1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 30 березня 1994 р. N 197
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 184 від 18.02.98 )
Про затвердження Положення про Державний комітет у справах захисту прав споживачів
Кабінет Міністрів України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про Державний комітет у справах захисту прав споживачів, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 19 листопада 1991 р. N 329 "Про створення Державної інспекції України по захисту прав споживачів" (ЗП України, 1991 р., N 12, ст.130), від 19 серпня 1992 р. N 489 "Про затвердження Тимчасового положення про Державний комітет у справах захисту прав споживачів".
Виконуючий обов'язки
Прем'єр-міністра України
Міністр
Кабінету Міністрів України

Ю.ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ

І.ДОЦЕНКО
Інд.23
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 березня 1994 р. N 197
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет у справах захисту прав споживачів
1. Державний комітет у справах захисту прав споживачів (Держспоживзахист) є центральним органом державної виконавчої влади, підвідомчим Кабінетові Міністрів України.
Держспоживзахист забезпечує реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів, сприяє виконанню в Україні Керівних принципів для захисту інтересів споживачів, прийнятих Генеральною Асамблеєю ООН 9 квітня 1985 року.
2. Держспоживзахист у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень Комітет організує виконання актів законодавства України і здійснює контроль за їх виконанням.
Комітет узагальнює практику застосування законодавства з питань, що входять до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення цього законодавства і вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Держспоживзахисту є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів центральними і місцевими органами державної виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що здійснюють підприємницьку діяльність на території України;
захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, передбачених законодавством заходів впливу;
координація роботи та взаємодія з центральними і місцевими органами державної виконавчої влади у питаннях захисту прав споживачів;
формування основних напрямів міждержавного і міжнародного співробітництва у сфері захисту прав споживачів, участь у їх реалізації;
висвітлення через засоби масової інформації результатів роботи державних органів у справах захисту прав споживачів, інформування населення щодо порядку реалізації прав споживачів.
4. Держспоживзахист відповідно до покладених на нього завдань:
1) перевіряє у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг якість товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо безпеки товарів (робіт, послуг), а також дотримання правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг; у необхідних випадках перевіряє якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг;
2) проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що реалізуються підприємствами торгівлі і громадського харчування незалежно від форм власності та громадянами;
3) вживає заходів щодо зняття з виробництва, вилучення з обороту у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, відкликання від споживачів небезпечних товарів (робіт, послуг), а також щодо припинення необ'єктивної і недобросовісної реклами товарів (робіт, послуг);
4) узагальнює результати роботи, пов'язаної із захистом прав споживачів, розробляє і вносить до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо удосконалення законодавства про захист прав споживачів;
5) проводить експертизу проектів рішень Уряду, що стосуються інтересів і прав споживачів;
6) бере в установленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних і координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання та послуг, і вносить відповідні пропозиції;
7) узагальнює результати здійснюваного державними органами у справах захисту прав споживачів контролю, розробляє пропозиції про усунення виявлених недоліків і подає їх відповідним органам для вжиття заходів;
8) передає відповідних органам матеріали перевірок за фактами зловживань;
9) перевіряє стан організації діяльності державних органів у справах захисту прав споживачів у Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі; у разі потреби заслуховує звіти керівників зазначених органів про проведену у цьому напрямі роботу, надає методичну та практичну допомогу в її поліпшенні; вивчає і поширює позитивний досвід;
10) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що входять до компетенції Комітету, і вживає необхідних заходів для їх розв'язання; консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів;
11) веде через засоби масової інформації роз'яснювальну роботу, спрямовану на поглиблення правових знань споживачів, інформує населення про результати роботи державних органів у справах захисту прав споживачів, проводить видавничу діяльність;
12) здійснює управління майном організацій, що входять до сфери управління Комітету; вживає заходів для зміцнення матеріально-технічної бази державних органів у справах захисту прав споживачів і своєї власної;
13) створює лабораторії та інші підрозділи, функцією яких є дослідження (експертиза) якості товарів (робіт, послуг);
14) укомплектовує апарат компетентними і чесними працівниками, організовує професійну підготовку та перепідготовку кадрів системи державних органів у справах захисту прав споживачів.
5. Держспоживзахист під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими центральними органами державної виконавчої влади України, органами Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого і регіонального самоврядування, органами державного нагляду і контролю, правоохоронними органами та громадськими організаціями, а також з відповідними органами інших держав.

................
Перейти до повного тексту