1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 липня 2003 р. N 1070
Київ
Про укладення угод про реструктурування простроченої станом на 1 січня 2003 р. заборгованості юридичних осіб за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками
На виконання статті 16 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови укладення угод про реструктурування простроченої станом на 1 січня 2003 р. заборгованості юридичних осіб за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками (додаються).
2. Міністерству фінансів разом з банками, які на підставі агентських угод або від свого імені за дорученням держави уклали угоди про надання юридичним особам - позичальникам кредитів, залучених державою або під державні гарантії, бюджетних позичок (далі - банки-агенти), забезпечити укладення від імені держави договорів застави з позичальниками та/або іншими заставодавцями (майновими поручителями), а також договорів поруки чи інших договорів, відповідно до яких платоспроможні треті особи (власники та співвласники позичальників, банки) беруть на себе солідарні з позичальниками зобов'язання, для забезпечення виконання зобов'язань позичальників за угодами про реструктурування заборгованості за кредитами та бюджетними позичками.
3. Державній податковій адміністрації в разі невиконання позичальниками забезпеченого договорами застави, поруки чи іншими договорами зобов'язання за угодами про реструктурування у строк, що перевищує три місяці проти встановленого відповідними угодами, за поданням органів Державного казначейства про наявність простроченої заборгованості перед державою забезпечити стягнення такої заборгованості в установленому порядку, в тому числі шляхом звернення стягнення на заставлене майно, звернення до майнових поручителів та третіх осіб, які беруть на себе солідарні зобов'язання щодо виконання зобов'язань позичальника за угодами про реструктурування.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Першого віце-прем'єр-міністра України, Міністра фінансів Азарова М.Я.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 липня 2003 р. N 1070
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
укладення угод про реструктурування простроченої станом на 1 січня 2003 р. заборгованості юридичних осіб за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками
1. Реструктурування простроченої заборгованості юридичних осіб за кредитами, залученими державою або під державні гарантії (далі - кредит), та бюджетними позичками здійснюється шляхом оформлення зобов'язань щодо повернення суми простроченої заборгованості позичальників за кредитом та бюджетною позичкою угодою про реструктурування (далі - угода) за зразком згідно з додатком.
Не підлягає реструктуруванню відповідно до цих Порядку та умов сума заборгованості за бюджетними позичками, що реструктурується відповідно до Закону України від 18 січня 2001 р. N 2237-III "Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства та реструктуризацію заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу".
2. Сума заборгованості, яка може бути реструктурована, визначається Мінфіном на підставі інформації банку-агента та Державного казначейства.
3. Реструктурована заборгованість перед державою підлягає погашенню в період до семи років рівними піврічними платежами згідно з графіком.
Якщо на дату підписання угоди проводяться розрахунки за кредитом, прострочена заборгованість за якими реструктурується, суми піврічних платежів з погашення реструктурованої заборгованості можуть зменшуватися згідно з графіком на суми піврічних платежів за кредитами, що припадають на відповідний період погашення реструктурованої заборгованості. В цьому разі суми такого зменшення додаються рівними частинами до решти платежів з погашення реструктурованої заборгованості.
У разі перевищення піврічних сум платежів за кредитом, що припадають на відповідний період погашення реструктурованої заборгованості, над сумами піврічних платежів з погашення реструктурованої заборгованості можуть здійснюватися лише платежі за кредитами та з обслуговування реструктурованої заборгованості.
4. Повернення реструктурованої суми здійснюється у валюті кредиту та/або бюджетної позички, заборгованість за якими реструктурується, або в національній валюті за офіційним обмінним курсом Національного банку на дату внесення платежу.
5. На непогашену суму реструктурованої заборгованості за кредитом нараховуються відсотки за ставкою реструктурування державного боргу, пов'язаного з кредитом, яка визначена двосторонніми угодами, укладеними Кабінетом Міністрів України з іноземними кредиторами в рамках Паризького клубу кредиторів, збільшеною на 2 відсотки річних.
На непогашену суму реструктурованої заборгованості за бюджетною позичкою в національній валюті нараховуються відсотки за обліковою ставкою Національного банку із застосуванням коефіцієнта 1,2.
На непогашену суму реструктурованої заборгованості за бюджетною позичкою в іноземній валюті нараховуються відсотки за ставкою реструктурування державного боргу у валюті, яка визначена двосторонніми угодами, укладеними Кабінетом Міністрів України з іноземними кредиторами в рамках Паризького клубу кредиторів, збільшеною на 2 відсотки річних.
Відсотки, що нараховуються на непогашену суму реструктурованої заборгованості за кредитом та/або бюджетною позичкою, сплачуються разом з платежами з повернення реструктурованої суми заборгованості.
6. Виконання зобов'язань позичальника, що випливають з угоди, забезпечуються заставою чи порукою або в інший спосіб, відповідно до якого платоспроможні треті особи беруть на себе солідарні зобов'язання щодо виконання таких зобов'язань.
Вартість предметів застави повинна покривати, а умови договорів майнової поруки забезпечувати покриття суми реструктурованої заборгованості та відсотків, що нараховуються на реструктуровану суму, із застосуванням коефіцієнта 1,2.
Для визначення загального обсягу покриття та/або забезпечення зобов'язань позичальника за угодою сума відсотків розраховується за відповідною ставкою реструктурування заборгованості, яка зафіксована на дату укладення такої угоди.
7. Угода набирає чинності одночасно з набранням чинності договором щодо забезпечення виконання зобов'язань позичальника за угодою і діє до повного виконання таких зобов'язань.
Прийняття позичальниками зобов'язань за угодою не змінює та не скасовує їх зобов'язань за угодами про надання кредитів або бюджетних позичок щодо здійснення чергових платежів з погашення та обслуговування кредиту або бюджетних позичок після 1 січня 2003 року.
8. На підставі інформації Мінфіну про повне виконання зобов'язань за угодою сума пені, нарахованої внаслідок несвоєчасного виконання позичальником зобов'язань за кредитом та/або бюджетною позичкою і не реструктурована за угодою, списується.
9. У разі невиконання позичальником зобов'язань за угодою щодо здійснення платежів з повернення основної суми боргу та/або сплати відсотків на суму своєчасно нездійснених за угодою платежів нараховується пеня в національній валюті за обліковою ставкою Національного банку із застосуванням коефіцієнта 1,2 за кожен день прострочення платежу до повного виконання позичальником зобов'язань.
У разі невиконання позичальником зобов'язань за угодою та/або зобов'язань щодо здійснення платежів за кредитом та/або бюджетною позичкою в частині, що не реструктурується, в строк, що перевищує три місяці проти установленого відповідною угодою, реструктурована заборгованість визнається простроченою в повному обсязі та стягується органами державної податкової служби з урахуванням пені в установленому порядку (в тому числі шляхом звернення стягнення на майно боржника (предмет застави), задоволення вимог за рахунок майнового поручителя тощо) на підставі інформації органів Державного казначейства про наявність простроченої заборгованості перед державою.
10. З метою реструктурування простроченої заборгованості перед державою позичальники подають до Мінфіну такі документи:
заяву щодо реструктурування простроченої станом на 1 січня 2003 р. заборгованості за кредитом та/або бюджетною позичкою з інформацією про спосіб забезпечення виконання зобов'язань;
установчі документи та свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності;
бухгалтерську звітність за останні два роки, на останню звітну дату включно - баланс підприємства (форма N 1), звіт про фінансові результати (форма N 2), звіт про фінансово-майновий стан (форма N 3), розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості;
техніко-економічне обґрунтування спроможності погашення заборгованості у разі продовження строку її погашення;
довідку про заборгованість з податків, зборів та інших обов'язкових платежів до бюджету;
довідку про стан виплати заробітної плати;
у разі забезпечення зобов'язань за угодою майном чи майновою порукою перелік майна, що передається в заставу для забезпечення виконання зобов'язань позичальника за угодою, - звіт про його експертну оцінку, довідку органу державної податкової служби за місцем реєстрації позичальника про те, що таке майно не перебуває в податковій заставі, завірений витяг з Державного реєстру застав рухомого майна, довідку нотаріуса про заборону відчуження нерухомого майна.
11. Мінфін протягом 10 робочих днів після подання позичальником документів, визначених пунктом 10 цих Порядку та умов, проводить необхідну перевірку і у разі відповідності їх встановленим вимогам готує проект угоди та надсилає його у двох примірниках позичальнику, який після підписання повертає їх Мінфіну. У свою чергу Мінфін підписує примірники і один з них надсилає позичальнику.
У разі недодержання встановлених вимог Мінфін надсилає позичальнику листа з обґрунтуванням неможливості укладення угоди.
12. Копію укладеної угоди Мінфін надсилає банку-агенту для укладення від імені держави договору щодо забезпечення виконання зобов'язань позичальника.
Копія укладеного договору надсилається банком-агентом Мінфіну. За відсутності такого банку договір щодо забезпечення виконання зобов'язань позичальника за угодою укладається Мінфіном.
13. У 10-денний строк після набрання чинності угодою Мінфін інформує відповідні органи виконавчої влади про реструктурування простроченої заборгованості за кредитом та бюджетною позичкою. На підставі цієї інформації зупиняється нарахування пені за несвоєчасне відшкодування позичальником витрат державного бюджету, що виникли у зв'язку з виконанням державою гарантійних та кредитних зобов'язань перед іноземними кредиторами, та за невиконання зобов'язань щодо повернення бюджетних позичок.
14. Контроль за виконанням зобов'язань за угодами здійснює Мінфін на підставі інформації банків-агентів та Державного казначейства про надходження коштів.
Додаток
до Порядку та умов
Зразок
УГОДА

................
Перейти до повного тексту