- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 30 травня 1985 р. N 224
Київ
Про генеральний план розвитку міста Запоріжжя
З метою забезпечення дальшого планомірного, економічно обгрунтованого і комплексного розвитку міста Запоріжжя, підвищення рівня його благоустрою і створення найсприятливіших умов для праці, побуту і відпочинку населення Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Схвалити розроблені інститутом "Діпроміст" Держбуду УРСР генеральний план розвитку міста Запоріжжя і проект планування його приміської та зеленої зон.
Затвердити Основні положення генерального плану розвитку міста Запоріжжя і проекту планування його приміської та зеленої зон, що додаються.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Ради Міністрів УРСР від 13 травня 1966 р. N 381.
Голова
Ради Міністрів УРСР О.ЛЯШКО
Керуючий Справами
Ради Міністрів УРСР К.БОЙКО
Інд. 24
ЗАТВЕРДЖЕНІ
постановою Ради Міністрів УРСР
від 30 травня 1985 р. N 224
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ
генерального плану розвитку міста Запоріжжя і проекту планування його приміської та зеленої зон
I
Генеральним планом розвитку міста Запоріжжя передбачається:
1. По основних напрямах розвитку міста:
а) дальше зростання м. Запоріжжя як адміністративного, промислового і культурного центру Запорізької області з чисельністю населення на розрахунковий період (2005 рік) 1000 тис. чоловік (на початок 1984 року - 844,1 тис. чоловік);
б) всемірне зміцнення ролі міста як одного з центрів металургії, машинобудування та енергетики з одночасним розвитком промислових підприємств, необхідних для безпосереднього обслуговування населення міста і приміської зони та забезпечення потреб житлово-цивільного будівництва.
2. По територіальному розвитку міста і його забудові:
а) дальший територіальний розвиток міста на площі 31,3 тис. га переважно за рахунок освоєння 900 га сільськогосподарських земель на правому березі р. Дніпра та 100 га сільськогосподарських земель в межах лівобережної частини міста;
б) розміщення нового житлового будівництва переважно на вільних від забудови ділянках у лівобережній і правобережній частинах міста, а також за рахунок намиву території у Дніпровській заплаві та часткової реконструкції існуючої малоцінної забудови;
в) забудова міста 9-поверховими житловими будинками, а на найважливіших у містобудівному відношенні ділянках - будинками більшої поверховості з одночасним спорудженням закладів культурно-побутового обслуговування населення, повним благоустроєм, інженерним обладнанням та озелененням території.
3. По архітектурно-планувальній організації міста:
а) удосконалення і розвиток архітектурно-планувальної структури міста відповідно до вимог сучасного містобудування;
б) реконструкція існуючого загальноміського центру, дальший розвиток центрів обслуговування міських районів;
в) упорядкування житлових районів і мікрорайонів із створенням необхідного комплексу закладів культурно-побутового обслуговування населення та зелених насаджень; поступова реконструкція і благоустрій забудованих кварталів та існуючих промислових районів, дальший розвиток комунально-складських зон;
г) організація санітарно-захисних зон між промисловими і житловими районами відповідно до діючих норм;
д) розвиток системи зелених насаджень з організацією парків і скверів уздовж набережної Дніпра та міського парку в центральній частині острова Хортиця зі збереженням історико-культурного заповідника та заказника "Дніпровські пороги".
4. По зовнішньому транспорту:
а) по залізничному транспорту - дальший розвиток Запорізького залізничного вузла;
б) по автомобільному транспорту й автошляховій мережі - реконструкція автомобільних шляхів загальнодержавного значення Москва - Сімферополь, Донецьк - Запоріжжя та республіканського значення Запоріжжя - Жданов, Запоріжжя - Дніпропетровськ, Запоріжжя - Кривий Ріг; будівництво міжміських автовокзалів;
в) по річковому транспорту - розширення вантажного порту та будівництво нової гавані для відстою пасажирського флоту;
г) по повітряному транспорту - реконструкція міського аеропорту.
5. По міському транспорту і магістральній мережі:
а) створення на базі існуючої мережі вулиць системи міських транспортних магістралей, що дасть змогу забезпечити підвищення швидкості і безпеки руху автомобільного транспорту та поліпшити зв'язок житлових масивів з центром міста і промисловими районами;
б) будівництво мостового переходу через р. Дніпро і реконструкція існуючого Преображенського мосту;
в) дальший розвиток масового пасажирського міського транспорту із збільшенням протяжності трамвайної, тролейбусної та автобусної мереж і будівництво метрополітену;
г) будівництво автобусних парків, тролейбусного та трамвайного депо.
6. По інженерному обладнанню території:
а) дальший розвиток водопостачання міста за рахунок розширення існуючих міських водозабірних споруд на правому та лівому берегах р. Дніпра та мережі водопостачання;
б) розширення міських каналізаційних очисних споруд з використанням стічних вод після повної біологічної очистки і знешкодження для технічного водопостачання та поливу;
в) будівництво сміттєпереробного заводу за межами міста;
г) дальший розвиток зливової каналізації;
д) газопостачання від магістрального газопроводу Шебелинка - Одеса;
є) теплопостачання житлових і промислових районів від ТЕЦ, промислових та районних котелень;
ж) електропостачання від енергосистеми "Дніпроенерго";
з) дальший розвиток телефонізації та радіофікації міста.
7. По інженерній підготовці території:
а) намив територій у Дніпровській заплаві в південній частині міста для будівництва нового житлового масиву;
б) благоустрій пляжів, берегоукріплення, регулювання та благоустрій малих річок.
8. По поліпшенню зовнішнього середовища і охороні природи:
а) ліквідація забруднення зовнішнього середовища шляхом впровадження на існуючих промислових підприємствах технологічних заходів по очистці шкідливих викидів і доведенню їх показників до нормативних параметрів;
б) винесення промислових підприємств, комунальних та складських об'єктів, які знаходяться в сельбищній зоні міста і погіршують її санітарно-гігієнічний стан, на нові ділянки, передбачені генеральним планом у промислових районах міста і в приміській зоні;
в) організація санітарно-захисних зон між промисловими підприємствами і сельбищними територіями відповідно до діючих норм, з урахуванням проведення необхідного комплексу санітарно-захисних заходів на підприємствах, поступове винесення з цих зон існуючого житлового фонду;
г) створення в межах міста водоохоронних зон Дніпра та річок Мокрої і Сухої Московки;
д) закриття гранітного кар'єру в районі Щавельової балки з дальшою рекультивацією території для створення міського парку;
є) розширення існуючого кладовища в правобережній та створення нового в лівобережній частинах міста.
9. Першочергові заходи:
а) реконструкція та доведення до проектної потужності промислових підприємств відповідно до плану економічного і соціального розвитку;
б) здійснення житлового будівництва переважно на вільних від забудови ділянках у лівобережній і правобережній частинах міста, а також за рахунок часткової реконструкції існуючої малоцінної забудови в центральній частині міста з одночасним спорудженням закладів культурно-побутового обслуговування населення, повним благоустроєм, інженерним обладнанням та озелененням території;
в) будівництво та реконструкція магістральних вулиць, розвиток трамвайних, тролейбусних і автобусних ліній, спорудження підземних переходів і транспортних розв'язок у різних рівнях;
г) реконструкція автомобільних шляхів Донецьк - Запоріжжя, Запоріжжя - Жданов;
д) дальший розвиток залізничних станцій Запорізького вузла;
є) розширення системи інженерного забезпечення міста;
ж) здійснення заходів, спрямованих на охорону та поліпшення зовнішнього середовища.
II
Проектом планування приміської та зеленої зон м. Запоріжжя передбачається:
................Перейти до повного тексту