- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
Л И С Т
16.07.2007 N 40-110/2429-7199 |
Члену громадської Колегії
Державного комітету України
з питань регуляторної політики
та підприємництва
Новікову С.Л.
Шановний Сергію Львовичу!
Щодо відповідальності банку у разі невиконання вимог Правил
N 168.
Щодо письмового підтвердження споживача про ознайомлення з інформацією про умови кредитування.
Відповідно до пункту 2.5 Правил
N 168 банки розробляють форму (бюлетень, довідка, повідомлення тощо) надання споживачу достовірної інформації про умови кредитування та орієнтовну сукупну вартість кредиту, яка повинна бути затверджена рішенням уповноваженого органу банку та доведена до відома його відповідних структурних підрозділів.
Крім того, банки зобов'язані (згідно з пунктом 2.4 Правил
N 168) отримати письмове підтвердження споживача про ознайомлення з вищенаведеною формою.
Щодо наведення переліку можливих послуг, що можуть бути віднесені до супутніх послуг, які зазначені у пункті 3.4 Правил
N 168.
При визначенні переліку супутніх послуг банки мають керуватися положеннями ч. 1 ст.
509 Цивільного кодексу України (відповідно до яких об'єктом зобов'язання є дії однієї сторони на користь другої), а також вимогами пункту 17 статті
1 Закону України
"Про банки і банківську діяльність", пункту 5 статті 1 розділу І та статті 4 розділу II Закону України
"Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг". У зобов'язанні мають бути чітко визначені його суб'єкти та конкретизований його об'єкт. Відсутність або невизначеність (недостатня визначеність) зазначених елементів зобов'язання може бути підставою для оспорювання (або невизнання) факту виникнення зобов'язальних відносин. У разі декларування банком у договорі зі споживачем будь-якої послуги, споживач має право не тільки знати в деталях предмет задекларованої послуги, а також отримати зазначену послугу належної якості, відповідно до умов договору.
................Перейти до повного тексту