- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 26 вересня 1990 р. N 290
Київ
Про реєстрацію Статуту Української республіканської спілки автомобілістів
Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Зареєструвати Статут Української республіканської спілки автомобілістів.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Ради Міністрів УРСР від 16 квітня 1974 р. N 193 "Питання Українського республіканського добровільного товариства автомотолюбителів" (ЗП УРСР, 1974 р., N 4, ст. 24; 1976 р., N 9, ст. 4З; 1980 р., N 1, ст. 6; 1987 р., N 6, ст. 39).
Голова
Ради Міністрів УРСР В. МАСОЛ
Керуючий Справами
Ради Міністрів УРСР В. ПЄХОТА
Інд.34
ЗАТВЕРДЖЕНИЙ
з'їздом Української Республіканської
спілки автомобілістів 8 грудня 1989 р.
Статут Української республіканської спілки автомобілістів
I. Загальні положення
1. Спілка є масовою громадською організацією, яка об'єднує на добровільних засадах власників особистих автомобілів і мотоциклів, самодіяльних конструкторів і реставраторів старовинних транспортних засобів, а також громадян, які не мають транспорту, для проведення роботи по забезпеченню безпеки шляхового руху, створенню необхідної матеріально-технічної бази та фінансових ресурсів з метою задоволення потреб членів Спілки в послугах по підготовці водіїв, організованому зберіганню, технічному обслуговуванню та ремонту транспортних засобів, розвитку технічної творчості і автотуризму серед автомотолюбителів.
Спілка здійснює свою роботу відповідно до Конституції СРСР,
Конституції УРСР, чинного законодавства, цього Статуту і у взаємодії з державними та громадськими організаціями республіки.
Спілка діє на основі повного господарського розрахунку, самоокупності та самофінансування.
Підприємства й організації Спілки в своїй діяльності керуються Законом СРСР "Про державне підприємство (об'єднання)", є юридичними особами, мають печатку та штамп із своїм найменуванням і несуть відповідальність по своїх зобов'язаннях у межах власних засобів і майна, за винятком майна, на яке за законом не може бути звернено стягнення.
Українська республіканська спілка автомобілістів має відповідно до чинного законодавства свій прапор і емблему, а члени Спілки - членський квиток і нагрудний значок.
Місцеперебування центральних органів Спілки - м. Київ.
II. Цілі і напрями діяльності Спілки
2. Українська республіканська спілка автомобілістів має на меті:
проведення власними силами і коштами, а також у взаємодії з іншими відомствами організаційно-масових та профілактичних заходів по запобіганню дорожньо-транспортним пригодам;
популяризацію технічних та правових знань у галузі безпеки шляхового руху, широку пропаганду правил шляхового руху, організацію консультацій з технічних і правових питань, пов'язаних з придбанням, зберіганням, експлуатацією, технічним обслуговуванням і ремонтом транспортних засобів;
підготовку і перепідготовку водіїв транспортних засобів категорій "А" і "В";
розвиток і вдосконалення виробничої бази. Надання членам спілки та іноземним громадянам послуг по організованому зберіганню, обслуговуванню, ремонту транспортних засобів і технічної допомоги на шляхах;
здійснення разом з правліннями гаражно-будівельних кооперативів заходів щодо підвищення безпеки шляхового руху;
участь у проведенні Державтоінспекцією технічних оглядів транспортних засобів;
розвиток самодіяльного автоконструювання та реставрації старовинної автомототехніки;
сприяння загальноосвітнім школам та іншим учбовим закладам у вихованні в молоді особистої відповідальності за додержання правил шляхового руху, прищепленні дітям навиків їзди на велосипеді, обладнанні класів, куточків та учбових майданчиків з питань безпеки шляхового руху, організації роботи загонів юних інспекторів руху;
розвиток автотуризму і спорту серед автомотолюбителів, організацію відпочинку автотуристів - членів Спілки та іноземних громадян на власних і орендованих базах;
виховання у членів Спілки бережливого ставлення до природи та навколишнього середовища;
здійснення захисту законних прав та інтересів своїх членів у відповідних державних органах, на підприємствах і в установах;
створення відповідно до чинного законодавства підприємств і госпрозрахункових організацій з метою виконання завдань Спілки;
створення при організаціях і підприємствах Спілки кооперативів (об'єднань кооперативів) по будівництву гаражів і автостоянок, технічному обслуговуванню та ремонту транспорту, підготовці водіїв, наданню транспортно-експедиційних та інших послуг;
встановлення на добровільних засадах госпрозрахункових відносин з підприємствами автосервісу, радами по туризму і екскурсіях та іншими організаціями для створення спільних об'єднань з метою надання послуг членам Спілки;
здійснення відповідно до чинного законодавства виробничо-господарської і зовнішньоекономічної діяльності;
встановлення взаємовигідних зв'язків з товариствами, спілками і клубами автомобілістів інших союзних республік і зарубіжних країн;
здійснення в установленому порядку видавничої діяльності, висвітлення діяльності Спілки в періодичній пресі, по радіо і телебаченню.
III. Члени Спілки, їх права і обов'язки
3. Членами Української республіканської спілки автомобілістів можуть бути громадяни СРСР, які досягли 16 років, визнають Статут Спілки, беруть участь у роботі однієї з її первинних організацій і сплачують членські внески.
4. Прийом громадян у члени Спілки провадиться первинними організаціями на підставі заяви бажаючого вступити до Спілки.
Скарги на відмову в зачисленні до Спілки розглядаються президіями рад відповідних вищестоящих організацій Спілки.
5. За членами Спілки повністю зберігаються стаж перебування в Українському республіканському добровільному товаристві автолюбителів і надані їм пільги.
6. Члени Спілки мають право:
брати участь з правом вирішального голосу у зборах і нарадах Спілки, обирати і бути обраними на з'їзди, конференції, а також до керівних та ревізійних органів Спілки;
користуватися послугами автошкіл, пунктів технічного обслуговування і автомайстерень, пересувної технічної допомоги, консультаційно-технічних пунктів, юридичної служби, автомотоклубів, баз відпочинку, прокатних пунктів та інших підприємств, що належать Спілці;
користуватися пільгами на послуги, що надаються членам Спілки.
Перелік і порядок надання пільг членам Спілки встановлюється Президією Республіканської ради Спілки.
7. Члени Спілки зобов'язані:
дотримуватися вимог Статуту Спілки, виконувати рішення з'їздів, конференцій, зборів та керівних органів Спілки;
брати активну участь у діяльності Спілки, систематично підвищувати свою технічну кваліфікацію, вдосконалювати майстерність водіння, суворо дотримуватися правил шляхового руху, виявляючи високу свідомість, громадянську відповідальність і товариську взаємодопомогу;
своєчасно сплачувати членські внески.
8. Членові Спілки видаються безкоштовно членський квиток і нагрудний значок встановленого зразка.
Порядок видачі членських квитків і нагрудних значків визначається Президією Республіканської ради Спілки.
9. За активну участь у діяльності Спілки і досягнуті успіхи в роботі члени Спілки можуть бути нагороджені грамотою, дипломом, цінним подарунком, грошовою премією, нагрудним значком "За безаварійне водіння", їм може бути оголошено подяку і повідомлено в трудовий колектив про сумлінне виконання громадських обов'язків.
Членові Спілки за особливі заслуги у виконанні поставлених перед Спілкою завдань може бути присвоєно звання "Почесний член Української республіканської спілки автомобілістів".
Вказане звання присвоюється Президією Республіканської ради Спілки відповідно до затвердженого нею Положення.
10. За порушення Статуту до членів Спілки можуть бути застосовані заходи громадського впливу аж до виключення з членів Спілки.
Рішення про виключення з членів Спілки приймаються первинними організаціями. Ці рішення можуть бути оскаржені у вищестоящі органи Спілки аж до її з'їзду.
Член Спілки, позбавлений посвідчення водія за керування автомобілем у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, виключається з членів Спілки.
Члени Спілки, які не сплатили членських внесків за поточний рік без поважної причини, вважаються вибулими з Спілки.
Первинні організації можуть відновлювати членство в Спілці осіб, які тимчасово з поважних причин втратили організаційний зв'язок з нею (служба в Радянській Армії, тривалі відрядження тощо), за умови сплати членських внесків за поточний рік.
IV. Організаційна структура, органи керівництва і контролю Спілки
11. Українська республіканська спілка автомобілістів будується за територіально-виробничим принципом.
Первинні організації Спілки створюються за місцем роботи і навчання, за місцем проживання і організованого зберігання транспорту. Первинні організації об'єднуються в районні, міські організації за територіальним принципом.
Районні і міські організації Спілки входять до обласних організацій, які становлять Українську республіканську спілку автомобілістів.
До складу обласних, Київської міської і районних організацій Спілки входять автошколи, виробничі підприємства (дільниці) гаражного і технічного обслуговування транспортних засобів, що належать громадянам, клуби, бази відпочинку, будівельні організації, екскурсійно-туристичні бюро та інші підрозділи.
Республіканська рада керує організаціями і підприємствами, що входять до складу Спілки, і є для них вищестоящою інстанцією. Обласним і Київській міській радам підпорядковані місцеві ради, автошколи і виробничі підприємства Спілки. Нижчестоящі органи Спілки підконтрольні і підзвітні вищестоящим. Рішення вищестоящих органів обов'язкові для нижчестоящих.
12. Вищим керівним органом Української республіканської спілки автомобілістів є з'їзд, який скликається Республіканською радою не рідше одного разу на п'ять років.
Позачергові з'їзди можуть бути скликані з ініціативи Республіканської ради Спілки або на вимогу не менше однієї третини членів обласних рад Спілки.
13. Час і місце скликання, а також норми представництва і порядок денний з'їзду оголошуються Республіканською радою Спілки не пізніше як за два місяці до з'їзду.
З'їзд Спілки вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин обраних делегатів.
14. Делегати на з'їзд Спілки обираються на конференціях обласних і Київської міської організацій Спілки.
Обраними вважаються особи, які одержали більше половини голосів членів або делегатів, що взяли участь у голосуванні.
15. Члени Республіканської ради і Ревізійної комісії Спілки, не обрані делегатами на з'їзд, беруть участь в його роботі з правом дорадчого голосу.
16. З'їзд Української республіканської спілки автомобілістів:
приймає, змінює і доповнює Статут Спілки;
розглядає і затверджує звіти про роботу Республіканської ради і Ревізійної комісії Спілки;
визначає чергові завдання Спілки;
................Перейти до повного тексту