1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 листопада 1993 р. N 944
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 803 від 01.12.94 )
Питання Державного комітету України у справах видавництв, поліграфії та книгорозповсюдження
Кабінет Міністрів України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про Державний комітет України у справах видавництв, поліграфії та книгорозповсюдження, що додається.
2. Дозволити Державному комітету України у справах видавництв, поліграфії та книгорозповсюдження мати колегію у кількості 11 чоловік.
3. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 р. N 443 "Питання Державного комітету України по пресі" (ЗП України, 1992 р., N 9, ст. 212).
Виконуючий обов'язки Прем'єр-міністра України Ю. ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ Міністр Кабінету Міністрів України І. ДОЦЕНКО
Інд.28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 листопада 1993 р. N 944
П О Л О Ж Е Н Н Я
про Державний комітет України у справах видавництв, поліграфії та книгорозповсюдження
1. Державний комітет України у справах видавництв, поліграфії та книгорозповсюдження (Держкомвидав) є центральним органом державної виконавчої влади, підвідомчим Кабінету Міністрів України.
Держкомвидав реалізує державну політику у сфері видавничої справи, поліграфії та книгорозповсюдження, розробляє та здійснює заходи щодо розвитку матеріально-технічної бази друкованих засобів масової інформації та книговидання.
2. Держкомвидав у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, указами й розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень Держкомвидав організує виконання актів законодавства України і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
Держкомвидав узагальнює практику застосування чинного законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Держкомвидаву є:
реалізація державної науково-технічної, інвестиційної, соціально-економічної, кадрової політики, спрямованої на розвиток друкованих засобів масової інформації видавництв та книжкової справи, підприємств поліграфії та книгорозповсюдження;
здійснення регулювання, організації, координації, стимулювання розвитку видавничої справи в усіх її видах і формах з метою задоволення національних, духовних, культурних, освітніх, професійних та інших потреб народу України;
здійснення заходів щодо поліпшення якості та конкурентоспроможності друкованої продукції України; сприяння національної школи художнього оформлення і конструювання видань, книжкового дизайну, мистецтва книги;
здійснення заходів щодо розвитку державної бібліографії творів друку, ведення державної бібліографічної статистики з розробленням аналітичних наукових і довідково-інформаційних матеріалів;
збереження і постійне поповнення Державного архіву друку з використанням його фондів для збагачення духовної культури народу України;
забезпечення державного захисту книговидання та друкованих засобів масової інформації України; протидія протиправним тенденціям, іншим негативним явищам, які завдають шкоди інтересам видавців та споживачів друкованих видань;
розвиток міжнародного співробітництва у галузі видавничої справи та книгообміну.
4. Держкомвидав відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє та забезпечує реалізацію державних і цільових програм, планів економічного і соціального розвитку книговидавничої справи, друкованих засобів масової інформації, поліграфічного виробництва та книгорозповсюдження;
2) здійснює у встановленому порядку державну реєстрацію та перереєстрацію друкованих засобів масової інформації, облік видавництв, видавничих організацій та поліграфічних підприємств та підприємств книгорозповсюдження;
3) здійснює контроль за додержанням друкованими засобами масової інформації законодавства України про пресу;
4) визначає структуру, пріоритети та пропорції розвитку книговидавничої справи з залученням для цього інвестицій з оптимальним поєднанням використання державних централізованих капітальних вкладень, позабюджетних асигнувань і коштів з фондів підприємств (за їх згодою) для забезпечення їх виробничого і соціального розвитку, сприяє вдосконаленню структури виробничих потужностей для випуску книжкової, газетно-журнальної та іншої друкованої продукції, виходячи з матеріально-технічних, економічних можливостей, обсягів державного замовлення, потреб ринку і необхідності розширення експортних поставок;
5) здійснює державну політику у сфері обмеження монополізму у видавничій справі, книгорозповсюдженні та демонополізації друкованих засобів масової інформації, запровадження у видавничу практику прогресивних форм ринкових відносин і структур, підтримку господарської ініціативи та підприємництва, а також щодо роздержавлення видавництв, поліграфічних підприємств та підприємств книгорозповсюдження;
6) розробляє та в установленому порядку вносить відповідним органам державної виконавчої влади пропозиції щодо забезпечення економічної підтримки діяльності друкованих засобів масової інформації, випуску навчальної, дитячої та іншої соціально важливої літератури, а також з питань фінансової, податкової, митної політики держави щодо видавничої справи, преси, поліграфії та книгорозповсюдження;
7) відповідно до чинного законодавства здійснює нормативне регулювання у сфері видавничої справи, друкованих засобів масової інформації, поліграфії та книгорозповсюдження з питань, що віднесені до його компетенції;
8) вживає заходів до зміцнення фінансового становища підприємств, установ і організацій галузі, реалізує державну політику ціноутворення;
9) сприяє розширенню і поглибленню прямих зв'язків між підприємствами галузі (їх об'єднаннями) та суміжних галузей народного господарства. Забезпечує підприємства-замовники незалежно від їх галузевої належності фондам на устаткування, папір, поліграфічні матеріали, що виготовляються за державним замовленням і виділяються централізовано;
10) визначає потреби в папері, картоні та інших ресурсах для виготовлення друкованої продукції, готує пропозиції щодо міждержавних поставок поліграфічних матеріалів і устаткування;
11) розміщує та організує виконання державного замовлення на випуск друкованої продукції, залучає до формування й реалізації державного замовлення тематичних програм випуску найважливіших видань видавництва, поліграфічні підприємства, книгорозповсюджувачів, а також установи й організації, яким надано видавничі права;
12) затверджує тематичні плани випуску літератури за державним замовленням;
13) в установленому порядку розробляє для галузі державні стандарти та затверджує галузеві стандарти, технічні умови та іншу нормативно-технічну документацію;
14) організує роботу з питань стандартизації, контролю за додержанням стандартів якості продукції та патентно-ліцензійних вимог, здійснює сертифікацію продукції (робіт, послуг) поліграфічної промисловості, проводить експертну оцінку газузевих програм та проектів;
15) координує діяльність підприємств, установ та організацій, забезпечує державну підтримку у вирішенні ними проблем задоволення потреб населення у друкованій продукції;
16) визначає пріоритетні напрями розвитку галузевої науки, вживає заходів щодо підвищення ефективності науково-дослідних і дослідно-конструкторських розробок, рекомендує для впровадження у поліграфічне виробництво прогресивних технологій та устаткування, вживає заходів щодо залучення до цього коштів підприємств, установ і організацій;
17) виступає замовником наукових досліджень і проектних робіт комплексного характеру з технологічних, організаційних та екологічних проблем розвитку поліграфічної промисловості та видавничої справи, а також на розроблення нової техніки для поліграфічної промисловості;
18) розвиває і зміцнює творче співробітництво у сфері видавничої справи з об'єднаннями громадян, науковими установами, навчальними закладами, фахівцями-практиками;

................
Перейти до повного тексту