- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 3 червня 1986 р. N 202
Київ
Про стан і заходи щодо поліпшення роботи вечірніх і заочних шкіл
Рада Міністрів Української РСР відзначає, що в республіці здійснюються заходи по підвищенню загальноосвітнього рівня трудящих. Однак, як свідчать проведені Міністерством освіти УРСР і Прокуратурою УРСР перевірки, в роботі середніх загальноосвітніх шкіл для працюючої молоді не відбулося докорінної перебудови відповідно до рішень Партії і Уряду про реформу школи, продовжують мати місце серйозні недоліки в змісті й організації діяльності цих закладів.
Недосконалою залишається мережа вечірніх і заочних шкіл, в ряді місць вона не приведена у відповідність з реальними контингентами учнів. У багатьох випадках комплектування вказаних шкіл провадиться незадовільно, з грубим порушенням чинного законодавства. При цьому не враховуються можливості працюючої молоді продовжувати освіту в даний період, допускаються приписки та зловживання службовим становищем з боку окремих педагогічних працівників.
Значні недоліки виявлено в організації навчально-виховного процесу у вечірніх і заочних школах. Поширеного характеру набули несистематичне відвідування учнями занять, зниження педагогічної вимогливості, прояви лібералізму й окозамилювання в роботі окремих вчителів, що негативно позначається на якості знань і вихованні учнівської молоді. Органи народної освіти та директори шкіл не ведуть рішучої боротьби з цими негативними явищами, не забезпечили створення в педагогічних колективах обстановки принциповості, високої відповідальності за доручену справу. Недостатніми є зв'язки шкіл працюючої молоді з профспілковими та комсомольськими комітетами підприємств, установ і організацій, працівники яких навчаються без відриву від виробництва.
Ряд міністерств і відомств УРСР, окремі виконкоми місцевих Рад народних депутатів, значна частина керівників базових підприємств самоусунулися від вирішення питань, пов'язаних з роботою вечірніх і заочних шкіл, недостатньо дбають про створення молоді сприятливих умов для успішного поєднання навчання з працею на виробництві. Нерідко вся ця важлива робота перекладається лише на одних учителів, а органи народної освіти змирилися з таким становищем. Внаслідок цього ще значна кількість молодих працівників, зайнятих у вугільній, легкій і місцевій промисловості, у сфері обслуговування та сільському господарстві, не продовжує навчання для одержання середньої освіти. Найбільше такої молоді в Донецькій, Харківській, Кримській, Одеській, Запорізькій і Миколаївській областях.
Зазначені недоліки пояснюються тим, що Міністерство освіти УРСР, облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми послабили увагу до діяльності вечірніх і заочних шкіл, не забезпечили координацію та спрямування зусиль радянських, господарських і громадських організацій на подолання серйозних упущень у роботі по підвищенню загальноосвітнього рівня трудящих.
Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Взяти до відома інформацію Міністра освіти УРСР т. Фоменка про те, що Міністерство разом з облвиконкомами за матеріалами перевірок вжили заходів по наведенню порядку в діяльності вечірніх і заочних шкіл, підвищенню вимогливості до органів народної освіти та педагогічних колективів цих закладів за організацію навчання працюючої молоді, осіб, винних у допущенні приписок та зловживань службовим становищем, притягнуто до суворої відповідальності.
2. Зобов'язати Міністерство освіти УРСР, облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми:
здійснити протягом 1986-1990 років додаткові заходи по докорінному поліпшенню змісту й організації діяльності вечірніх та заочних шкіл, забезпеченню перебудови їх роботи в світлі вимог XXVII з'їзду КПРС, Основних напрямів реформи загальноосвітньої і професійної школи;
у двомісячний строк виявити реальні контингенти працюючої молоді, яка не має середньої освіти і бажає навчатися. До початку 1986/87 навчального року привести у відповідність з ними мережу середніх загальноосвітніх шкіл для працюючої молоді, залишивши, як правило, в кожному районі по одній такій школі з очно-заочною формою навчання;
................Перейти до повного тексту