1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
Департамент перевезення цінностей
та організації інкасації
N 29-012/217-3422 від 29.05.2000
м.Київ
Начальникам територіальних управлінь
Національного банку,
керівникам комерційних банків України
Копія: Начальнику Головного управління
Державної служби охорони
при МВС України
Шаповалу В.І.
Про впорядкування діяльності служб інкасації та перевезення цінностей в Україні
На протязі останніх років Національний банк України, як особливий центральний орган державного управління, виходячи із визначених Конституцією України, Законом України "Про Національний банк України", іншими законами України та указами Президента України повноважень і завдань з метою вивільнення від невластивих йому функцій проводить цілеспрямовану роботу з реорганізації та вдосконалення служби інкасації в країні.
З метою забезпечення та розвитку конкурентного середовища на ринку послуг з інкасаційного обслуговування підприємств, установ та організацій Національний банк України надав комерційним банкам України право займатися цією діяльністю за умови отримання відповідної ліцензії. Одночасно Національним банком України був узгоджений наказ МВС України від 23.09.97 р. N 643 "Про створення в системі Державної служби охорони при МВС України Служби інкасації, охорони грошових знаків і цінних паперів, що перевозяться та затвердження нормативних актів з питань діяльності цієї Служби". Цей наказ та інструкції до нього зареєстровані Міністерством юстиції України і є обов'язковими до виконання іншими міністерствами, підприємствами, установами та організаціями, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативний акт.
Останнім часом, у зв'язку з прийняттям Національним банком України рішення щодо передачі дільниць інкасації деяких територіальних управлінь в підпорядкування ВАТ "Державний Ощадний банк України" та Державній службі охорони при МВС України, яке базувалось на наявності вогнепальної нарізної зброї в цих установах, виникають непорозуміння на місцях, що є наслідком хибного тлумачення нормативних актів, перевищення повноважень, зловживання монопольним становищем на ринку послуг з інкасаційного обслуговування, неправомірного обмеження конкуренції та недобросовісної конкуренції між учасниками цього ринку. В свою чергу це створює передумови для некерованого готівково-грошового обігу в країні.

................
Перейти до повного тексту