- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 6 вересня 1994 р. N 623
Київ
Про підсумки виконання Державного і місцевих бюджетів України за перше півріччя 1994 року
Кабінет Міністрів України відзначає, що виконання Державного і місцевих бюджетів України в першому півріччі 1994 року відбувалось у надзвичайно складній економічній ситуації.
Незважаючи на певне поліпшення роботи промисловості у травні-червні, в цілому з початку поточного року в усіх галузях народного господарства стався різкий спад виробництва. У січні-червні випуск промислової продукції порівняно з відповідним періодом минулого року зменшився на 36 відсотків. Скоротилося виробництво 139 із 148 найважливіших видів продукції. Критичним лишається стан справ з випуском товарів народного споживання. Скоротили обсяг виробництва споживчих товарів 5,2 тис. підприємств, або три чверті їх загальної кількості. Від 75 до 90 відсотків таких підприємств входять до сфери управління Державного комітету з легкої і текстильної промисловості, Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, Державного комітету по рибному господарству і рибній промисловості та до складу концерну "Укрмісцевпром", а також розміщені у Закарпатській, Рівненській, Чернівецькій, Дніпропетровській, Одеській областях та в м.Києві. Продуктивність праці проти відповідного періоду минулого року знизилась на 29,6 відсотка.
Зменшення обсягів виробництва не супроводжується позитивними структурними змінами в економіці і відбувається за відсутності цілеспрямованого державного впливу. Не знижується енергоємність, матеріаломісткість продукції, зростає кількість нерентабельних підприємств, неефективно використовується в інтересах структурної перебудови економіки науково-технічний потенціал. Внаслідок недостатнього стимулювання іноваційної діяльності різко скоротилося освоєння нової техніки та сучасних технологій.
Тільки через зниження обсягів промислового виробництва, перевезень вантажів, надання послуг населенню до бюджетів усіх рівнів не надійшло близько 28 трлн. крб. доходів, з них лише акцизного збору 6,3 трлн. крб., в тому числі через скорочення обсягів виробництва лікеро-горілчаних виробів - 3,6 трлн. крб, телевізорів, магнітофонів та радіоприймальних пристроїв - 0,2 трлн. карбованців. Стримували виробництво цих товарів також високі ставки акцизного збору.
Консолідований бюджет України по доходах у першому півріччі поточного року виконано на суму 153,6 трлн. крб., що становить 36,7 відсотка річних призначень і 87 відсотків розрахункового плану на перше півріччя. На покриття тимчасового касового розриву між доходами і видатками бюджету Міністерство фінансів одержало 37,6 трлн. крб. кредитів Національного банку України.
Державний бюджет України по доходах у першому півріччі поточного року виконано на суму 102,6 трлн. крб., що становить 30,6 відсотка річних призначень і 76 відсотків розрахункового плану на перше півріччя.
Значне недовиконання доходів бюджету є наслідком не тільки різкого спаду виробництва у народному господарстві, а й недоліків у здійсненні податкової політики та бюджетному плануванні.
У першому півріччі поточного року до державного бюджету не були залучені неподаткові доходи у загальній сумі 20 трлн. крб., які згідно з Законом України
"Про Державний бюджет України на 1994 рік" передбачалося спрямувати в доход бюджету, зокрема:
4 трлн. крб. коштів від продажу військового майна, які відповідно до Указу Президента України від 12 жовтня 1993 р.
N 448 мали бути зараховані до Фонду зміцнення обороноздатності країни;
3,5 трлн. крб. від транзиту нафти, газу, аміаку через територію України, оскільки кошти від транзиту газу спрямовувалися на здешевлення газу, що споживається населенням, житлово-комунальним господарством і бюджетними установами; що ж до доходів від транзиту нафти і аміаку, то коштів, які надходять за угодами з постачальниками, достатньо лише на покриття експлуатаційних витрат підприємств, що обслуговують трубопровідний транспорт;
5 трлн. крб. різниці в ціні на газ, що пов'язано із встановленням ціни на природний газ, який відпускається підприємствам Міністерства промисловості і Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії, лише у квітні, а також несвоєчасністю розрахунків за спожитий газ (заборгованість зазначених міністерств Укргазпрому за станом на 1 липня ц.р. становила відповідно 156,6 та 79,2 млн. доларів США);
4 трлн. крб., які передбачалося одержати у вигляді компенсації коштів за міжурядовими угодами і які згідно з рішенням Уряду були спрямовані на створення державного запасу уранового концентрату;
3,5 трлн. крб., недоодержаних через неповне виконання додаткових заходів, спрямованих на збільшення реалізації через торговельну мережу лікеро-горілчаних виробів та м'ясо-молочних продуктів.
Не було забезпечено зниження дебіторської і кредиторської заборгованості, у зв'язку з чим за станом на 1 липня ц.р. до бюджетів не надійшло 16 трлн. карбованців.
Перевірками виявлено численні факти незаконних витрат, привласнення коштів і матеріальних цінностей. На перевірених 7,9 тис. підприємств, організацій і установ загальна сума збитків, спричинених такими порушеннями, становить 365 млрд. крб. Державними податковими інспекціями перевірено 156,4 тис. суб'єктів господарської діяльності - платників податків і платежів, у 110,6 тис. з них, що становить 71 відсоток, виявлено порушення податкового законодавства. При цьому додатково нараховано податків і платежів 3417 млрд. крб., або 3 відсотки загальної суми надходжень. Найбільші суми платежів донараховано у Дніпропетровській області (320 млрд. крб.), Донецькій (309 млрд. крб.) та м.Києві (261 млрд. крб.).
У зв'язку із значним недовиконанням доходної частини державного бюджету фінансування заходів, передбачених на поточний рік, здійснювалося в особливому режимі. Обмежувалось фінансування практично всіх видів видатків, за винятком заробітної плати працівників бюджетних установ і організацій, пенсійного, медичного обслуговування та реалізації соціальних програм. Субвенції бюджетам областей профінансовано з державного бюджету лише на суму 7,1 трлн. крб., що становить 43 відсотка річних призначень і 73,8 відсотка розрахункового плану першого півріччя.
Видатки консолідованого бюджету в першому півріччі поточного року становили 177,2 трлн. крб., або 42,4 відсотка річних призначень і 81,9 відсотка розрахункового плану на півріччя. Із загальної суми видатків на соціальний захист населення витрачено 19,8 трлн. крб., або 70,1 відсотка піврічних призначень, на фінансування соціально-культурних закладів - 40,1 трлн. крб., або 102,4 відсотка.
Видатки державного бюджету за цей період виконано в сумі 129 трлн. крб., або 38,5 відсотка річних призначень і 73,8 відсотка розрахункового плану на перше півріччя, в тому числі витрачено на фінансування соціально-культурних закладів 53,5 відсотка піврічних призначень, на соціальний захист населення - 61,6, на народне господарство - 67,3, на оборону - 82, на утримання органів законодавчої і виконавчої влади - 70,1 відсотка піврічних призначень.
Викликає занепокоєння хід виконання завдань Чорнобильської будівельної програми. У першому півріччі поточного року не були забезпечені повне фінансування санаторного оздоровлення дітей, виплата пільг на компенсацій, авансування капітального будівництва, не введено жодної школи, дитячого садка, лікарні, об'єкта виробничого призначення. Разом з тим в ряді областей перевірками встановлено факти нецільового використання коштів, призначених на фінансування заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, на загальну суму понад 8 млрд. карбованців.
До Кабінету Міністрів України надходять численні звернення від міністерств, відомств, підприємств стосовно гострої нестачі оборотних коштів, необхідних для забезпечення нормальної фінансово-господарської діяльності. Тільки у першому півріччі поточного року до Кабінету Міністрів України та Міністерства фінансів надійшло звернень про виділення додаткових бюджетних коштів на загальну суму понад 200 трлн. крб. та на 6 трлн. крб. - про надання податкових пільг.
................Перейти до повного тексту