1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 7 грудня 1989 р. N 310
Київ
Про Державний план економічного і соціального розвитку Української РСР на 1990 рік
Верховна Рада Української РСР Постановою від 1 грудня 1989 р. затвердила Державний план економічного і соціального розвитку Української РСР на 1990 рік, який є програмою дій щодо реалізації рішень, прийнятих З'їздом народних депутатів СРСР і наступними сесіями Верховної Ради СРСР.
Найважливішими цілями й пріоритетами на 1990 рік Верховна Рада Української РСР визначила:
неухильне проведення в життя заходів щодо стабілізації економічного становища республіки, впорядкування грошового обігу і оздоровлення фінансів;
поліпшення стану справ на споживчому ринку на основі нарощування виробництва продовольства, промислових товарів народного споживання і розширення сфери послуг;
зміцнення матеріально-технічної бази соціально-культурної сфери, розширення житлового будівництва;
посилення соціальної захищеності громадян з відносно низькими доходами, особливо пенсіонерів та інвалідів;
прискорення науково-технічного прогресу, дальше поліпшення структури суспільного виробництва, посилення соціальної спрямованості в розвитку базових галузей промисловості;
підвищення ефективності виробництва, передусім за рахунок повсюдної економії і раціонального використання всіх народногосподарських ресурсів;
вжиття дійових заходів до поліпшення екологічної обстановки в республіці.
Виходячи з цього, на виконання постанови Ради Міністрів СРСР від 14 листопада 1989 р. N 970 "Про Державний план економічного і соціального розвитку СРСР на 1990 рік" Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Взяти до неухильного виконання затверджений Верховною Радою Української РСР Державний план економічного і соціального розвитку Української РСР на 1990 рік.
Затвердити державне замовлення, ліміти, а також основні показники економічного і соціального розвитку республіки, що додаються.
2. Зобов'язати міністерства і відомства УРСР, облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми здійснити заходи щодо забезпечення виконання Державного плану економічного і соціального розвитку Української РСР на 1990 рік, керуючись рішеннями З'їзду народних депутатів СРСР і Верховної Ради СРСР, Верховної Ради Української РСР про пріоритетність розвитку соціальної сфери та підвищення рівня життя народу, неухильне проведення в життя радикальної економічної реформи, переведення територій на нові умови господарювання на основі самоврядування й самофінансування, вдосконалення управління в усіх ланках народного господарства і всебічне зміцнення дисципліни, розширення масштабів застосування прогресивних методів організації праці при поєднанні різних форм соціалістичної власності.
З цією метою зосередити зусилля й кошти на розв'язанні таких головних завдань:
а) поліпшення постачання населення продовольством на основі глибокої перебудови соціалістичних виробничих відносин у сільському господарстві відповідно до вимог сучасної аграрної політики, зміцнення матеріальної бази агропромислового комплексу та прискорення соціальної перебудови села;
б) забезпечення значного нарощування виробництва товарів народного споживання, розширення їх асортименту, послідовного усунення дефіциту товарів першої необхідності за рахунок максимального використання можливостей усіх галузей і регіонів, збільшення внеску в цю роботу підприємств оборонної промисловості, важкої та будівельної індустрії;
в) дальший розвиток житлового будівництва, насамперед кооперативного, індивідуального і за рахунок власних коштів об'єднань і підприємств, мережі закладів народної освіти, охорони здоров'я та культури;
г) підвищення рівня охорони здоров'я населення й поліпшення постачання його лікарськими препаратами на основі раціонального освоєння ресурсів, що виділяються на ці цілі, вишукування додаткових коштів для розширення мережі лікарень і поліклінік, нарощування потужностей підприємств по випуску сучасних лікарських препаратів і медичної техніки;
д) здійснення комплексу невідкладних заходів щодо зміцнення грошового обігу, і насамперед за рахунок збільшення обсягів виробництва й продажу товарів народного споживання та надання платних послуг населенню, а також державного регулювання зростання грошових доходів і контролю за цінами; оздоровлення фінансів, недопущення зростання бюджетного дефіциту;
є) перебудова управління економікою і соціальною сферою в республіці й регіонах, спрямована на створення умов для забезпечення на місцях найповнішого задоволення матеріальних і духовних потреб народу, комплексне й ефективне використання науково-технічного та інтелектуального потенціалу, бережливе природокористування, здійснення ресурсозберігаючої політики;
ж) прискорення введення в дію виробничих потужностей та об'єктів, підвищення ефективності використання капітальних вкладень і зниження наднормативного обсягу незавершеного будівництва, вдосконалення з цією метою управління інвестиційним комплексом і господарського механізму в будівництві;
з) реалізація програми конверсії оборонної промисловості, використання вивільнюваних потужностей і ресурсів для забезпечення сучасним устаткуванням переробної промисловості агропромислового комплексу, легкої промисловості, торгівлі й громадського харчування, нарощування виробництва високоякісних товарів народного споживання, активне застосування в цивільних галузях наявних і розроблюваних в оборонному комплексі технологій;
і) підвищення результативності фундаментальних і прикладних досліджень в усіх галузях наукових знань, і насамперед на проривних напрямах науково-технічного прогресу; випереджаюче зростання випуску виробів електроніки, засобів інформатики, впровадження біотехнології та інших прогресивних технологічних процесів.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПЕРЕОРІЄНТАЦІЇ ЕКОНОМІКИ
а) підвищення рівня життя народу
3. Взяти до відома, що Рада Міністрів СРСР:
1) Відповідно до постанови Верховної Ради СРСР від 31 жовтня 1989 р. вирішила забезпечити в 1990 році виділення з державного бюджету та інших джерел 13,4 млрд. крб. на здійснення в централізованому порядку заходів щодо підвищення рівня життя народу.
Вирішила продовжити погашення державних внутрішніх позик у сумі 1,6 млрд. карбованців.
2) Зобов'язала Державний комітет СРСР по праці і соціальних питаннях розробити й подати до Ради Міністрів СРСР у I кварталі 1990 р.:
разом з ВЦРПС, Радами Міністрів союзних республік і заінтересованими міністерствами і відомствами СРСР проект Державної програми по поліпшенню становища жінок у СРСР, включаючи питання сім'ї, материнства і дитинства, охорони жіночої праці й здоров'я, полегшення домашнього господарства і побуту, передбачивши в ній, зокрема, заходи щодо істотного скорочення масштабів застосування жіночої праці на роботах з фізично важкими і шкідливими виробничими умовами;
разом з ВЦРПС, Держпланом СРСР і Радами Міністрів союзних республік проект Державної програми зайнятості населення, передбачивши в ній вирішення питань професійної підготовки та перепідготовки вивільнюваних працівників, повнішого залучення до суспільного виробництва населення регіонів з надлишком трудових ресурсів, дальшого поліпшення умов праці працюючих на виробництві, а також створення спеціального фонду професійної орієнтації і допомоги незайнятому населенню.
3) Виходячи з необхідності забезпечення якісно нових підходів до соціального планування зобов'язала Державний комітет СРСР по праці і соціальних питаннях і Державний комітет СРСР по статистиці разом з Радами Міністрів союзних республік завершити в першому півріччі 1990 р. розробку мінімальних споживчих бюджетів стосовно до різних соціально-демографічних груп населення і регіонів країни.
Держплану УРСР, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам використовувати ці соціальні характеристики у практиці планування, починаючи з розробки проекту Державного плану економічного і соціального розвитку УРСР на 1991-1995 роки. Державному комітетові УРСР по статистиці забезпечити в 1990 році публікацію інформації з указаних питань.
4) Зобов'язала Державний комітет СРСР по народній освіті разом з Держпланом СРСР і Радами Міністрів союзних республік:
виходячи із завдання повного задоволення потреб населення в дошкільних закладах, розробити і подати до Ради Міністрів СРСР до 1 квітня 1990 р. проект програми розвитку в тринадцятій п'ятирічці мережі цих закладів. Розроблювана програма повинна враховувати національні особливості та традиції населення в регіонах країни, а також здійснювані зараз соціальні заходи, зокрема по збільшенню тривалості відпустки по догляду за дитиною до трьох років, у тому числі оплачуваної - до півтора року, по організації дитячих садків і ясел вдома, розширенню мережі постійних і сезонних дошкільних закладів за рахунок не тільки нового будівництва, а й використання вже існуючих будинків іншого призначення;
з метою підвищення наукового рівня планового обгрунтування розвитку системи народної освіти країни в тринадцятій п'ятирічці прискорити завершення розробки основних нормативів, що визначають оптимальний рівень забезпеченості закладів народної освіти відповідною матеріально-технічною базою, в тому числі необхідною для комп'ютеризації навчального процесу;
підготувати і внести до Ради Міністрів СРСР у першому півріччі 1990 р. пропозиції про введення в початковій загальноосвітній школі третього уроку фізкультури на тиждень, включаючи питання про додаткове фінансове і кадрове забезпечення та розвиток матеріально-технічної бази.
б) поліпшення продовольчого постачання населення
4. Вважати найважливішими завданнями Держагропрому УРСР, облвиконкомів реалізацію заходів щодо істотного поліпшення продовольчого забезпечення населення на основі підвищення ефективності сільського господарства і переробної промисловості, максимального використання наявного виробничого потенціалу та внутрішніх резервів, дальшого розвитку матеріально-технічної бази по переробці й зберіганню сільськогосподарської продукції, а також виконання програми соціальної перебудови села, схваленої березневим (1989 р.) Пленумом ЦК КПРС. Всемірно сприяти зростанню виробництва сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, організаціях орендарів, кооперативах, селянських господарствах і особистих підсобних господарствах громадян.
Держагропрому УРСР, Міністерству хлібопродуктів УРСР, Укоопспілці, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам, міністерствам і відомствам УРСР, підприємства яких виробляють продовольчі товари, забезпечити виробництво в 1990 році продовольчих товарів у обсязі 34,8 млрд. крб. у роздрібних цінах, у тому числі по областях, містах Києву і Севастополю згідно з додатком N 1. Вважати ці обсяги мінімально необхідними для поліпшення постачання населення.
5. Держплану УРСР довести до облвиконкомів, міністерств і відомств УРСР державне замовлення на поставку продовольства і сільськогосподарської сировини до загальносоюзного та республіканського фондів.
Облвиконкомам довести до райвиконкомів, підвідомчих заготівельних організацій, агрокомбінатів, агрофірм та інших агропромислових формувань державне замовлення на поставку продовольства і сільськогосподарської сировини до загальносоюзного і республіканського фондів на 1990 рік з урахуванням внутріобласних потреб.
Враховуючи, що в перехідний період освоєння нового економічного механізму господарювання повинні використовуватися різні форми залучення продукції до централізованих фондів, зокрема державне замовлення, облвиконкомам доручити райвиконкомам довести до колгоспів, радгоспів та інших сільськогосподарських підприємств контрольні обсяги закупівлі сільськогосподарської продукції і сировини як основу для укладання договорів контрактації на поставку їх державі. При цьому повинно братися до уваги те, що стимулювання поставок господарствами продукції фінансовими, матеріально-технічними ресурсами та різного виду послугами повинно здійснюватися за умови укладання договорів на виконання державного замовлення.
6. З метою збільшення обсягів виробництва і закупівлі м'яса та молока, стабілізації постачання ними населення та підвищення ролі й відповідальності громадського сектора в цій важливій справі встановити облвиконкомам завдання по державних закупівлях худоби, птиці та молока, що додаються.
Облвиконкомам довести вказані завдання до райвиконкомів, агропромислових формувань, колгоспів, радгоспів та інших сільськогосподарських підприємств.
7. Взяти до відома, що Рада Міністрів СРСР:
1) З метою дальшого розвитку зернового виробництва в країні доручила Державній комісії Ради Міністрів СРСР по продовольству і закупівлях, Держплану СРСР, Академії наук СРСР і ВАСГНІЛу разом з Радами Міністрів союзних республік, заінтересованими міністерствами і відомствами СРСР розробити і подати Раді Міністрів СРСР до 1 липня 1990 р. загальносоюзну програму на 1991-1995 роки по нарощуванню виробництва зерна і раціональному його використанню, передбачивши в ній заходи щодо вироблення й освоєння ефективного економічного механізму, спрямованого на підвищення заінтересованості колгоспів і радгоспів, інших господарств у нарощуванні хлібних ресурсів на основі використання досягнень науково-технічного прогресу, розвитку нових виробничих відносин на селі.
2) Зберегла на 1990 рік порядок продажу цукру за пільговою ціною колгоспам, радгоспам та іншим господарствам-бурякоздавальникам за цукрові буряки, які вони продають державі, що діяв у 1986-1989 роках, а також розміри і порядок сплати цукровими заводами цим господарствам коштів для виплати колгоспникам і робітникам радгоспів. Поширила вказаний порядок продажу цукру на орендні колективи і селянські господарства. Продаж цукру здійснюватиметься за рахунок ринкових фондів бурякосіючих союзних республік.
8. Держпостачу УРСР, міністерствам і відомствам УРСР, підприємства яких використовують олію, цукор, крохмаль та інші види харчової сировини для випуску продукції технічного призначення, розробити і здійснити заходи щодо скорочення витрати цієї сировини на нехарчові цілі.
9. Рада Міністрів УРСР відмічає, що спрямовувані на розвиток переробних галузей агропромислового комплексу капітальні вкладення освоюються незадовільно, а завдання по введенню в дію виробничих потужностей, встановлені постановами ЦК Компартії України і Ради Міністрів УРСР від 29 січня 1986 р. N 21 і від 26 січня 1988 р. N 27, істотно недовиконуються, внаслідок чого народне господарство продовжує нести великі втрати сільськогосподарської сировини.
Особливо незадовільний стан справ з введенням у дію потужностей по переробці сільськогосподарської продукції у Ворошиловградській, Запорізькій, Київській, Кримській, Одеській, Харківській областях та місті Києві.
Держагропрому УРСР, Міністерству будівництва УРСР, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам, ураховуючи зниження обсягів виробничого будівництва і вивільнення у зв'язку з цим потужностей підрядних організацій, забезпечити прискорення спорудження об'єктів по переробці сільськогосподарської продукції та введення в дію в 1990 році виробничих потужностей за рахунок державних централізованих капітальних вкладень і коштів фондів підприємств і організацій в обсягах згідно з додатком N 2, звернувши особливу увагу на введення в експлуатацію об'єктів, укомплектованих імпортним устаткуванням.
10. Взяти до відома, що Верховна Рада Української РСР запропонувала облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам використати для розвитку агропромислового комплексу до 10 процентів виділених промисловим підприємствам і будівельним організаціям державних централізованих капітальних вкладень на виробниче будівництво та пов'язаних з ними матеріальних ресурсів і лімітів підрядних робіт.
11. З урахуванням пропозицій комітетів Верховної Ради СРСР і постійних комісій її палат по проекту плану на 1990 рік рекомендувати міністерствам і відомствам УРСР, облвиконкомам передбачати в планах економічного і соціального розвитку на 1990 рік виділення окремим рядком показників по газифікації та електрифікації села з відповідними капітальними вкладеннями і матеріальними ресурсами.
12. Держагропрому УРСР, Південному відділенню ВАСГНІЛ, облвиконкомам з участю заінтересованих міністерств і відомств розробити і починаючи з 1990 року вжити заходів до збільшення масштабів впровадження біологічних методів захисту сільськогосподарських культур від шкідників, хвороб і бур'янів, з тим щоб у тринадцятій п'ятирічці звести до мінімуму застосування для цих цілей екологічно шкідливих хімічних засобів.
в) нарощування виробництва непродовольчих товарів народного споживання і надання платних послуг населенню
13. З метою найшвидшої стабілізації споживчого ринку міністерствам і відомствам УРСР, виконкомам місцевих Рад народних депутатів:
забезпечити в 1990 році випуск непродовольчих товарів народного споживання в обсязі не менш як на 44,8 млрд. крб. у роздрібних цінах, з них товарів легкої промисловості - на 14,8 млрд. карбованців. Вжити заходів до повного розміщення затверджених Верховною Радою Української РСР обсягів виробництва товарів народного споживання на промислових підприємствах і своєчасного укладання договорів на поставку їх у торгівлю. Звернути особливу увагу на безумовне виконання державних замовлень для забезпечення загальносоюзних потреб і міжреспубліканських поставок;
всемірно сприяти розвитку виробничої кооперації промислових підприємств з колгоспами, радгоспами і міжгосподарськими підприємствами для організації на селі виробництва товарів народного споживання, а також необхідних для цього напівфабрикатів, комплектуючих виробів, вузлів і деталей.
14. Міністерству легкої промисловості УРСР, Держагропрому УРСР, міністерствам і відомствам УРСР вжити заходів до збільшення виробництва і зниження напруження на ринку щодо товарів повсякденного попиту, і в першу чергу миючих засобів, зубної пасти, шкільної форми, зошитів, жіночих колготок, застібок "блискавка", електроутюгів, тютюнових виробів та інших дефіцитних товарів.
15. Міністерству легкої промисловості УРСР, Міністерству місцевої промисловості УРСР, іншим міністерствам і відомствам УРСР, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам:
вжити заходів до значного збільшення випуску товарів легкої промисловості, розширення їх асортименту й підвищення якості:
забезпечити збільшення випуску виробів художніх промислів, музичних інструментів, іграшок, сувенірів, а також господарсько-побутових товарів.
Міністерству легкої промисловості УРСР при доведенні до підвідомчих підприємств і об'єднань державного замовлення на поставку товарів для дітей та осіб старшого віку передбачити в тому числі випуск і поставку товарів за соціально низькими цінами, попередньо погоджені з Міністерством торгівлі УРСР, а також необхідних для цього тканин, фурнітури та інших матеріалів. Міністерству торгівлі УРСР, Укоопспілці, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам визначити порядок реалізації цих товарів, який гарантує їх продаж відповідним групам населення.
16. Міністерству легкої промисловості УРСР, Держагропрому УРСР, облвиконкомам вжити додаткових заходів до раціонального використання хутряної сировини як у державному, так і в кооперативному секторах, звернувши особливу увагу на першочергову поставку цієї сировини спеціалізованим підприємствам легкої промисловості.
17. Звернути увагу Міністерства легкої промисловості УРСР, Міністерства будівництва УРСР, інших міністерств і відомств УРСР, облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів на необхідність вжиття рішучих заходів до прискорення технічного переозброєння підприємств легкої промисловості й забезпечення безумовного виконання завдань по введенню в дію виробничих потужностей, і в першу чергу підприємств, на яких здійснюється переоснащення на базі імпортного устаткування, і підприємств, включених до переліку будов, на яких створюються потужності за державним замовленням.
18. Держплану УРСР з метою досягнення в 1990 році загального обсягу реалізації платних послуг населенню по республіці в розмірі 9,9 млрд. крб., необхідного для збалансування грошових доходів і витрат населення, сформувати державне замовлення по платних послугах (крім пасажирських перевезень, здійснюваних транспортом загального користування Міністерства шляхів СРСР, Міністерства морського флоту СРСР і Міністерства цивільної авіації СРСР, а також послуг зв'язку, що надаються підприємствами союзного підпорядкування Міністерства зв'язку СРСР) і довести його до облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів.
Облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам довести державне замовлення по платних послугах до всіх підприємств і організацій, розташованих на території республіки, в тому числі союзного підпорядкування за погодженням з відповідними міністерствами і відомствами СРСР (за винятком підприємств і організацій Міністерства оборони СРСР, Міністерства атомної енергетики і промисловості СРСР і Комітету державної безпеки СРСР, яким обсяги платних послуг встановлюються цими міністерствами і Комітетом за погодженням з Держпланом СРСР). Повідомити завдання, встановлені підприємствам і організаціям союзного підпорядкування по обсягах платних послуг, відповідним міністерствам і відомствам СРСР для вжиття заходів до їх виконання.
Міністерствам і відомствам УРСР разом з Держпланом УРСР, Держпостачем УРСР, облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвиконкомами забезпечити збалансованість встановленого підприємствам і організаціям державного замовлення по обсягах реалізації платних послуг населенню з матеріально-технічними ресурсами, що розподіляються централізовано, а також придбаються у порядку оптової торгівлі й за прямими зв'язками, з урахуванням повнішого використання місцевих джерел.
19. Виконкомам місцевих Рад народних депутатів, міністерствам і відомствам УРСР активізувати роботу по переведенню підприємств і організацій сфери послуг на нові форми господарювання з використанням договірних, орендних і підрядних відносин і на цій основі забезпечити:
розвиток, особливо в сільській місцевості, кооперативної та індивідуальної трудової діяльності в сфері обслуговування населення, створення, зокрема, невеликих підприємств;
активне налагодження контактів з іноземними фірмами для організації спільних підприємств по наданню послуг населенню, і насамперед у галузі туризму й відпочинку, готельного господарства, пасажирських перевезень, ремонту транспортних засобів.
20. Відмітити, що виконкоми місцевих Рад народних депутатів не вживають належних заходів до обмеження реалізації по безготівковому розрахунку та за готівку підприємствам і організаціям товарів, призначених для продажу населенню, що в умовах їх дефіциту ще більше дестабілізує споживчий ринок.
Установити на 1990 рік ліміт товарів народного споживання для продажу з роздрібної торгівлі підприємствам, організаціям і установам у порядку дрібного опту в розмірі 3,3 млрд. крб. (з розподілом по областях, містах Києву і Севастополю Держпланом УРСР) і зобов'язати облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми, Міністерство торгівлі УРСР і Укоопспілку забезпечити безумовне додержання цього ліміту.
21. Облвиконкомам при розподілі ринкових фондів між підприємствами державної торгівлі і споживчої кооперації забезпечити створення сільському населенню умов для придбання товарів переважно за місцем проживання в підприємствах і організаціях споживчої кооперації.
г) розвиток матеріальної бази соціально-культурної сфери
22. Облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам, міністерствам і відомствам УРСР, керуючись постановою Верховної Ради Української РСР про Державний план економічного і соціального розвитку Української РСР на 1990 рік, вжити заходів до забезпечення введення в експлуатацію (за рахунок усіх джерел фінансування) об'єктів соціально-культурної сфери в таких обсягах:
жилих будинків загальною площею
21743 тис. кв. м
дитячих дошкільних закладів на 84,1 тис. місць
загальноосвітніх шкіл на 214,2 тис. місць
шкіл-інтернатів для дітей-сиріт і дітей, які залишились без опікування батьків, дитячих будинків на 560 місць
клубів і будинків культури на 54,6 тис. місць
лікарень на 11,8 тис. ліжок
амбулаторно-поліклінічних закладів на 31,8 тис. відвідувань
за зміну
будинків-інтернатів для престарілих та інвалідів на 2,36 тис. місць
З цією метою:
максимально використовувати потужності підрядних організацій, що вивільняються у зв'язку із скороченням обсягів виробничого будівництва;
забезпечити нарощування будівельної бази індустріального домобудування, потужностей по виробництву будівельних матеріалів і предметів домооблаштування;
всемірно сприяти прискореному розвитку індивідуального житлового будівництва, в першу чергу на селі, шляхом оперативного вирішення в установленому порядку питань відведення й упорядкування земельних ділянок, першочергового продажу індивідуальним забудовникам будівельних матеріалів і виробів, надання транспортних послуг, організації будівництва індивідуальних жилих будинків за замовленнями громадян.
Для поліпшення постачання індивідуального житлового будівництва необхідними матеріально-технічними ресурсами Держпостачу УРСР, Міністерству торгівлі УРСР, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам забезпечити поставку на ринок в повному обсязі будівельних матеріалів, виробів і деталей, виділених Міністерством торгівлі СРСР.
Виконкомам місцевих Рад народних депутатів, підприємствам, об'єднанням і організаціям забезпечити збільшення в 1990 році продажу житловим кооперативам будинків, споруджуваних за рахунок державних централізованих капітальних вкладень і коштів фондів соціального розвитку підприємств, маючи на увазі довести його в цілому по республіці не менш як до 1 млн. кв. метрів загальної площі.
Рада Міністрів СРСР доручила Держбуду СРСР і Держплану СРСР з участю Рад Міністрів союзних республік розробити і подати до Ради Міністрів СРСР у I кварталі 1990 р. пропозиції про порядок продажу частини будинків державного житлового фонду кооперативам і громадянам.
23. Виконавчим комітетам місцевих Рад народних депутатів у 1990-1991 роках виділяти до 5 процентів загальної площі жилих будинків, яка вводиться, незалежно від її відомчої приналежності, в тому числі за рахунок коштів підприємств, організацій, установ (крім жилих будинків Міністерства вугільної промисловості СРСР, Міністерства оборони СРСР, Міністерства внутрішніх справ СРСР, Комітету державної безпеки СРСР, залізничних військ і товариств інвалідів), понад розміри, передбачені пунктом 1 постанови Ради Міністрів СРСР від 7 вересня 1989 р. N 734, для забезпечення житлом осіб, звільнених у запас чи відставку у зв'язку з скороченням Збройних Сил СРСР.
24. Відмітити, що виконкоми місцевих Рад народних депутатів, міністерства і відомства УРСР послабили увагу до питань розвитку матеріальної бази соціально-культурної сфери, внаслідок чого в 1989 році введення в дію об'єктів цієї сфери в багатьох областях і в цілому по республіці скорочується порівняно з минулим роком. Це викликає справедливі нарікання населення і посилює соціальну напруженість.
Зобов'язати облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми, міністерства і відомства УРСР добитися, використовуючи повною мірою надані їм права в галузі управління розвитком соціально-культурної сфери й будівельним виробництвом, прискорення темпів робіт по спорудженню житла та інших об'єктів культурно-побутового призначення.
Рекомендувати облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам з урахуванням пропозицій комітетів Верховної Ради СРСР і постійних комісій її палат вишукувати в ході виконання плану і бюджету на 1990 рік додаткові матеріальні та фінансові ресурси для збільшення робіт по ремонту і реконструкції бібліотек, архівів, музеїв, а також по реставрації пам'яток культури.
25. Відмітити, що відбудовні роботи в районах Вірменської РСР, які потерпіли від землетрусу, рядом будівельних організацій республіки здійснюються незадовільно.
Міністерством будівництва УРСР, Головкиївміськбудом, іншими міністерствами і відомствами УРСР та облвиконкомами не забезпечується виконання в строк робіт по відбудові об'єктів, які потерпіли від землетрусу.
Міністерствам і відомствам УРСР, облвиконкомам розібратися зі станом справ по кожній будові і вжити заходів до виконання наміченого на 1990 рік обсягу робіт по відбудові об'єктів народного господарства Вірменської РСР, які потерпіли від землетрусу.
ЗДІЙСНЕННЯ ЗАХОДІВ ЩОДО ПОЛІПШЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОБСТАНОВКИ
26. Відмітити, що, незважаючи на заходи, які вживаються центральними і місцевими органами щодо охорони навколишнього середовища, в ряді міст, регіонів і промислових центрів продовжує зберігатися напружена екологічна обстановка. Це є наслідком того, що підприємства і організації багатьох міністерств і відомств, облвиконкомів, Київського і Севастопольського міськвиконкомів систематично не виконують планові завдання по будівництву й введенню в дію природоохоронних об'єктів, а також по проведенню інших природоохоронних робіт. Повільно впроваджуються науково-технічні досягнення, що сприяють розв'язанню екологічних завдань. Мають місце випадки, коли виробничі об'єкти приймаються в експлуатацію без закінчених споруд по очистці відхідних газів і стічних вод. На багатьох підприємствах, неблагополучних в екологічному відношенні, не додержується технологічна дисципліна, порушуються правила експлуатації природоохоронних споруд.
Рядом міністерств і відомств УРСР, облвиконкомів і Севастопольським міськвиконкомом не виконуються завдання по охороні навколишнього середовища і раціональному використанню природних ресурсів.
Ураховуючи гостроту екологічних проблем і соціальну значимість їх якнайшвидшого розв'язання, міністерствам і відомствам УРСР, Державному комітетові УРСР по охороні природи, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам:
вжити заходів до забезпечення наміченого на 1990 рік введення в дію природоохоронних об'єктів, звернувши особливу увагу на необхідність виконання встановленого відповідного державного замовлення, а також на введення в дію природоохоронних об'єктів на підприємствах, на яких створюються потужності по державному замовленню;
з метою посилення темпів будівництва очисних споруд максимально використати потужності організацій Міністерства меліорації і водного господарства УРСР, які вивільняються у зв'язку із зменшенням обсягів меліоративного будівництва;
в 1990 році здійснити невідкладні заходи щодо поліпшення екологічної обстановки в регіонах та у містах республіки з підвищеним рівнем забруднення навколишнього середовища, добитися ефективної експлуатації очисних споруд і установок;
забезпечити безумовне проведення в життя ресурсозберігаючих принципів природокористування на основі впровадження безвідхідних і маловідхідних технологій, радикальне поліпшення використання природних ресурсів, особливо непоновлюваних.
З урахуванням пропозицій комітетів Верховної Ради СРСР і постійних комісій її палат та постійних комісій Верховної Ради Української РСР рекомендувати міністерствам і відомствам УРСР, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам провести з підвідомчими підприємствами і організаціями роботу, спрямовану на збільшення в 1990 році введення в дію природоохоронних об'єктів, споруджуваних за рахунок власних коштів підприємств і організацій.

................
Перейти до повного тексту