- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
І НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 29 січня 2003 р. N 140 Київ |
Про затвердження Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2003 рік
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1402 від 04.09.2003 )
Кабінет Міністрів України і Національний банк України
постановляють:
1. Затвердити Програму протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2003 рік, що додається.
2. Контроль за виконанням Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2003 рік покласти на Першого віце-прем'єр-міністра України, Міністра фінансів Азарова М.Я.
Прем'єр-міністр України Голова Національного банку України | В.ЯНУКОВИЧ С.ТІГІПКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
і Національного банку України
від 29 січня 2003 р. N 140
ПРОГРАМА
протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на 2003 рік
( У тексті Програми слово "Держкомкордон" замінено словами "Адміністрація Держприкордонслужби" згідно з Постановою КМ
N 1402 від 04.09.2003 )
Питання протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, є нагальними для України. Їх вирішення сприятиме подальшому розвитку національної економіки, у тому числі її кредитно-фінансової системи, утвердженню демократичних засад діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Групою з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) у грудні 2002 p. стосовно України запроваджено додаткові санкції як до країни, що не співпрацює у сфері боротьби з відмиванням "брудних" коштів.
Основною метою цієї Програми є продовження роботи над створенням ефективної системи протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, усунення причин та умов, які спричинили застосування санкцій проти України.
I. Нормативно-правове врегулювання, імплементація Сорока рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) ( 1124-2001-п, 835_001 ) в національне законодавство
1) розробити і подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів, що випливають із Закону.
Держфінмоніторинг, Мін'юст,
Мінекономіки, Держмитслужба, СБУ,
МВС, Державна податкова
адміністрація, Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку,
інші центральні органи виконавчої
влади за участю Національного банку
та Генеральної прокуратури України.
До 1 червня;
2) привести власні нормативно-правові акти у відповідність із Законом.
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, МВС, Мінекономіки,
Мін'юст, Держмитслужба, СБУ,
Адміністрація Держприкордонслужби,
Державна комісія з цінних паперів
та фондового ринку, Національний
банк, інші центральні органи
виконавчої влади.
До 1 червня;
3) розробити та затвердити порядок реєстрації банківськими установами фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу.
Національний банк.
I квартал;
4) розробити та затвердити порядок подання банківськими установами Держфінмоніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу.
Національний банк.
I квартал;
5) підготувати і внести на розгляд Кабінету Міністрів України проекти:
порядку реєстрації суб'єктами первинного фінансового моніторингу фінансових операцій, що підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу, подання цими суб'єктами Держфінмоніторингу інформації про такі фінансові операції;
порядку взяття на облік Держфінмоніторингу фінансових операцій, що підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу.
Держфінмоніторинг.
I квартал;
6) затвердити порядок розгляду відповідними правоохоронними органами одержаної від Держфінмоніторингу інформації про операції, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму.
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, Антимонопольний
комітет, МВС, Мін'юст, Держмитслужба,
СБУ, Адміністрація
Держприкордонслужби, Державна комісія
з цінних паперів та фондового ринку,
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг за участю
Національного банку та Генеральної
прокуратури України.
Перше півріччя;
7) підготувати і внести на розгляд Кабінету Міністрів України проект порядку визначення країн (територій), які не беруть участі в міжнародному співробітництві у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму.
Держфінмоніторинг, Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку,
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг, Державна податкова
адміністрація, СБУ за участю
Національного банку та Генеральної
прокуратури України.
I квартал;
8) підготувати і внести на розгляд Кабінету Міністрів України проект порядку застосування статей 5-8 Закону щодо гральних закладів та ломбардів.
Держфінмоніторинг, Державна комісія з
регулювання ринків фінансових послуг,
МВС, СБУ.
III квартал;
9) опрацювати пропозиції щодо приведення у відповідність із Законом актів Президента України та Кабінету Міністрів України.
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, МВС, СБУ, Державна
комісія з цінних паперів та фондового
ринку.
I квартал.
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг, Мін'юст,
Держфінмоніторинг, Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку,
Державна податкова адміністрація за
участю Національного банку та
Генеральної прокуратури України.
Перше півріччя.
3. Розробити і внести до Кабінету Міністрів України проект Закону України "Про валютне регулювання".
Мінекономіки, Мінфін,
Держфінмоніторинг, Держмитслужба,
Державна податкова адміністрація за
участю Національного банку та
Генеральної прокуратури України.
Перше півріччя.
4. На основі узагальнення та аналізу практики боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, розробити, механізм легалізації тіньових капіталів, які не мають кримінального походження.
Держфінмоніторинг, Мінекономіки, Державна податкова адміністрація, Мін'юст, МВС, СБУ за участю Національного банку та Генеральної прокуратури України. Друге півріччя.
II. Організаційно-управлінське, інформаційне та
науково-методичне забезпечення
Національний банк, Держфінмоніторинг,
Державна комісія з цінних паперів та
фондового ринку, Державна комісія з
регулювання ринків фінансових послуг.
Перше півріччя.
6. Постійно проводити моніторинг зовнішньоекономічних операцій, що здійснюються через офшорні зони.
Мінекономіки, Держмитслужба, Державна
податкова адміністрація, МВС, СБУ за
участю Національного банку та
Генеральної прокуратури України.
Протягом року.
7. Забезпечити виявлення фактів маскування незаконного походження доходів, визначення їх справжнього характеру і джерел одержання, місцезнаходження і переміщення, а також напрямів використання (зокрема для провадження підприємницької, інвестиційної, іншої господарської та благодійної діяльності, здійснення розрахункових і кредитних операцій), вжити заходів до пошуку, арешту та конфіскації таких доходів.
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, МВС, СБУ,
Держмитслужба, Мінекономіки.
Протягом року.
8. Здійснити у межах передбачених законодавством повноважень заходи, спрямовані на виявлення фактів застосування нових механізмів легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, з використанням банківських та інших фінансових технологій.
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, Мінекономіки, МВС,
СБУ, Національний банк, Державна
................Перейти до повного тексту