1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 10 грудня 2003 р. N 1896
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 299 від 14.05.2015 )
Про Єдину державну інформаційну систему у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 459 від 05.04.2006 N 1618 від 16.11.2006 N 1268 від 25.11.2009 N 75 від 07.02.2011 N 256 від 28.03.2012 N 868 від 19.09.2012 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Програму створення Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму на період до 2006 року;
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 459 від 05.04.2006 )
Положення про Єдину державну інформаційну систему у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму.
2. Міністерству фінансів під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачати видатки на фінансування заходів, визначених Програмою, що затверджена цією постановою.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 31
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 грудня 2003 р. N 1896
ПРОГРАМА
створення Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму на період до 2006 року
( Назва Програми із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 459 від 05.04.2006 )
I. Загальні положення
Використання фінансової системи з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом (далі - легалізація злочинних доходів), і фінансування тероризму становить серйозну небезпеку для розвитку національної економіки, ставить під загрозу національну безпеку та знижує міжнародний авторитет України.
Для виконання завдань з подальшого посилення боротьби з легалізацією злочинних доходів і фінансуванням тероризму необхідно перейти на принципово новий рівень інформаційно-аналітичного забезпечення центральних органів виконавчої влади, інших державних органів (далі - державні органи), які в межах своєї компетенції здійснюють заходи у зазначеній сфері.
Об'єднання інформаційних ресурсів баз даних, пов'язаних із станом та діяльністю учасників фінансових операцій, є передумовою проведення всебічного аналізу фінансових операцій, стосовно яких виникають підозри у тому, що вони здійснюються з метою легалізації злочинних доходів і фінансування тероризму.
Водночас через ряд обставин нерозв'язаними залишаються проблеми оперативного одержання (в тому числі в автоматизованому режимі) Держфінмоніторингом інформації з відповідних баз даних державних органів, необхідної для аналізу та оцінки ним ефективності заходів, що вживаються для запобігання та протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму.
Наведені фактори свідчать про необхідність створення та забезпечення функціонування Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму (далі - Єдина інформаційна система).
II. Мета і етапи Програми
Метою цієї Програми є створення та визначення засад функціонування Єдиної інформаційної системи для забезпечення інформаційної взаємодії державних органів, які в межах своєї компетенції здійснюють заходи у сфері боротьби з легалізацією злочинних доходів і фінансуванням тероризму, комплексного аналізу інформації про незаконно одержані доходи або ті, що використовуються для фінансування тероризму, виявлення способів їх легалізації, інформаційної підтримки розроблення та здійснення заходів протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму.
Передбачається поетапне виконання Програми шляхом розроблення ескізних проектів Єдиної інформаційної системи, проведення науково-дослідних робіт, реалізації техноробочого проекту Єдиної інформаційної системи, проведення дослідної експлуатації з наступним введенням системи в промислову експлуатацію.
На першому етапі (2003 рік) робота проводиться за такими напрямами:
створення умов для об'єднання відповідних інформаційних ресурсів баз даних державних органів в Єдину інформаційну систему;
передпроектне обстеження інформаційних систем державних органів, включених до ескізного проекту, розроблення технічного завдання ескізного проекту створення Єдиної інформаційної системи;
розроблення ескізного проекту (перший етап) - технології та процедури інформаційного обміну; ескізних проектів: Єдиної інформаційної системи на базі окремих державних органів; інформаційно-телекомунікаційної системи фінансового моніторингу Єдиної інформаційної системи; комплексної системи захисту інформації Єдиної інформаційної системи.
На другому етапі (2004 рік) робота проводиться за такими напрямами:
підтримка інформаційної взаємодії між державними органами з питань запобігання та протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму;
виконання науково-дослідної роботи із створення Єдиної інформаційної системи;
розроблення технічного завдання на створення Єдиної інформаційної системи;
розроблення ескізного проекту (другий етап) - технології та процедури автоматизованого доступу;
розроблення техноробочого проекту Єдиної інформаційної системи (організаційне, технічне, програмне та інформаційне забезпечення);
розроблення комплексів задач техноробочого проекту Єдиної інформаційної системи та комплексної системи захисту інформації в ній;
створення інформаційно-телекомунікаційної системи фінансового моніторингу Єдиної інформаційної системи;
навчання користувачів Єдиної інформаційної системи;
введення Єдиної інформаційної системи в дослідну експлуатацію.
На третьому етапі (2005-2006 роки) робота проводиться за такими напрямами:
( Абзац сімнадцятий розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 459 від 05.04.2006 )
проведення дослідної експлуатації Єдиної інформаційної системи;
атестація комплексної системи захисту інформації Єдиної інформаційної системи на відповідність вимогам законодавства;
введення Єдиної інформаційної системи в промислову експлуатацію.
III. Заходи щодо створення Єдиної інформаційної системи
------------------------------------------------------------------
Зміст заходу | Строк | Орієн- |Відповідальні
|виконання | товний |за виконання
| | обсяг |
| | фінансу- |
| | вання, |
| | тис. |
| | гривень |
------------------------------------------------------------------
На першому етапі грудень
2003
1. Розроблення ескізного
проекту Єдиної інформаційної
системи
2. Передпроектне обстеження 43,3 Держфін-
інформаційних систем моніторинг
державних органів, включених
до ескізного проекту, та
розроблення технічного
завдання ескізного проекту
Єдиної інформаційної системи
3. Розроблення першого етапу 63,9 -"-
ескізного проекту Єдиної
інформаційної системи
4. Розроблення ескізного 1 022,2 -"-
проекту центральної
підсистеми Єдиної
інформаційної системи
5. Розроблення ескізного 436,3 -"-
проекту створення
функціональних підсистем
Єдиної інформаційної системи
на базі автоматизованих
інформаційних систем
Державної податкової
адміністрації та СБУ
6. Розроблення ескізного 335,4 -"-
проекту інформаційно-
телекомунікаційної системи
фінансового моніторингу
Єдиної інформаційної системи
7. Розроблення ескізного 96,3 -"-
проекту комплексної системи
захисту інформації Єдиної
інформаційної системи
Разом 1 997,4
На другому етапі січень -
грудень
2004 р.
8. Розроблення техноробочого
проекту, основних проектних
рішень та введення Єдиної
інформаційної системи в
дослідну експлуатацію
9. Виконання
науково-дослідних робіт:
розроблення методології 120 Держфін-
інтегрування різнорідних моніторинг
інформаційних ресурсів баз
даних державних органів в
Єдину державну інформаційну
систему у сфері запобігання
та протидії легалізації
(відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом, і
фінансуванню тероризму
розроблення методології 110 -"-
створення та керування
стабільною інфраструктурою
промислової експлуатації
Єдиної державної
інформаційної системи у сфері
запобігання та протидії
легалізації (відмиванню)
доходів, одержаних злочинним
шляхом, і фінансуванню
тероризму
розроблення архітектури та 145 -"-
методології створення,
ведення та використання
розподіленого сховища даних
органів виконавчої влади в
Єдиній державній
інформаційній системі у сфері
запобігання та протидії
легалізації (відмиванню)
доходів, одержаних злочинним
шляхом, і фінансуванню
тероризму
розроблення методології 105 Держфін-
інтелектуального аналізу моніторинг
даних у сфері запобігання та
протидії легалізації
(відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом, і
фінансуванню тероризму на
основі застосування сучасних
методів нечіткої логіки,
штучного інтелекту та
добування знань із баз даних
розроблення підходів і 150 -"-
методів керування захистом
інформації та безпекою даних
в Єдиній державній
інформаційній системі у сфері
запобігання та протидії
легалізації (відмиванню)
доходів і фінансуванню
тероризму
10. Передпроектне обстеження 116,7 -"-
державних органів та
розроблення технічного
завдання на створення Єдиної
інформаційної системи
11. Розроблення другого етапу 575,7 -"-
ескізного проекту Єдиної
інформаційної системи
12. Розроблення техноробочого 236,8 -"-
проекту Єдиної інформаційної
системи (в тому числі
функціональних підсистем)
13. Розроблення техноробочого 10 007,8 -"-
проекту центральної
підсистеми Єдиної
інформаційної системи
14. Розроблення комплексів 1 682,1 -"-
задач техноробочого проекту
Центральної підсистеми Єдиної
інформаційної системи
15. Розроблення комплексів 3 126,5 -"-
задач техноробочого проекту
функціональних підсистем 202,4 Держмитслужба
Єдиної інформаційної системи
202,4 Державна
податкова
адміністрація
202,4 МВС
202,4 Адміністрація
Держприкор-
донслужби
202,4 Держкомстат
139,5 Державна
комісія з
цінних
паперів
та фондового
ринку
139,5 Держфінпослуг
139,5 Національний
банк
139,5 СБУ
139,5 Мін'юст
139,5 Мінекономіки
139,5 Мінфін
139,5 ГоловКРУ
139,5 Фонд
державного
майна
139,5 Держком-
зв'язок
139,5 Держпідприєм-
ництво
139,5 Держкомзем
16. Розроблення комплексів 979,3 Держфін-
задач техноробочого проекту моніторинг
Комплексної системи захисту
інформації Єдиної
інформаційної системи
17. Розроблення техноробочого 96,1 -"-
проекту організаційного,
технічного, програмного та
інформаційного забезпечення
Єдиної інформаційної системи
18. Створення інформаційно- 675,9 -"-
телекомунікаційної системи
фінансового моніторингу
Єдиної інформаційної системи
19. Навчання користувачів 403 Держфін-
Єдиної інформаційної системи моніторинг
20. Введення Єдиної 1 460,9 -"-
інформаційної системи в
дослідну експлуатацію
Разом 22 676,8
На третьому етапі 2005-2006 роки
21. Дослідна експлуатація та
введення Єдиної інформаційної
системи в промислову
експлуатацію
22. Дослідна експлуатація 2 921,9 -"-
Єдиної інформаційної системи
23. Доопрацювання та 451,9 -"-
атестація комплексної системи
захисту інформації Єдиної
інформаційної системи на
відповідність вимогам
законодавства
24. Доопрацювання центральної 64 -"-
підсистеми Єдиної
інформаційної системи за
результатами дослідної
експлуатації
25. Введення Єдиної 506,3 -"-
інформаційної системи в
промислову експлуатацію
Разом 3 944,1
Усього 28 618,3
( Розділ III із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 459 від 05.04.2006 )
IV. Організаційне та фінансове забезпечення
Головним виконавцем Програми визначається Держфінмоніторинг, на який покладаються функції координації роботи, пов'язаної із здійсненням заходів щодо створення Єдиної інформаційної системи.
Відповідальними за виконання робіт із створення підсистем Програми є державні органи - суб'єкти Єдиної інформаційної системи. Суб'єктами системи можуть також бути за погодженням з Держфінмоніторингом інші державні органи, підприємства, установи і організації.
Вибір виконавців робіт, пов'язаних із здійсненням заходів, що передбачені Програмою, провадиться відповідальними за виконання робіт із створення підсистем Єдиної інформаційної системи на конкурсних засадах відповідно до законодавства за погодженням з головним виконавцем.
Технічні завдання на створення підсистем Єдиної інформаційної системи затверджуються головним виконавцем.
Фінансування заходів здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів державного бюджету, коштів міжнародних організацій, залучених в установленому порядку, а також інших джерел.
Обсяги фінансування Програми за рахунок коштів державного бюджету підлягають уточненню під час формування показників його проекту на відповідний рік виходячи з реальних можливостей бюджету і результатів виконання Програми.
Питання про стан виконання Програми щороку розглядається на засіданні Кабінету Міністрів України, а також на засіданнях Координаційної ради з питань функціонування Єдиної інформаційної системи, склад якої затверджується Кабінетом Міністрів України.
V. Очікувані результати
Виконання Програми спрямовано на забезпечення:
подальшого розвитку системи протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму, виконання вимог Сорока рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF);
створення цілісної системи інформаційної взаємодії державних органів, інших суб'єктів національної системи боротьби з легалізацією злочинних доходів і фінансуванням тероризму;
створення єдиного інформаційного простору для забезпечення комплексного аналізу інформації про доходи, одержані злочинним шляхом, виявлення механізмів їх легалізації, запобігання відмиванню (легалізації) таких доходів і фінансуванню тероризму.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 грудня 2003 р. N 1896
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдину державну інформаційну систему у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму
Загальна частина
1. Це Положення визначає порядок функціонування Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму (далі - Єдина інформаційна система).
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
Єдина інформаційна система - сукупність нормативно-правових, організаційно-розпорядчих заходів, програмно-технічних та телекомунікаційних засобів, що забезпечують збирання, оброблення, накопичення, аналіз та зберігання інформації у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом (далі - легалізація злочинних доходів), і фінансуванню тероризму, шляхом об'єднання відповідних інформаційних ресурсів баз даних центральних органів виконавчої влади, інших державних органів (далі - державні органи);
інформаційні ресурси баз даних - визначені групи взаємозв'язаних задокументованих одиниць інформації, які об'єднані в автоматизованих інформаційних системах державних органів за певними ознаками, описують взаємовідносини та стан суб'єктів підприємницької діяльності і фізичних осіб;
об'єднання інформаційних ресурсів баз даних - надання Держфінмоніторингу автоматизованого доступу до інформаційних ресурсів баз даних державних органів чи надання та регулярне оновлення відповідних інформаційних ресурсів у сховищі даних Єдиної інформаційної системи;
сховище даних - сукупність структурованих та формалізованих інформаційних ресурсів баз даних, об'єднаних для проведення комплексного аналізу відомостей щодо операцій з легалізації злочинних доходів і фінансування тероризму;
функціональна підсистема - складова частина Єдиної інформаційної системи в державному органі, що забезпечує функціонування, оброблення та оновлення інформаційних ресурсів баз даних та відповідний доступ до них.
Інші терміни в цьому Положенні вживаються у значенні, наведеному у Законах України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", "Про інформацію", "Про захист інформації в автоматизованих системах", "Про електронні документи та електронний документообіг".

................
Перейти до повного тексту