1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 25 грудня 2002 р. N 1958
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 901 від 26.08.2009 )
Про утворення Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1829 від 26.11.2003 N 1197 від 15.12.2005 N 927 від 16.10.2008 )
На виконання Указу Президента України від 19 серпня 2002 р. N 720 "Про вдосконалення системи державного управління земельними ресурсами та контролю за їх використанням і охороною" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Утворити в складі Державного комітету по земельних ресурсах Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель як урядовий орган державного управління.
2. Затвердити Положення про Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2002 р. N 1958
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель
1. Державна інспекція з контролю за використанням і охороною земель (Держземінспекція) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Держкомзему і йому підпорядковується.
2. Держземінспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, Земельним кодексом та іншими законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Держкомзему.
3. Основними завданнями Держземінспекції є:
участь у межах своєї компетенції в реалізації державної політики у сфері земельних відносин;
організація та здійснення державного контролю за використанням і охороною земель;
узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
4. Держземінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
1) організує і здійснює державний контроль за:
дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, а також іноземними юридичними особами земельного законодавства;
дотриманням встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, в тому числі на землі водного і лісового фонду;
використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
дотриманням законодавства у процесі укладання цивільно-правових угод, надання у користування, передачі у власність, вилучення (викупу) земельних ділянок;
веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель;
розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об'єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;
( Абзац сьомий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1829 від 26.11.2003 )
виконанням комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, їх псування, забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, недопущення заростання бур'янами, чагарниками та дрібноліссям, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що ведуть до погіршення стану земель;
дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
( Абзац дев'ятий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1829 від 26.11.2003 )
виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
( Абзац десятий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1829 від 26.11.2003 )
дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;
( Абзац одинадцятий підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1829 від 26.11.2003 )
дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
( Абзац дванадцятий підпункту 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно із Постановою КМ N 927 від 16.10.2008 )
проведенням державної землевпорядної експертизи містобудівної і землевпорядної документації;
дотриманням строків розгляду заяв чи клопотань щодо набуття і реалізації прав на землю;
( Підпункт 1 пункту 4 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 1829 від 26.11.2003 )
2) вживає в межах своєї компетенції заходів до усунення порушень земельного законодавства, в тому числі щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;
( Підпункт 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1829 від 26.11.2003 )
3) обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та видає спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених в установленому порядку, а також обстежує земельні ділянки, на яких заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу;
( Підпункт 3 пункту 4 в редакції Постанов КМ N 1829 від 26.11.2003, N 927 від 16.10.2008 )
4) бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань державного контролю за використанням та охороною земель;
5) подає пропозиції Держкомзему щодо анулювання ліцензій на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт;
6) бере участь у роботі комісій з приймання меліорованих, рекультивованих та інших земель, а також у визначенні земельних ділянок для розміщення об'єктів будівництва та у вирішенні інших питань, пов'язаних з вилученням (викупом) земель;
( Підпункт 6 пункту 4 із змінами, внесеними згідно із Постановою КМ N 927 від 16.10.2008 )
7) вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо:
приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;
обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства;
припинення будівництва та експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону;
( Підпункт 7 пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1829 від 26.11.2003 )
8) надає методичну допомогу і рекомендації органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, власникам землі, землекористувачам з питань використання і охорони земель;
9) вивчає і впроваджує у практику досягнення вітчизняної та зарубіжної науки і техніки для здійснення державного контролю за використанням і охороною земель;
10) взаємодіє з засобами масової інформації з питань висвітлення актуальних проблем здійснення державного контролю за використанням і охороною земель;
11) розробляє узгоджені з державними органами по земельних ресурсах плани заходів та організовує роботу своїх територіальних органів, громадських інспекторів, надає їм методичну та практичну допомогу, контролює їх діяльність, вживає заходів до усунення виявлених недоліків і порушень;
12) здійснює заходи щодо професійної підготовки та перепідготовки кадрів;
13) організовує збирання, зведення та аналіз інформації щодо використання та охорони земель;
14) подає до Держкомзему, його територіальних органів, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування заходів з охорони земель;

................
Перейти до повного тексту