку цінних паперів, запровадженні національної грошової одиниці.
Проте соціально-економічне становище в Україні залишається складним. В економіці тривають негативні процеси, які зумовлюють подальший спад обсягів промислового та сільськогосподарського виробництва, зниження інвестиційної активності.
Не вдалося забезпечити належного надходження платежів до бюджету.
За січень - жовтень 1996 року до бюджетів усіх рівнів надійшло лише 81,6 відсотка розрахункової норми доходів на цей період. Невиконання доходної частини зведеного бюджету становить 4,9 млрд. гривень, державного бюджету - 4,5 млрд. гривень.
З початку цього року розмір заборгованості перед бюджетом, включаючи внески до Пенсійного фонду, збільшився майже в 2,5 раза.
Разом з тим внаслідок вжитих протягом останніх місяців заходів у жовтні спостерігалося збільшення порівняно з вереснем сум, що надходять від податку на добавлену вартість, на 52,6 відсотка, акцизного збору - на 28,1, прибуткового податку з громадян - на 24,9 відсотка, рентної плати за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні, та різниці в цінах на природний газ - у 2,5 раза. В цілому за жовтень до зведеного і державного бюджету надійшло відповідно на 524,2 млн. і на 347,2 млн. гривень більше, ніж у вересні. Досягнуто зниження обсягу заборгованості перед бюджетом на 42 млн. гривень, або на 3 відсотки. Однак компенсувати втрати, допущені у попередній період, до кінця року не вдасться.
В умовах невиконання доходної частини бюджету не забезпечено в повному обсязі фінансування видатків.
Повільно знижується заборгованість з виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та соціальних виплат. Міністерствами, іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади не вжито достатніх заходів для приведення мережі бюджетних установ у відповідність з розміром асигнувань, що передбачаються в бюджеті на їх утримання. Не забезпечено належного контролю за цільовим і ефективним витрачанням бюджетних коштів цими установами. За 9 місяців в 10,8 тис. бюджетних установ із 21,7 тис. перевірених, або в кожній другій, виявлені факти незаконних видатків, нестачі, розкрадання і привласнення на суму понад 35 млн. гривень.
При вищому рівні виконання доходної частини місцевих бюджетів, ніж виконання Державного бюджету України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, 10 обласних державних адміністрацій та Київська міська державна адміністрація не забезпечили розрахунків з Державним бюджетом на суму понад 400 млн. гривень.
Повільно здійснюється реструктуризація та приватизація підприємств. Внаслідок цього загострюється проблема неплатежів, затримується виплата заробітної плати.
На стан матеріального виробництва та розрахунків між суб'єктами господарювання вплинула гостра нестача кредитних ресурсів.
Незважаючи на тенденцію уповільнення темпів спаду промислового виробництва (4,9 відсотка проти 17,6 відсотка за 10 місяців 1995 року), 75 відсотків підприємств скоротили випуск продукції порівняно з минулим роком, а третина з них - більш як наполовину. Це насамперед стосується галузей паливно-енергетичного комплексу, машинобудування і металообробки, промисловості будівельних матеріалів, легкої, деревообробної та целюлозно-паперової промисловості.
Кабінет Міністрів України розв'язав ряд складних проблем діяльності підприємств вугільної промисловості. Зокрема, скорочено заборгованість з виплати заробітної плати, розпочато реструктуризацію галузі та роботу із залучення іноземних кредитів.
Проте не виконано розпорядження Кабінету Міністрів України щодо оплати у грошовій формі відвантаженої споживачам вугільної продукції в розмірі не менше 50-відсоткової її вартості за цінами реалізації, внаслідок чого кошти державної підтримки на 85 відсотків використовуються для погашення заборгованості з виплати заробітної плати шахтарям.
Міністерство машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії (Малєв В.І.) не вжило радикальних заходів для забезпечення структурних зрушень у галузі, а також керованості конверсійними процесами і реструктуризації виробництва.
Складною залишається ситуація на підприємствах Міністерства промисловості (Мазур В.Л.). Незважаючи на те, що в металургійній та хімічній галузях спостерігається приріст виробництва ряду видів продукції, в більшості підгалузей спад виробництва триває. Структурна перебудова в галузі здійснюється недостатніми темпами, виробничі потужності підприємств використовуються на 20-50 відсотків.
Міністерство енергетики та електрифікації (Бочкарьов Ю.Г.), Міністерство вугільної промисловості (Русанцов Ю.О.) не виконали завдання щодо накопичення палива для електростанцій, хоча отримали кредит на його закупівлю.
Залишається низьким рівень експортних поставок електроенергії, що є важливим джерелом надходження валюти (2 відсотки загального обсягу виробництва).
Зростає фінансова заборгованість підприємств-споживачів за використані енергоресурси, без обмежень здійснюються бартерні операції в розрахунках за електричну енергію, вугілля. Не впроваджується обов'язкове оформлення векселем зобов'язань без попередньої оплати за отримані енергоресурси, що призводить до існування не підтвердженої платником заборгованості. Не створено механізму майнової відповідальності боржників за використані паливно-енергетичні ресурси, в тому числі за рахунок продажу об'єктів соціальної сфери підприємств.
Не вдалося досягти істотних позитивних зрушень і у виробництві товарів народного споживання. Істотною проблемою, що стримує їх виробництво, є діюча система розрахунків торгівельних організацій з постачальниками товарів вітчизняного виробництва, яка дає можливість підприємствам торгівлі несвоєчасно розраховуватись з вітчизняними постачальниками за реалізовані товари.
У сфері зовнішньої торгівлі не повною мірою вирішено питання про недопущення контрабандного ввезення значної кількості товарів, передусім підакцизних, ухилення від оподаткування. Має місце масова реалізація в роздрібній торгівлі немаркованих тютюнових та алкогольних виробів фізичними і юридичними особами. Під виглядом давальницьких операцій здійснюється бартер високоліквідних товарів з ввезенням продукції некритичного імпорту без сплати імпортного мита. Внаслідок цього бюджет втрачає значні кошти.
Не розв'язано ряд проблем в агропромисловому комплексі. Триває спад сільськогосподарського виробництва, недостатньо заготовлено кормів, що може призвести до подальшого скорочення поголів'я та зменшення продуктивності худоби у зимовий період 1996/97 року. Скоротився випуск продовольчих товарів. Водночас на ряді підприємств накопичились значні обсяги нереалізованої готової продукції.
Значні труднощі виникають з отриманням агропромисловими товаровиробниками коротко- та довготермінових кредитів.
Недосконалими є організаційно-правові умови розвитку малого підприємництва як одного з важелів формування додаткових робочих місць, зниження рівня безробіття та соціальної напруженості у суспільстві.
З метою розв'язання гострих проблем в економіці, стабілізації виробництва та поліпшення соціально-економічної ситуації в країні Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Визнати недостатньою роботу органів виконавчої влади щодо здійснення структурних зрушень у виробництві та зупинення його спаду, зокрема Міністерства промисловості (Мазур В.Л.), Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії (Малєв В.І.), Міністерства сільського господарства і продовольства (Хорішко А.І.), Міністерства вугільної промисловості (Русанцов Ю.О.), Міністерства енергетики і електрифікації (Бочкарьов Ю.Г.), корпорацій "Укрбуд" (Пелих Ю.К.), "Украгропромбуд" (Удовенко М.М.), концерну "Укрцемент" (Гаврюшин А.Д.), а також Івано-Франківської (Волковецький С.В.), Львівської (Горинь М.М.), Хмельницької (Гусельников Є.Я.), Кіровоградської (Громовий М.П.) обласних державних адміністрацій.
2. Міністерству фінансів запровадити в 1997 році казначейську систему виконання Державного бюджету України, розробити конкретний план поетапного переходу на здійснення видатків державного бюджету та цільових позабюджетних фондів шляхом оплати рахунків.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування протягом 1997 року здійснити перебудову мережі закладів соціально-культурної сфери виходячи з повноти завантаження та наявних обсягів бюджетних асигнувань на їх утримання та розглянути можливість перепрофілювання закладів освіти, охорони здоров'я, культури, науки, які працюють неефективно.

................
Перейти до повного тексту