1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
14.08.2020 N 528-рш
Про внесення змін до Положення про Кваліфікаційну комісію Національного банку України
Відповідно до статей 7, 15, 56 Закону України "Про Національний банк України", з метою вдосконалення порядку визначення відповідності керівників банків, керівників підрозділів внутрішнього аудиту і кандидатів на керівні посади в банках, філіях іноземних банків кваліфікаційним вимогам, установленим Національним банком України, Правління Національного банку України
вирішило:
1. Унести зміни до Положення про Кваліфікаційну комісію Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 12 травня 2016 року N 321 (зі змінами), виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Департаменту методології регулювання діяльності банків (Наталія Іваненко) довести до відома банків України інформацію про прийняття цього рішення.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника Голови Національного банку України Катерину Рожкову.
4. Рішення набирає чинності з дня його прийняття.
Голова К. Шевченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Правління
Національного банку України
12 травня 2016 року N 321
(у редакції рішення Правління
Національного банку України
від 14 серпня 2020 року N 528-рш)
Положення про Кваліфікаційну комісію Національного банку України
I. Загальні положення
1. Кваліфікаційна комісія Національного банку України (далі - Комісія) є консультативно-дорадчим колегіальним органом, до повноважень якого належить проведення тестування та співбесід із керівниками банків (далі - керівники банків), кандидатами на керівні посади в банках (крім кандидатів на посаду голови правління), філіях іноземних банків та іншими особами, визначеними нормативно-правовими актами Національного банку України (далі разом - кандидати).
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність" (далі - Закон про банки), "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", іншими законодавчими актами, нормативно-правовими та розпорядчими актами Національного банку України (далі - Національний банк) і цим Положенням.
3. Основним завданням Комісії є надання пропозицій і рекомендацій Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем (далі - Комітет з питань нагляду) щодо відповідності професійної придатності та ділової репутації керівників банків вимогам законодавства України, нормативно-правових актів Національного банку, погодження (відмови в погодженні) призначення кандидатів, визначення ділової репутації та професійної придатності кандидатів і з інших питань, передбачених нормативно-правовим и та розпорядчими актами Національного банку.
II. Повноваження Комісії
4. До повноважень Комісії належать:
1) проведення тестування та співбесіди з кандидатами;
2) надання пропозицій і рекомендацій Комітету з питань нагляду для подальшого прийняття ним рішень щодо погодження (відмови в погодженні) на посади керівників банків, призначення, визначення ділової репутації та/або професійної придатності кандидатів із урахуванням відповідних висновків структурних підрозділів центрального апарату Національного банку, результатів тестування та/або співбесід;
3) надання пропозицій і рекомендацій Комітету з питань нагляду із урахуванням відповідних висновків структурних підрозділів центрального апарату Національного банку, результатів тестування та/або співбесід щодо відповідності (невідповідності):
кандидатів кваліфікаційним вимогам щодо професійної придатності та/або ділової репутації (включаючи визнання ділової репутації особи небездоганною, незастосування до особи ознак небездоганної ділової репутації), установленим законодавством України, нормативно-правовими актами Національного банку;
незалежного директора вимогам щодо його незалежності, установленим законодавством України, нормативно-правовим и актами Національного банку;
члена наглядової ради державного банку вимогам, установленим статтею 7 Закону про банки;
4) ініціювання проведення перевірки інформації, що стала відомою під час проведення співбесід із кандидатами, яка може вплинути на прийняття Комітетом з питань нагляду відповідних рішень;
5) прийняття рішень за результатами співбесіди з кандидатом щодо проведення тестування з ним для визначення відповідності рівня його професійних знань вимогам законодавства та проведення такого тестування;
6) прийняття рішень щодо проведення повторних тестувань і/або співбесід із кандидатами.
5. На Комісію можуть бути покладені інші повноваження, визначені розпорядчими актами Національного банку.
6. Комісія для реалізації своїх повноважень має право:
1) надавати доручення підрозділам і посадовим особам Національного банку в межах їх компетенції (далі - протокольні доручення);
2) отримувати інформацію, документи, роз'яснення та аналітичні матеріали від структурних підрозділів центрального апарату Національного банку з питань, що належать до їх компетенції, а також від банків, інших фізичних і юридичних осіб;
3) приймати рішення про запрошення на засідання Комісії осіб, які не є її членами.
III. Склад Комісії
7. До складу Комісії входять постійні члени Комісії (уключаючи Голову Комісії та його заступника) та змінні члени Комісії.,
8. Головою Комісії є директор Департаменту методології регулювання діяльності банків.
9. Заступником голови Комісії є директор Департаменту ліцензування.
10. Постійними членами Комісії за посадою є:
1) директор Департаменту виїзних перевірок;
2) директор Департаменту банківського нагляду.
11. Змінними Членами Комісії за посадою є:
1) директор Департаменту фінансового моніторингу;
2) директор Департаменту бухгалтерського обліку;
3) директор Департаменту фінансової стабільності.
12. Змінні члени Комісії залучаються до участі в засіданні Комісії в таких випадках:
1) директор Департаменту фінансового моніторингу - у разі включення до порядку денного засідання Комісії питання щодо відповідального працівника за проведення фінансового моніторингу;
2) директор Департаменту бухгалтерського обліку - у разі включення до порядку денного засідання Комісії питання щодо головного бухгалтера та/або кандидата на відповідну посаду;
3) директор Департаменту фінансової стабільності - у разі включення до порядку денного засідання Комісії питань щодо інших керівників банків і/або кандидатів на ці посади (крім головних бухгалтерів, відповідальних працівників за проведення фінансового моніторингу та/або кандидатів на ці посади).
13. Головуючим на засіданнях Комісії є голова Комісії, а в разі його відсутності - заступник голови Комісії.
14. Головуючим на засіданні Комісії у разі відсутності голови та заступника голови Комісії є член Комісії, обраний більшістю голосів від присутніх осіб.
15. Обов'язки члена Комісії (з правом голосу) у разі його відсутності виконує заступник члена Комісії за посадою відповідно до розподілу функціональних обов'язків або особа за дорученням такого члена Комісії.
16. Член Комісії у разі наявності в нього конфлікту інтересів під час розгляду питання порядку денного делегує свої обов'язки (з правом голосу) іншій особі в порядку, визначеному в пункті 15 розділу III цього Положення.
IV. Організаційні засади діяльності Комісії
17. Організаційною формою діяльності Комісії є засідання. Засідання Комісії можуть проводитись як чергово (не рідше одного разу на тиждень за умови наявності питань для розгляду), так і позачергово.
18. Формат засідання Комісії може бути очним (передбачає особисту участь членів Комісії в зазначених у порядку денному місці та час) або дистанційним (передбачає участь членів Комісії в засіданні шляхом аудіовізуального зв'язку).
Дистанційний формат засідання Комісії (в режимі відеоконференції) може використовуватися за неможливості членів Комісії в необхідному складі прибути на засідання Комісії (у разі прийняття Національним банком рішення про віддалений режим роботи працівників і проведення засідань Комісії в дистанційному форматі).
Під час проведення засідання Комісії в дистанційному форматі хід співбесід за безпосередньої участі кандидата, встановлення результатів голосування стосовно кожного питання порядку денного засідання Комісії фіксується за допомогою засобів аудіо- та/або відеозапису Національного банку за відома кандидата.
19. Позачергові засідання скликаються за дорученням голови Комісії, заступника голови Комісії або за ініціативою більшості її членів.
20. Засідання Комісії під час розгляду унесеного на засідання питання порядку денного є правомочним у разі присутності на розгляді такого питання не менше чотирьох членів Комісії.
21. Головуючий та члени Комісії не можуть передавати право голосу іншим членам Комісії.
22. Члени Правління Національного банку за власним бажанням можуть брати участь у засіданнях Комісії (з правом дорадчого голосу).
23. Голова Комісії, заступник голови Комісії та члени Комісії мають право запрошувати для участі в засіданнях Комісії:
1) керівників інших структурних підрозділів Національного банку (з правом дорадчого голосу);
2) працівників структурних підрозділів центрального апарату Національного банку, які є експертами у відповідних напрямах знань (без права голосу). Рішення про призначення представника підрозділу для участі в засіданні Комісії приймає керівник відповідного підрозділу Національного банку.
24. Комісія має право прийняти рішення про розгляд питання порядку денного засідання Комісії лише за присутності визначеної в пункті 20 розділу IV Положення кількості членів Комісії (включаючи Голову Комісії, його заступника), секретаря Комісії та запрошеного на засідання кандидата.
25. Засідання Комісії ведуться державною мовою.
26. Національний банк забезпечує засідання Комісії перекладачем у разі, якщо запрошений на засідання Комісії кандидат не володіє державною мовою.
27. Відповідальним за організацію діяльності Комісії є Департамент ліцензування.
28. Секретарем і заступником секретаря Комісії є представники Департаменту ліцензування, які призначаються Комісією на підставі пропозицій директора Департаменту ліцензування.
Заступник секретаря Комісії виконує обов'язки секретаря Комісії у разі його відсутності.
Посадові обов'язки працівників Департаменту ліцензування, пов'язані з виконанням функцій секретаря та/або заступника секретаря Комісії (далі за текстом - секретар Комісії), які не врегульовані цим Положенням, визначаються в посадових інструкціях цих працівників.
29. Секретар Комісії не є членом Комісії, не бере участі в голосуванні з питань порядку денного засідання Комісії.
Секретар Комісії має право брати участь у проведенні співбесіди, якщо його запрошено в якості експерта з відповідного напряму знань.
30. Секретар Комісії готує порядок денний засідання Комісії на підставі пропозицій голови та/або членів Комісії, та/або керівників структурних підрозділів центрального апарату Національного банку.
31. Пропозиції до порядку денного та перелік структурних підрозділів центрального апарату Національного банку, до відома яких необхідно довести прийняті Комісією рішення, надаються секретареві Комісії не пізніше ніж за три робочих дні до дати проведення засідання, а в разі проведення позачергового засідання - за один робочий день.
32. Матеріали з питань, що вносяться на розгляд Комісії згідно з порядком денним засідання Комісії, надаються секретареві Комісії в електронному вигляді [засобами корпоративної електронної пошти та/або засобами електронного документообігу АСКОД (далі - СЕД АСКОД)] або на паперовому носії (за потреби) структурними підрозділами центрального апарату Національного банку, які ініціюють унесення питання на розгляд Комісії, не пізніше ніж за один робочий день, а в разі проведення позачергового засідання - не пізніше, ніж за годину до проведення засідання Комісії.
33. Матеріали, що містять інформацію з обмеженим доступом, надаються секретареві Комісії на паперових носіях або надсилаються в зашифрованому вигляді засобами корпоративної електронної пошти згідно з вимогами нормативно-правових і розпорядчих актів Національного банку, що регулюють питання обігу інформації з обмеженим доступом.

................
Перейти до повного тексту