1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
Департамент готівково-грошового обігу
Л И С Т
26.03.2007 N 11-311/1148-3095
Територіальним та
Операційному управлінням
Національного банку України,
Асоціації українських
банків,
банкам України та їх філіям
Щодо обміну пошкоджених банкнот
В статті "Идите вы... в Национальный банк!", яка була надрукована в газеті "Дело" N 42 (332) від 12 березня 2007 року, піднято питання неправомірного відмовлення клієнту (кореспонденту газети) декількома установами банків в Києві (Райффайзен Банк Аваль, банк Престиж, Перший український міжнародний банк, ПриватБанк, банк Надра, Укрсоцбанк, УкрСиббанк BNP Paribas Group і банк Фінанси і Кредит) в обміні пошкодженої банкноти, яка за Правилами визначення платіжності та обміну банкнот і монет Національного банку України повинна була бути беззаперечно обмінена будь-яким банком.
Національний банк стурбований ситуацією щодо систематичного безвідповідального порушення працівниками банків прав клієнтів під час обміну пошкоджених банкнот, що є недопустимим у банківській справі.
Наведені у статті факти свідчать також про недостатній рівень знань відповідальними працівниками зазначених банків вимог нормативно-правових актів Національного банку України та відсутність належного контролю з боку керівництва установ банків за їх діями під час здійснення касового обслуговування клієнтів.
Діючими нормативно-правовими актами Національного банку передбачено приймання від клієнтів для обміну банкнот, якщо вони зберегли цілу частину площею не менше ніж 55% від своєї початкової площі, а у разі сумніву щодо їх справжності або платіжності, або на вимогу клієнта - для проведення досліджень установою Національного банку України.

................
Перейти до повного тексту