- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 липня 2003 р. № 1087 Київ |
Про затвердження Положення про військовий (військово-морський) ліцей
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про військовий (військово-морський) ліцей, що додається.
Прем'єр-міністр України |
В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 липня 2003 р. № 1087
ПОЛОЖЕННЯ
про військовий (військово-морський) ліцей
Загальні питання
1. Військовий (військово-морський) ліцей (далі - ліцей) є закладом спеціалізованої освіти II-III або III ступенів військового профілю для дітей з 13 років.
2. Основними завданнями ліцею є:
забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, а також створення умов для оволодіння систематизованими знаннями про природу, людину, суспільство, культуру тощо;
створення умов для здобуття вихованцями ліцею (далі - ліцеїсти) освіти в межах обсягу, визначеного державним стандартом загальної середньої освіти;
забезпечення поглибленої допрофесійної підготовки військового спрямування, можливості здобуття ліцеїстами первинних військових знань та навичок, необхідних для подальшого їх вступу і навчання у вищих військових навчальних закладах та вищих навчальних закладах, що мають військові навчальні підрозділи;
виховання ліцеїстів у дусі відданого служіння Українському народові, любові до військової служби та свідомого прагнення до оволодіння професією офіцера;
підготовка ліцеїстів морально і фізично здоровими, загартованими, спроможними долати можливі труднощі військової служби.
4. Ліцей створюється, реорганізується та ліквідується Міноборони у встановленому порядку.
5. Для забезпечення навчального-виховного процесу та допрофесійної підготовки ліцеїстів у ліцеї згідно з його штатом, що затверджується відповідними органами військового управління, проходять військову службу офіцери, прапорщики та військовослужбовці строкової служби Збройних Сил.
Штатний розпис ліцею передбачає посади педагогічних та інших працівників ліцею і затверджується в установленому порядку його начальником.
6. Ліцей є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням, штамп, прапор, іншу символіку, рахунки в установах банків України, самостійний баланс і діє на підставі статуту, який затверджується Міноборони.
Організація навчально-виховного процесу
7. Навчально-виховний процес у ліцеї здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі типових навчальних планів, що затверджуються МОН.
Під час складання робочих навчальних планів враховується спрямованість підготовки ліцеїстів на подальшу військову службу в Збройних Силах.
Робочі навчальні плани ліцею затверджуються керівником відповідного структурного підрозділу Міноборони.
8. Ліцей працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН, та реалізує покладені на нього завдання відповідно до вікових особливостей та здібностей ліцеїстів.
9. Індивідуалізація і диференціація навчання в ліцеї забезпечуються реалізацією інваріантної та варіативної складових змісту Державного стандарту загальної середньої освіти. Варіативна частина формується Міноборони з урахуванням спеціалізації та профілю навчання ліцеїстів.
Загальноосвітня підготовка ліцеїстів досягається шляхом впровадження профільного навчання, вивчення спеціальних курсів, факультативів, відвідування занять у гуртках тощо.
Навчально-виховний процес у ліцеї організовується у формі уроків, лекцій, лабораторно-практичних, семінарських занять, диспутів, навчально-виробничих екскурсій тощо і поєднується з науково-методичною, науково-дослідною та експериментальною роботою педагогічних працівників. Поряд з традиційними формами і методами можуть використовуватися також інноваційні технології навчання.
Під час навчально-виховного процесу у ліцеї проводяться факультативні та гурткові заняття загальноосвітнього і військово-прикладного характеру, спортивні змагання, екскурсії до військових частин, військових навчальних закладів, музеїв, на підприємства.
Військово-патріотичне виховання ліцеїстів здійснюється під час навчальних занять, позакласної роботи, ознайомлення ліцеїстів з бойовими традиціями Українського народу, життям та бойовим навчанням Збройних Сил, а також під час набуття ліцеїстами теоретичних знань та практичних навичок з допризовної та загальноосвітньої підготовки.
Час для проведення факультативних та гурткових занять визначається режимом роботи ліцею, що затверджується наказом начальника ліцею.
Ліцей відповідно до законодавства може надавати на договірній основі платні послуги.
10. Ліцеїсти відповідно до статуту ліцею, а також правил внутрішнього розпорядку ліцею та розпорядку дня, що затверджується наказом начальника ліцею, можуть залучатися до самообслуговування, різних видів іншої суспільно корисної праці з урахуванням віку і фізичних можливостей за умови дотримання норм і правил особистої гігієни та охорони здоров'я.
11. На час проведення допризовної підготовки та з метою забезпечення допрофесійної підготовки, виховання готовності до військової служби і вироблення навичок статутних відносин між ліцеїстами - майбутніми військовослужбовцями:
особам, які зараховуються на навчання до ліцею, наказом начальника ліцею присвоюється навчальне звання "ліцеїст" і видається посвідчення за зразком згідно з додатком;
класи у ліцеї іменуються навчальними взводами, які об'єднуються у навчальні роти і поділяються на навчальні відділення;
найбільш підготовлені і дисципліновані ліцеїсти призначаються на посади командирів навчальних відділень та заступників командирів навчальних взводів. Наказом начальника ліцею цим ліцеїстам присвоюються такі навчальні звання:
командиру навчального відділення - молодший віце-сержант, віце-сержант;
заступнику командира навчального взводу - віце-сержант, старший віце-сержант.
Навчальні звання, посади, найменування "навчальні роти", "навчальні взводи" згідно із статутом ліцею можуть використовуватися також під час вивчення всіх предметів протягом навчально-виховного процесу у ліцеї, а залучення ліцеїстів до самообслуговування за аналогією із порядком, установленим у Збройних Силах, може називатися добовим нарядом.
12. Термін навчання у ліцеї становить 2 роки (3 роки з часу, визначеного законодавством про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання).
Навчальний рік у ліцеї починається 1 вересня і закінчується не пізніше ніж 1 липня наступного року з урахуванням перебування ліцеїстів у літньому польовому навчальному таборі (навчальної практики).
Тривалість навчального року обумовлюється виконанням навчальних програм з усіх предметів, але не може бути менш як 190 робочих днів (без урахування часу на складання випускних іспитів).
Структура навчального року (чверті, півріччя, семестри, триместри) визначається режимом роботи ліцею у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з Міноборони.
Тривалість канікул для ліцеїстів протягом навчального року становить не менш як 30 календарних днів.
Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується наказом начальника ліцею.
Тривалість уроку становить 45 хвилин. Тривалість перерв між уроками визначається статутом ліцею.
13. Навчання ліцеїстів здійснюється державною мовою.
14. Рівень знань ліцеїстів визначається за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.
Ліцеїсти, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень навчальних досягнень (1, 2, 3 бали) хоча б з одного предмета, а також систематично або грубо порушували дисципліну (перелік порушень визначається правилами внутрішнього розпорядку ліцею), за рішенням педагогічної ради та відповідним наказом начальника ліцею відраховуються з ліцею і направляються на навчання до загальноосвітніх навчальних закладів за місцем проживання батьків або осіб, які їх замінюють, з попереднім повідомленням про це відповідного органу управління освітою.
Питання щодо відрахування ліцеїста за систематичні або грубе порушення дисципліни розглядається педагогічною радою у присутності хоча б одного з його батьків або особи, яка їх замінює.
15. Переведення ліцеїстів на їх прохання до іншого військового ліцею або ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою чи навпаки проводиться у виняткових випадках з дозволу Міноборони, як правило, після завершення навчального року.
16. У ліцеї запроваджуються такі військові ритуали: урочисті шикування (мітинги) з нагоди посвяти дітей, які вступили до ліцею, в ліцеїсти; початку навчального року; останнього дзвоника для випускників ліцею; відкриття та закриття літнього польового навчального табору; випуску ліцеїстів. Ліцеїсти можуть залучатися до участі у парадах військ, військово-патріотичних заходах згідно з наказами і директивами Міноборони та начальника Генерального штабу Збройних Сил.
У ліцеї урочисто відзначаються державні свята і День ліцею.
17. Для підвищення ефективності навчально-виховної роботи ліцей підтримує постійний зв'язок з випускниками, які навчаються у вищих військових навчальних закладах та вищих навчальних закладах, що мають військові навчальні підрозділи, та цими навчальними закладами.
18. Навчання у ліцеї завершується проведенням державної підсумкової атестації ліцеїстів у порядку, що визначається і затверджується МОН для системи загальної середньої освіти.
Державну підсумкову атестацію проводить державна атестаційна комісія. Склад комісії затверджується Міноборони.
За результатами навчання та державної підсумкової атестації ліцеїсти отримують атестат про повну загальну середню освіту установленого зразка, а також нагрудний знак, зразок якого затверджується Міноборони.
За відмінні успіхи в навчанні ліцеїсти нагороджуються похвальним листом, а випускники ліцею - похвальною грамотою "За особливі успіхи у вивченні окремих предметів", медалями - золотою "За особливі успіхи у навчанні", срібною "За успіхи у навчанні".
19. Випускники ліцею відповідно до їх заяв направляються до вищих військових навчальних закладів та вищих навчальних закладів, що мають військові навчальні підрозділи, для участі у вступних випробуваннях. Випускники ліцею можуть прибувати до зазначених навчальних закладів у формі одягу ліцеїстів.
20. Особові справи ліцеїстів, які не вступають на навчання до вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, зберігаються у ліцеї відповідно до законодавства.
Учасники навчально-виховного процесу
21. Учасниками навчально-виховного процесу у ліцеї є ліцеїсти, керівники, педагогічні працівники, офіцери, психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти ліцею, батьки або особи, які їх замінюють.
22. Зарахування вступників до ліцею здійснюється до початку навчального року наказом його начальника за результатами конкурсу, проведеного згідно з правилами прийому до ліцею, що затверджуються МОН за поданням Міноборони.
З числа осіб, які не зараховані до ліцею за результатами конкурсу, формується відповідно до їх рейтингу резерв вступників до ліцею у кількості 10 відсотків чисельності набору. Зазначені особи мають переважне право на зарахування до ліцею протягом навчального року за наявності вільних для навчання місць. У цьому разі зарахування до ліцею протягом навчального року здійснюється у виняткових випадках тільки з дозволу Міноборони.
Зарахування осіб до випускних класів ліцею забороняється.
23. Ліцеїсти під час навчання проживають в спеціально обладнаних приміщеннях ліцею та забезпечуються за рахунок держави речовим майном у порядку та за нормами, що передбачені законодавством.
Харчування ліцеїстів здійснюється за нормами, передбаченими законодавством.
Подання ліцеїстам медичної допомоги провадиться у порядку, передбаченому для військовослужбовців, Головним військовим клінічним госпіталем та іншими медичними закладами Збройних Сил.
................Перейти до повного тексту