- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 31 січня 1989 р. N 37 Київ |
Про генеральний план розвитку м. Одеси
З метою забезпечення дальшого планомірного, економічно обгрунтованого і комплексного розвитку м. Одеси, підвищення якості його забудови і рівня благоустрою, створення найсприятливіших умов для праці, побуту і відпочинку населення Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Схвалити розроблений інститутом "Діпроміст" і погоджений з Держпланом СРСР і Державним комітетом по архітектурі і містобудуванню при Держбуді СРСР генеральний план розвитку м. Одеси.
Затвердити Основні положення генерального плану розвитку м. Одеси, що додаються.
2. Одеському облвиконкому і міськвиконкому:
посилити контроль за всіма видами будівництва в межах м. Одеси, забезпечивши регулювання цього будівництва відповідно до генерального плану розвитку міста;
забезпечувати випереджаюче здійснення робіт по будівництву інженерних споруд та комунікацій, а також інженерної підготовки територій, необхідних для планомірної забудови м. Одеси;
при вирішенні питань, пов'язаних з виносом промислових підприємств за межі міста, вибір майданчиків для їх будівництва здійснювати, не допускаючи зменшення виробництва сільськогосподарської продукції;
поряд з виносом промислових підприємств вирішувати разом з міністерствами і відомствами питання про прискорення реконструкції та технічного переоснащення окремих виробництв у межах існуючих територій, передбачивши застосування на них екологічно чистих технологічних процесів.
3. Одеському міськвиконкому здійснювати суворий контроль за тим, щоб міністерства й відомства не перевищували встановленої їм чисельності робітників і службовців по м. Одесі, маючи на увазі регулювання зростання чисельності населений міста в межах, передбачених генеральним планом його розвитку.
4. Держбуду УРСР, Одеському облвиконкому та міськвиконкому забезпечити розробку і дальше систематичне оновлення комплексу проектно-планувальної та нормативно-методичної документації для планомірної реалізації рішень генерального плану розвитку м. Одеси.
Держплану УРСР і Міністерству фінансів УРСР щорічно передбачати виділення Одеському облвиконкому і міськвиконкому лімітів та асигнувань для цих цілей.
5. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Ради Міністрів УРСР від 13 травня 1966 р. N 380.
Голова Ради Міністрів УРСР Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР | В.МАСОЛ В.ПЄХОТА |
ЗАТВЕРДЖЕНІ
постановою Ради Міністрів УРСР
від 31 січня 1989 р. N 37
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ
генерального плану розвитку м. Одеси
I
Генеральним планом розвитку м. Одеси передбачається:
1. По основних напрямах розвитку міста:
а) дальший розвиток м. Одеси як одного з найбільших промислових, наукових, культурних центрів країни, адміністративного центру Одеської області, важливого вузла залізничних, морських, автомобільних і повітряних сполучень, центру групи курортів загальносоюзного значення з чисельністю населення на розрахунковий період /2005 рік/ 1,3 млн. чоловік /на початок 1988 року - 1,148 млн. чоловік/;
б) всемірне зміцнення ролі міста як одного з центрів машинобудівної, легкої, харчової та інших галузей промисловості із забороною будівництва нових і розширення діючих промислових підприємств, за винятком необхідних для безпосереднього обслуговування населення міста й приміської зони, задоволення потреб осіб, які прибувають на курорт для лікування і відпочинку, а також потреб житлово-цивільного будівництва.
2. По територіальному розвитку міста і його забудові:
а) дальший територіальний розвиток міста на площі 16,5 тис. га за рахунок включення до міської території 1037 га сільськогосподарських земель і намиву 330 га акваторії Хаджибейського лиману;
б) розміщення нового житлового будівництва на вільних від забудови територіях у житлових районах Жевахова гора, Застава, Котовського, Таїрова, а також за рахунок освоєння полів фільтрації в районі Північних очисних споруд каналізації та виносу аеропортів Застава і на перспективу - Одеса - Центральний;
в) комплексна реконструкція існуючої малоцінної забудови житлових районів Молдаванка, Слобідка, Ближні Млини, Бугаївка із збереженням міських ансамблів, що історично склалися, реставрацією пам'яток архітектури, капітальним ремонтом будинків, благоустроєм та впорядкуванням території;
г) забудова міста переважно 9 - 16-поверховими житловими будинками, здійснення високощільної малоповерхової забудови з урахуванням міського та природного оточення в житлових районах Молдаванка, Жевахова гора, Ленінське з одночасним спорудженням закладів культурно-побутового обслуговування населення, повним благоустроєм, інженерним обладнанням та озелененням території.
3. По архітектурно-планувальній організації міста:
а) удосконалення і розвиток архітектурно-планувальної структури міста відповідно до вимог сучасного містобудування, формування трьох комплексних сельбищно-виробничих зон - Центральної, Південної та Північної;
б) поліпшення архітектурно-художнього вигляду міста з урахуванням його історичних та культурних традицій, формування цілісної системи забудови вздовж морського узбережжя, створення ансамблів, що поєднують історичну частину міста і нові райони;
в) упорядкування курортної зони за рахунок створення великих санаторно-курортних комплексів Аркадія, Великий Фонтан, Куяльник;
г) дальший розвиток загальноміського центру, вдосконалення його планувальних і транспортних зв'язків з новими житловими районами;
д) забудова нових і реконструкція існуючих сельбищних територій з метою створення найкращих умов для праці, побуту і відпочинку населення, формування комфортного житлового середовища;
є) упорядкування промислової забудови, перебазування із сельбищних територій на нові ділянки в промислово-складські райони міста, приміську зону, Одеську та інші області республіки або перепрофілювання підприємств, комунальних і складських об'єктів, шкідливих у санітарному і небезпечних у пожежному відношенні, а також розташованих у пристосованих приміщеннях, підвалах та житлових будинках;
ж) створення єдиної системи зелених насаджень, що об'єднує морське узбережжя з іншими територіями міста, збільшення площі зелених насаджень загального користування з 1,2 до 2,2 тис. га.
4. По зовнішньому транспорту:
а) залізничному - дальший розвиток Одеського залізничного вузла, будівництво пасажирської станції Одеса-Київська і технічної станції в районі Застава-1, залізничної колії для міських пасажироперевезень;
б) повітряному - винос аеропортів Застава і на перспективу - Одеса-Центральний на нові ділянки;
в) морському - реконструкція Одеського морського порту, розвиток Іллічівського і Південного портів;
г) автомобільному - будівництво об'їзду на ділянці між автомобільними шляхами Одеса - Кишинів та Одеса - Ростов, розвиток мережі автопідприємств.
5. По міському транспорту і магістральній мережі:
а) створення на базі існуючої мережі вулиць системи міських транспортних магістралей, будівництво магістралі безперервного руху в напрямку південь - північ з виходом на Овідіопольське шосе, що забезпечить надійний зв'язок житлових масивів з центром міста та промисловими районами, поліпшить організацію і підвищить безпеку руху;
б) будівництво першої черги метрополітену;
в) комплексний розвиток міського пасажирського транспорту /трамваю, тролейбусу, автобусу/ із збільшенням протяжності і провізної спроможності транспортної мережі, значне розширення експрес-автобусних сполучень;
г) дальший розвиток ремонтно-профілактичної бази міського пасажирського транспорту, будівництво депо метрополітену, трамвайних і тролейбусних депо, автобусних і таксомоторних парків;
д) спорудження транспортних розв'язок, шляхопроводів, підземних пішохідних переходів, багатоповерхових гаражів, відкритих автостоянок.
6. По інженерному обладнанню території:
а) дальший розвиток водопостачання міста за рахунок будівництва водоводів та розширення Біляївського водозабору, використання підземних джерел для забезпечення резервного водопостачання міста, створення централізованої системи технічного і зворотного водопостачання на промислових підприємствах;
б) завершення будівництва Північних і Південних очисних споруд міської каналізації з обмеженням їх загальної потужності 680 тис. куб. метрів на добу, будівництво Дофінівських очисних споруд;
в) дальший розвиток зливової каналізації з будівництвом очисних споруд;
г) електропостачання міста від енергосистем "Одесаенерго" та "Молдавенерго", будівництво високовольтних ліній і нових підстанцій, поступова заміна повітряних ліній електропередачі на кабельні;
д) централізоване теплопостачання міста від ТЕЦ-2 та районних котелень, розвиток магістральних теплових мереж, ліквідація дрібних малопродуктивних котелень;
є) газопостачання міста від системи магістральних газопроводів;
ж) дальший розвиток телебачення, телефонізації і радіофікації, будівництво систем колективного приймання телепередач з впровадженням кабельних ліній;
з) здійснення комплексу інженерно-технічних заходів цивільної оборони, будівництво нових пожежних депо.
7. По інженерній підготовці території:
а) здійснення комплексу інженерних заходів по зниженню рівня грунтових вод, укріпленню катакомб, намиву частини акваторії Хаджибейського лиману, підготовці території полів фільтрації в районі Північних очисних споруд каналізації для розміщення житлової забудови, з суворим додержанням санітарно-гігієнічних вимог;
б) проведення робіт по інженерному захисту морського узбережжя від руйнування.
8. По поліпшенню навколишнього середовища й охороні природи:
а) ліквідація забруднення навколишнього середовища за рахунок впровадження на існуючих промислових підприємствах заходів по очистці шкідливих викидів і доведенню їх показників до нормативних параметрів, переведення ТЕЦ-1 на природний газ;
б) винос нафтопереробного, цементного, лінолеумного заводів та інших промислових підприємств, комунальних і складських об'єктів, шкідливих у санітарному і небезпечних у пожежному відношенні, які знаходяться в сельбищній зоні, на нові ділянки в промислових і складських районах м. Одеси та за його межі;
в) створення санітарно-захисних зон між промисловими підприємствами і житловими районами відповідно до діючих норм з урахуванням проведення необхідного комплексу санітарно-захисних заходів на підприємствах;
г) винос за межі міста аеропортів Застава і на перспективу - Одеса-Центральний з метою ліквідації шкідливого шумового та електромагнітного впливу на сельбищні території;
................Перейти до повного тексту