- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Про колективний трудовий спір між Запорізьким обласним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення та управлінням житлово-комунального господарства Запорізької обласної державної адміністрації
14 грудня 2000 року Національна служба посередництва і примирення зареєструвала за N 460-Г колективний трудовий спір між Запорізьким обласним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення та управлінням житлово-комунального господарства Запорізької обласної державної адміністрації.
Національною службою посередництва і примирення була зареєстрована така вимога Запорізького обласного комітету профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення: "До кінця поточного року нормалізувати працівникам житлово-комунального господарства виплату поточної заробітної плати в повному обсязі і забезпечити реальне погашення заборгованості із неї".
Примирні процедури, у тому числі трудовий арбітраж, рішення якого від 27.12.2000 року за попередньою домовленістю сторін мало обов'язковий характер, колективний трудовий спір не вирішили.
Необхідно зазначити, що обидві сторони даного колективного трудового спору забезпечили дотримання визначеного Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" порядку проведення примирних процедур.
У відповідності із частиною третьою статті
16 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" Запорізький обласний комітет профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення звернувся по сприяння у вирішенні цього колективного трудового спору до Національної служби посередництва і примирення (наш вх. N 05-05/44 від 11.07. 2001 року).
Національна служба посередництва і примирення у межах повноважень, визначених Законом України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000, розглянула матеріали колективного трудового спору (конфлікту) між Запорізьким обласним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення та управлінням житлово-комунального господарства Запорізької обласної державної адміністрації і встановила наступне.
Рішенням трудового арбітражу від 27.12.2000 року на управління житлово-комунального господарства Запорізької обласної державної адміністрації було покладене завдання в межах своїх зобов'язань щодо забезпечення розробки графіків підприємствами житлово-комунального господарства погашення заборгованості із заробітної плати та виплати поточної заробітної плати таким чином, щоб протягом першого кварталу 2001 року нормалізувати виплату поточної заробітної плати в повному обсязі, до кінця першого півріччя 2001 року погасити заборгованість із заробітної плати працівникам галузі.
Аналіз здійснених сторонами колективного трудового спору у першому півріччі заходів щодо його вирішення засвідчив, що сторонами спору були вжиті певні заходи щодо виконання рішення трудового арбітражу.
Хід примирних процедур та виконання рішення трудового арбітражу регулярно висвітлювались в інформаційному віснику Запорізького обкому профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення "Голос галузевої профспілки", на сторінках якого виступали представники сторін колективного трудового спору.
З метою сприяння вирішенню колективного трудового спору було видане розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 13.03.2001 року N 96 "Про погашення заборгованості по заробітній платі працівникам ЖКГ" та було дане доручення голови Запорізької обласної державної адміністрації від 07.06.2001 року N 08-0115 "Про погашення заборгованості по заробітній платі працівникам житлово-комунального господарства".
В результаті здійснених заходів щодо виконання рішення трудового арбітражу заборгованість із заробітної плати працівникам житлово-комунального господарства області станом на 06.07.2001 року склала 10 625,6 тис.грн., тобто за період проведення примирних процедур по вирішенню колективного трудового спору вона скоротилася на 6692,0 тис.грн. (на 38,6%), але разом з тим, рішення трудового арбітражу щодо погашення заборгованості із заробітної плати в першому півріччі 2001 року в повній мірі не було виконане.
Із загальної суми заборгованості із заробітної плати в 10 625,6 тис.грн. 888,1 тис.грн. (8,3%) припадає на підприємства обласної комунальної власності, 6366,2 тис.грн. (59,9%) - на підприємства міської комунальної власності, 3371,3 тис.грн. (31,8%) - на підприємства районної комунальної власності.
В середньому по області підприємства житлово-комунального господарства заборгували найманим працівникам 1,6 місячних фондів оплати праці, в тому числі підприємства обласної комунальної власності - 4,6 місячних фондів оплати праці, підприємства міської комунальної власності - 1,2 місячних фондів оплати праці, підприємства районної комунальної власності - 4,0 місячних фондів оплати праці.
Більше 10 місячних фондів заробітної плати заборгували найманим працівникам підприємства житлово-комунального господарства Оріхівського району - 12,0 (Камишуваський ККП - 14,5, Комишуваське ПТМ - 13,5, Оріхівське ПТМ - 12,), Новомиколаївського району - 11,2 (Новомиколаївське ВУЖКГ - 11,2), МКП "Сіріус" Кам'янсько-Дніпровського району - 15,4 місячних фондів оплати праці, Степногірське ВУЖКГ Василівського району - 11,9 місячних фондів оплати праці, МКП "Будинкоуправління" Кам'янсько-Дніпровського району - 10,8 місячних фондів оплати праці.
Основною причиною непогашення згідно із рішенням трудового арбітражу заборгованості із заробітної плати найманим працівникам є низький рівень розрахунків із підприємствами житлово-комунального господарства області за надані ними послуги підприємствам, установам, організаціям, населенню, а також за пільги та субсидії населенню на оплату житлово-комунальних послуг.
Станом на 01.07.2001 року дебіторська заборгованість підприємств житлово-комунального господарства Запорізької області становила 486 882,4 тис.грн., в т.ч.:
заборгованість місцевих бюджетів за виконані роботи по благоустрою і капітальному ремонту - 3599,0 тис.грн. (0,7%);
заборгованість по дотаціях - 5719,4 тис.грн. (1,2%);
заборгованість по субсидіях - 8363,1 тис.грн. (1,7%);
заборгованість по пільгах - 74 612,1 тис.грн. (15,3%);
заборгованість організацій, що фінансуються з державного бюджету - 4693,8 тис.грн. (0,9%);
заборгованість організацій, що фінансуються з обласного бюджету - 1064,0 тис.грн. (0,2%);
заборгованість організацій, що фінансуються з міських бюджетів - 9114,3 тис.грн. (1,8%);
заборгованість організацій, що фінансуються з районних бюджетів - 6575,6 тис.грн. (1,3%).
Таким чином, заборгованість бюджетів різних рівнів перед підприємствами житлово-комунального господарства складає 23,1% від загальної заборгованості. Решта заборгованості (76,9%) - це заборгованість підприємств, установ і організацій різних форм власності та населення за надані їм житлово-комунальними підприємствами послуги.
Високий рівень дебіторської заборгованості підприємств житлово-комунального господарства та невжиття з боку керівників підприємств галузі відповідно до чинного законодавства заходів щодо її погашення є з одного боку причиною виникнення колективного трудового спору, а з іншого боку - свідченням низького рівня претензійно-позовної роботи підприємств житлово-комунального господарства із боржниками.
Позитивне вирішення колективного трудового спору між Запорізьким обласним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення та управлінням житлово-комунального господарства Запорізької обласної державної адміністрації залежить як від здійснення місцевими органами виконавчої влади, насамперед управлінням житлово-комунального господарства Запорізької обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування організаційно-правових заходів в плані підвищення відповідальності керівників підприємств житлово-комунального господарства за забезпечення дотримання норм чинного законодавства в частині своєчасної виплати заробітної плати найманим працівникам підприємств, так і від здійснення керівниками підприємств житлово-комунального господарства реальних заходів щодо поліпшення фінансово-економічної діяльності підприємств.
Виходячи із результатів аналізу причин виникнення колективного трудового спору, з врахуванням результатів аналізу економічного стану підприємств житлово-комунального господарства області та відповідно до положень Указу Президента України від 7 травня 2001 року
N 292/2001 "Про невідкладні заходи щодо погашення заборгованості із заробітної плати", Національна служба посередництва і примирення з метою сприяння вирішенню колективного трудового спору (конфлікту) між Запорізьким обласним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення та управлінням житлово-комунального господарства Запорізької обласної державної адміністрації,
ВИРІШИЛА:
1. Рекомендувати Кабінету Міністрів України дати доручення Міністерству фінансів України та Державному казначейству України забезпечити фінансування грошовими коштами Запорізькій області недофінансованих у першому півріччі 2001 року передбачених додатком N 4 до Закону України від 07.12.2000 року
N 2120-III "Про Державний бюджет України на 2001 рік" субвенцій на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного і скрапленого газу та житлово-комунальних послуг в сумі 15 901 702 грн., що створить реальні можливості для погашення заборгованості із заробітної плати працівникам житлово-комунальних господарств області і вирішення колективного трудового спору.
................Перейти до повного тексту