1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 26 квітня 2003 р. N 651
Київ
Про затвердження Державної програми "Тренер" на 2003-2008 роки
З метою створення сприятливих умов для професійної діяльності тренерів Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму "Тренер" на 2003-2008 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади - відповідальним виконавцям Програми в межах граничного обсягу видатків, визначеного їм у державному бюджеті на відповідний рік, передбачати кошти для здійснення заходів Програми.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям передбачати щороку під час розроблення проекту відповідного бюджету кошти для здійснення заходів Програми.
4. Державному комітетові з питань фізичної культури і спорту здійснювати координацію роботи, пов'язаної з виконанням Програми.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 квітня 2003 р. N 651
ДЕРЖАВНА
програма "Тренер" на 2003-2008 роки
I. Загальна частина
Сучасний спорт спрямований на забезпечення зміцнення здоров'я, виховання високих моральних якостей, підвищення авторитету держави у світовому співтоваристві. Провідне місце в спорті належить тренерам, які здійснюють відбір і підготовку спортсменів, забезпечують їх участь у змаганнях. Тренерський склад налічує майже 16 тис. фахівців, які у складних соціально-економічних умовах намагаються гідно виконувати свою роботу.
Водночас через ряд обставин нерозв'язаними залишаються окремі проблеми підвищення ефективності діяльності тренерів, зокрема щодо престижності їх роботи, недостатнього рівня матеріальної винагороди та стимулювання високих досягнень. Мають місце недоліки в оплаті праці тренерів, оскільки не враховується специфіка їх діяльності, пов'язана з необхідністю постійного збереження контингенту спортсменів, частими від'їздами до місць змагань та постійною змагальністю за найвищі світові результати.
Наведені фактори і відсутність перспектив для професійного зростання спричиняють відплив висококваліфікованих тренерських кадрів до інших сфер діяльності та за кордон (за роки незалежності з України виїхало понад 200 тренерів міжнародного рівня).
Не розроблений механізм прогнозування потреби у тренерських кадрах для різних видів спорту, визначення обсягів державного замовлення на їх підготовку. Потребує поліпшення відповідна професійна орієнтація молоді. Недосконалою є процедура зарахування осіб до вищих навчальних закладів спортивного профілю. Рівень знань та вмінь багатьох молодих тренерів здебільшого не відповідає сучасним вимогам. Відсутні об'єктивні важелі впливу на тренерів для постійного підвищення їх кваліфікації. Система атестації тренерів не позбавлена формалізму. Значного оновлення потребує післядипломна освіта. Повільно впроваджуються в практику підготовки спортсменів передові технології, досягнення спортивної науки. Стримуючим фактором у роботі тренерів є нестача спортивних споруд та їх невідповідність сучасним вимогам, відсутність спеціального інвентарю та обладнання.
Ця Програма спрямована на припинення негативних тенденцій у сфері вітчизняного спорту та формування передумов для утвердження України на міжнародній спортивній арені, удосконалення системи підготовки спортсменів вищої кваліфікації та олімпійського резерву, використання спорту як засобу виховання патріотизму, високих ідеалів, мотивації до фізичного та духовного самовдосконалення особи, створення системи соціального захисту тренерських кадрів.
II. Мета та основні завдання
Метою Програми є визначення першочергових і перспективних заходів, спрямованих на підвищення ефективності спортивної діяльності шляхом удосконалення роботи тренерів, створення належних умов для їх професійної діяльності відповідно до сучасних тенденцій розвитку світового спорту.
Для досягнення мети передбачається розв'язання таких основних завдань:
підвищення рівня престижності та ролі тренера у суспільстві;
удосконалення системи забезпечення спорту тренерськими кадрами та оптимізація процесу їх підготовки;
створення ефективної системи післядипломної освіти тренерів та модернізація системи їх атестації;
поліпшення науково-методичного, матеріально-технічного та фінансового забезпечення діяльності тренерів.
III. Фінансове забезпечення виконання Програми
Для фінансування заходів Програми залучатимуться кошти з державного та місцевих бюджетів, а також з інших джерел, не заборонених законодавством.
IV. Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
підвищення соціального статусу тренерів та престижності їх роботи;
поліпшення морального і матеріального стимулювання тренерської роботи;
запровадження науково обгрунтованих методів визначення потреби у тренерських кадрах;
створення ефективної системи прийому абітурієнтів до вищих навчальних закладів, підготовки тренерів та їх працевлаштування;
стимулювання процесу підвищення кваліфікації тренерів;
удосконалення системи підготовки спортсменів для гідної участі у міжнародних змаганнях;
впровадження у спортивну практику сучасних форм та методів роботи:
створення належних умов для реалізації творчого потенціалу тренерів.
V. Управління виконанням Програми та контроль за її виконанням
Управління виконанням Програми покладається на Держкомспорт.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади - відповідальні виконавці Програми, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації щороку до 1 грудня подають Держкомспорту матеріали, необхідні для підготовки та подання узагальненої інформації Кабінетові Міністрів України до 1 січня.
VI. Основні заходи з виконання Програми
1. Розглянути питання щодо можливості удосконалення умов оплати праці тренерів для залучення до тренерської роботи висококваліфікованих фахівців та стимулювання підвищення рівня їх професійної майстерності.
Держкомспорт, Мінпраці, Мінекономіки,
Мінфін, Мін'юст.
2003-2004 роки.
2. Створити на громадських засадах Вищу тренерську раду України.
Держкомспорт.
2003 рік.
3. Розробити і запровадити методику багатоступеневої комплексної оцінки якості роботи тренерів та визначення їх рейтингу.
Держкомспорт, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.
2004-2008 роки.
4. Започаткувати і щороку проводити багатоступеневий конкурс "Кращий тренер спортивної школи".
Держкомспорт, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації.
2005-2008 роки.
5. Організувати проведення щорічного конкурсу серед засобів масової інформації на кращі публікації та передачі про тренерів.
Держкомспорт, Держтелерадіо,

................
Перейти до повного тексту