1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
від 22 грудня 1995 р. N 1036
Київ
Про стан реалізації антимонопольної політики
Кабінет Міністрів України відзначає, що за останні два роки в цілому сформовано нормативну базу для реалізації антимонопольної політики. Затверджено 37 галузевих та регіональних програм ринкових перетворень.
Триває робота, пов'язана із забезпеченням демонополізації об'єктів, які приватизуються. Станом на 30 жовтня 1995 р. усього з метою демонополізації у різних галузях народного господарства у процесі приватизації зі складу об'єднань і підприємств виділено близько 550 об'єктів із наданням їм статусу юридичних осіб. Запроваджено державне регулювання цін на продукцію монопольних утворень.
У 1995 році посилено ефективність застосування антимонопольного законодавства. За 10 місяців поточного року кількість завершених справ про порушення цього законодавства досягла майже 900, що більш як у 7 разів перевищує відповідний показник за весь 1994 рік. За останні два місяці сума штрафних санкцій становила 895 млн крб., що в 3,2 раза більше, ніж за попередній період цього року. Припинено 461 випадок недобросовісної реклами.
У той же час реалізація антимонопольної політики здійснюється недостатньо активно. Окремі галузеві міністерства і відомства по суті усунулися від участі у цьому процесі. Має місце тенденція не тільки до збереження у видозмінених організаційних формах старих монопольних утворень, а й до створення нових.
Антимонопольний комітет та Міністерство економіки не забезпечили належне методичне супроводження розробки програм ринкових перетворень, недостатньо координують діяльність міністерств, інших центральних та місцевих органів державної виконавчої влади у питаннях демонополізації економіки.
Не затверджені регіональні програми ринкових перетворень в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Миколаївській областях, місті Севастополі. Міністерство вугільної промисловості, Міністерство рибного господарства, Державний комітет з питань садівництва, виноградарства та виноробної промисловості, Державний комітет нафтової, газової та нафтопереробної промисловості також не затвердили відповідні галузеві програми ринкових перетворень.
Фонд державного майна не завжди забезпечує виконання антимонопольних вимог у процесі приватизації.
Ряд міністерств і відомств, зокрема Фонд державного майна, Комітет у справах нагляду за страховою діяльністю, Міністерство охорони здоров'я, місцеві органи державної виконавчої влади не виконують вимог Указу Президента України від 5 грудня 1994 р. N 723 "Про заходи щодо запобігання недобросовісній рекламі та її припинення" в частині внесення до Антимонопольного комітету подань про виявлені факти порушень.
Антимонопольний комітет приділяє мало уваги поширенню серед підприємців і споживачів інформації про антимонопольне законодавство, правила чесної конкуренції, їх права та обов'язки.
З метою активізації антимонопольної політики, посилення відповідальності міністерств, інших центральних і місцевих органів державної виконавчої влади за її реалізацію Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Звернути увагу керівників міністерств, інших центральних та місцевих органів державної виконавчої влади на необхідність суворого дотримання основних положень Програми діяльності Кабінету Міністрів України стосовно проведення антимонопольної політики.
2. З метою чіткого розмежування функцій щодо проведення антимонопольної політики встановити, що:
Антимонопольний комітет бере участь у проведенні демонополізації окремих об'єктів; приймає у передбачених законодавством випадках разом з міністерствами, іншими органами державної виконавчої влади рішення про запровадження та скасування державного регулювання цін на продукцію монопольних утворень; вносить до відповідних органів пропозиції щодо зміни сфери антимонопольного регулювання; проводить аналіз процесів демонополізації економіки та розвитку конкуренції; здійснює інші повноваження, передбачені Законом України "Про Антимонопольний комітет України";
Міністерство економіки здійснює координацію діяльності центральних і місцевих органів державної виконавчої влади щодо демонополізації економіки та антимонопольного регулювання з іншими напрямами економічної реформи і разом з Антимонопольним комітетом розроблює загальні засади проведення демонополізації економіки і антимонопольного регулювання, здійснює методологічне та методичне забезпечення цих процесів;
Фонд державного майна здійснює приватизацію майна державних підприємств з урахуванням вимог чинного, в тому числі антимонопольного законодавства, зокрема в частині виконання заходів, пов'язаних з проведенням демонополізації як невід'ємної частини і передумови приватизації.

................
Перейти до повного тексту