1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
26.08.2004 N 235-р
Про зняття з реєстрації колективного трудового спору між найманими працівниками закладів освіти міста Миколаєва та управлінням освіти і науки виконавчого комітету Миколаївської міської ради
Відділення Національної служби посередництва і примирення в Миколаївській області відповідно до розпорядження Національної служби посередництва і примирення від 12 серпня 2004 року N 225-р вивчило стан вирішення колективного трудового спору між найманими працівниками закладів освіти міста Миколаєва та управлінням освіти і науки виконавчого комітету Миколаївської міської ради, зареєстрованого розпорядженням Національної служби посередництва і примирення від 22 травня 2001 року N 94-р (реєстраційний номер спору 071-01/14-Т), та відповідність висунутої найманими працівниками вимоги "Забезпечити фінансування соціальних гарантій, передбачених Законами України "Про освіту" - стаття 57, "Про загальну середню освіту" - стаття 25, "Про позашкільну освіту" - стаття 22" нормам чинного законодавства України, зокрема:
- положенням статті 98 Кодексу законів про працю України, якою визначено, що "оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів і інших нормативно-правових актів України, Генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних коштів";
- положенням частини першої, другої і сьомої статті 23 Бюджетного кодексу України, якою передбачено, що:
"1. Будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення.
2. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному цим Кодексом.
7. Усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, за винятком тих випадків, коли окремим законом передбачені багаторічні бюджетні призначення";
- положенням пункту 9 статті 2 Бюджетного кодексу України, яким визначено, що "бюджетне призначення - повноваження, надане головному розпоряднику бюджетних коштів цим Кодексом, законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет, що має кількісні та часові обмеження та дозволяє надати бюджетні асигнування".
В результаті вивчення встановлено наступне.
Вимога найманих працівників "Забезпечити фінансування соціальних гарантій, передбачених законами України "Про освіту" - стаття 57, "Про загальну середню освіту" - стаття 25, "Про позашкільну освіту" - стаття 22", що стосується:
2001, 2002, 2003 років у частині:
- виплати педагогічним і науково-педагогічним працівникам надбавок за вислугу років щомісячно у відсотках до посадового окладу залежно від стажу педагогічної роботи;
- надання педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі одного посадового окладу за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов'язків;
- виплати педагогічним і науково-педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення в розмірі місячного посадового окладу при наданні щорічної відпустки;
- перегляд заробітної плати педагогічним і науково-педагогічним працівникам проводити двічі на рік з щоквартальною індексацією та з урахуванням рівня інфляції;
- перегляд заробітної плати спеціалістам, які працюють в системі освіти, і обслуговуючому персоналу проводиться двічі на рік з щоквартальною індексацією та з урахуванням рівня інфляції виконана.
Не відповідають положенням чинних законодавчих актів України:
вимога найманих працівників "Забезпечити фінансування соціальних гарантій, передбачених Законами України "Про освіту" - стаття 57, "Про загальну середню освіту" - стаття 25, "Про позашкільну освіту" - стаття 22"
а) в частині, що стосується 2001-2003 років:
- встановлення середніх посадових окладів педагогічним працівникам закладів освіти не нижчим від середньої заробітної плати працівників промисловості (абзац дванадцятий частини першої статті 57);
- встановлення доплат спеціалістам, які працюють в системі освіти, до рівня середньомісячної заробітної плати працівникам у цілому по народному господарству (абзац другий частини другої статті 57),
оскільки:
- у 2001 році положення і норми, передбачені абзацами дванадцятим частини першої та другим частини другої статті 57, реалізовувалися в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України в межах видатків, врахованих у розрахунках до Державного бюджету України та місцевих бюджетів на 2001 рік згідно із Законом України "Про Державний бюджет України на 2001 рік" N 2120-III від 07.12.2000 р.;
- дію абзаців дванадцятого частини першої та другого частини другої статті 57 зупинено на 2004 рік згідно із Законом N 1344-IV від 27.11.2003 р., на 2003 рік - згідно із Законом N 380-IV від 26.12.2002 р., на 2002 рік - згідно із Законом N 2905-III від 20.12.2001 р.;
- у бюджетах міста Миколаєва бюджетні призначення на зазначені виплати у 2001, 2002, 2003, 2004 роках передбачені не були;
- дані бюджетні призначення мали кількісні та часові обмеження, що дозволяло надавати ці бюджетні асигнування відповідно до пункту 9 статті 2 Бюджетного кодексу України тільки протягом 2001, 2002, 2003 років,
б) в частині, що стосується:
- статті 25 Закону України "Про загальну середню освіту";
- статті 22 Закону України "Про позашкільну освіту",
оскільки профінансована відповідно до бюджетних призначень, які були передбачені в розмірах і порядку, визначених положеннями відповідних законів щодо Державного бюджету України на 2001, 2002, 2003, 2004 рік та Кабінетом Міністрів України (постанова від 31.01.2001 р. N 78, із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. N 1222 в межах видатків, врахованих у розрахунках до Державних бюджетів України та бюджетів міста Миколаєва на ці роки;
- в частині, що стосується у 2004 році:
- виплати педагогічним і науково-педагогічним працівникам надбавок за вислугу років щомісячно у відсотках до посадового окладу залежно від стажу педагогічної роботи;
- надання педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі одного посадового окладу за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов'язків;
- виплати педагогічним і науково-педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення в розмірі місячного посадового окладу при наданні щорічної відпустки;
- перегляд заробітної плати педагогічним та науково-педагогічним працівникам проводити двічі на рік з щоквартальною індексацією та з урахуванням рівня інфляції;
- перегляд рівня заробітної плати спеціалістам, які працюють в системі освіти, і обслуговуючому персоналу проводиться двічі на рік з щоквартальною індексацією з урахуванням рівня інфляції;
- встановлення середніх посадових окладів педагогічним працівникам закладів освіти не нижчих від середньої заробітної плати працівників промисловості;

................
Перейти до повного тексту