1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 27 вересня 1989 р. N 240
Київ
Про роботу Міністерства транспорту УРСР по поліпшенню обслуговування населення пасажирським автомобільним транспортом
Рада Міністрів Української РСР відзначає, що Міністерством транспорту УРСР проводиться робота по вдосконаленню форм обслуговування населення та збільшенню обсягів перевезень пасажирським автомобільним транспортом загального користування.
За роки дванадцятої п'ятирічки введено в експлуатацію 6 автобусних парків, побудовано та реконструйовано понад 100 автостанцій, відкрито 877 автобусних маршрутів. Рівень забезпеченості автобусним сполученням сіл підвищився до 93,9 процента, а центральних садиб колгоспів і радгоспів - до 99,5 процента.
Разом з тим в обслуговуванні населення пасажирським автомобільним транспортом мають місце серйозні недоліки, які особливо загострилися останнім часом. Міністерство не використовує наявні резерви і можливості для поліпшення обслуговування пасажирів.
У багатьох областях і м. Києві не дотримуються розклад руху автобусів, особливо у ранковий і вечірній час, допускається несвоєчасний вихід їх на лінію. Ще низька культура обслуговування населення на всіх видах перевезення автомобільним транспортом, наявні численні випадки відмови водіїв таксі у перевезенні пасажирів за їх замовленням та порушень порядку розрахунку за послуги, а також прояви грубощів.
Не наведено належного порядку в організації продажу квитків на автобуси міжміського сполучення, повільно вводяться в дію автоматизовані системи їх продажу. На окремих автовокзалах відсутні умови для відпочинку пасажирів, не забезпечується телефонний зв'язок з містами, не налагоджено громадське харчування, продаж газет, журналів і лікарських засобів.
З переходом підприємств і організацій Міністерства на нові умови господарювання впровадження прогресивних форм організації праці водіїв, зокрема оренди й орендного підряду, здійснюється вкрай повільно. Позитивні результати багатьох експериментів, що проводяться на пасажирському транспорті, не завжди знаходять широке застосування на підвідомчих підприємствах і в об'єднаннях. У галузі недостатньо використовуються розробки науково-виробничого об'єднання "Автотранспорт".
Міністерство (тт. Волков, Рева), члени колегії, керівники обласних територіально-виробничих об'єднань не повною мірою використовують переваги нового господарського механізму для підвищення ефективності роботи транспортних підприємств, поліпшення якості й надійності перевезень. У першому півріччі 1989 р. не виконали плану прибутку 100 автопідприємств. Більшість їх - у Миколаївській, Кримській, Одеській та Ворошиловградській областях.
На значній частині автопідприємств залишається низькою організація технічного обслуговування і ремонту рухомого складу. Повільно нарощується потужність виробничо-технічної бази, забезпеченість якою становить 60 процентів нормативу. Не створено нормальних умов для праці, відпочинку та харчування водіїв і ремонтних робітників. Плани будівельно-монтажних робіт на об'єктах автомобільного транспорту не виконуються. Міністерство, керівники обласних територіально-виробничих об'єднань автомобільного транспорту, виконкоми місцевих Рад народних депутатів слабо вирішують питання забезпечення працівників пасажирського автотранспорту житлом.
Негативно впливає на регулярність руху автобусів та їх технічний стан неритмічне постачання автомобільного палива, незадовільне утримання шляхів, особливо на околицях промислових міст, у районних центрах і сільській місцевості.
Облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми не проводять відповідної роботи по ліквідації зазначених недоліків.
Держплан УРСР і Держпостач УРСР не вживають належних заходів до виділення Міністерству транспорту УРСР достатніх фондів на автобуси і таксомотори та реалізація їх у повному обсязі.
Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Визнати роботу Міністерства транспорту УРСР по обслуговуванню населення автомобільним пасажирським транспортом недостатньою. Зобов'язати Міністерство докорінно поліпшити цю роботу.
Взяти до відома, що Міністерством транспорту УРСР разом з іншими міністерствами і відомствами УРСР розроблено заходи щодо поліпшення обслуговування населення пасажирським транспортом (додаються).
Відділу транспорту і зв'язку Управління Справами Ради Міністрів УРСР встановити контроль за їх виконанням і систематично доповідати Раді Міністрів УРСР.
2. Міністерству транспорту УРСР, використовуючи переваги нового господарського механізму та враховуючи вимоги Закону СРСР про державне підприємство (об'єднання), забезпечити істотне підвищення ефективності роботи галузі, повне використання наявних резервів і можливостей, зокрема по суворому дотриманню розкладу руху автобусів, поліпшенню культури і дальшому розвитку прогресивних методів обслуговування населення, впровадженню наукових розробок по організації перевезення пасажирів, зміцненню матеріально-технічної бази автопідприємств.
3. Міністерству транспорту УРСР разом з облвиконкомами і міськвиконкомами:
ввести в дію в 1990-1995 роках автоматизовані системи продажу квитків на автобуси міжміського сполучення в 50 містах республіки, розширити мережу пунктів їх попереднього продажу та у зворотньому напрямі, збільшити обсяг послуг, що надаються пасажирам, і за рахунок цього скоротити на 30 процентів втрати часу на придбання квитків;
впровадити до 1995 року автоматизовані системи диспетчерського управління рухом автобусів у мм. Одесі, Запоріжжі, Миколаєві, Черкасах, Херсоні, Кривому Розі, Ужгороді, а таксомоторів - у мм. Києві, Харкові та Донецьку.
4. Держплану УРСР, Державному комітетові УРСР по забезпеченню нафтопродуктами і Міністерству житлово-комунального господарства УРСР передбачати виділення Міністерству транспорту УРСР у 1990-1995 роках лімітів на автомобільне паливо в обсягах, необхідних для ритмічної роботи пасажирського автотранспорту, та безперебійне постачання автопідприємств бензином, дизельним паливом, стисненим і зрідженим газом згідно з установленими фондами.
5. Міністерству зв'язку УРСР забезпечити виділення за замовленням Міністерства транспорту УРСР каналів безпосередньо зв'язку для експлуатації автоматизованих систем продажу квитків на автостанціях, а також диспетчерського управління рухом автобусів і таксомоторів.
6. Міністерству зв'язків УРСР, Міністерству будівництва і експлуатації автомобільних шляхів УРСР, Міністерству внутрішніх справ УРСР, Міністерству транспорту УРСР завершити будівництво магістральних кабельних ліній і ліній зв'язку вздовж автошляхів Київ - Львів - Чоп, Москва (кордон РРФСР) - Київ - Одеса та в 1990 році здати їх в експлуатацію. В 1991-1995 роках ввести на дільницях вказаних шляхів систему управління міжміським автобусним рухом.
7. Міністерству транспорту УРСР, Укоопспілці, Міністерству торгівлі УРСР, облвиконкомів і міськвиконкомам організувати в 1989-1992 роках на автовокзалах і автостанціях гаряче харчування водіїв і лінійного персоналу.
8. Міністерству транспорту УРСР, Міністерству житлово-комунального господарства УРСР, Міністерству внутрішніх справ УРСР, Міністерству будівництва і експлуатації автомобільних шляхів УРСР, облвиконкомам і міськвиконкомам провести атестацію маршрутної мережі в містах і приміській зоні та здійснити невідкладні заходи щодо приведення шляхів, на яких організовано рух автобусів регулярного сполучення, у відповідність з існуючими вимогами, дальшого вдосконалення маршрутної автобусної мережі, створення нормальних санітарно-побутових умов для працівників пасажирського автотранспорту.
Виконкомам місцевих Рад народних депутатів посилити роботу по розосередженню часу початку та закінчення роботи підприємств і організації.
9. Міністерству транспорту УРСР, Міністерству фінансів УРСР, Міністерству внутрішніх справ УРСР до 15 листопада 1989 р. розробити типові правила обслуговування пасажирів легковими автомобілями, водії яких працюють за патентами та в кооперативах. Облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам з урахуванням місцевих умов затвердити ці правила та встановити належний контроль за їх виконанням.
10. Міністерству транспорту УРСР, міністерствам і відомствам УРСР, які мають відомчі автобуси, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам виключити з практики відволікання автобусів міських і приміських маршрутів на позапланові перевезення, використовуючи для цього тільки відомчі автобуси. З урахуванням роботи в умовах господарського розрахунку ширше залучати такі автобуси до перевезень пасажирів на маршрутах загального користування, а також до місць масового відпочинку та садово-городніх товариств.
11. Міністерству транспорту УРСР, облвиконкомам разом з підрядними будівельними організаціями забезпечити в повному обсязі виконання планів будівництва виробничих об'єктів та житла для працівників пасажирського транспорту.
Заступник Голови
Ради Міністрів УРСР
Керуючий Справами
Ради Міністрів УРСР

Є.КАЧАЛОВСЬКИЙ

В.ПЄХОТА
Інд. 34
Додаток
до постанови Ради Міністрів УРСР
від 27 вересня 1989 р. N 240
ЗАХОДИ
щодо поліпшення обслуговування населення пасажирським транспортом
------------------------------------------------------------------
Зміст | Виконавці | Строк
| |виконання
------------------------------------------------------------------
Підвищити рівень регулярності руху Мінтранс УРСР постійно,
автобусів на маршрутах, забезпечити починаючи
виконання рейсів, передбачених з 1990 р.
розкладами, не менш як на 97,5 проц. на

................
Перейти до повного тексту