- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про затвердження Змін до Публічної пропозиції Національного банку України на укладення Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг Національним банком України
Відповідно до статей
15 та
56 Закону України
"Про Національний банк України" , з метою актуалізації видів послуг, що надаються Національним банком України в межах Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг, Правління Національного банку України
ВИРІШИЛО:
2. Департаменту комунікацій (Наталія Бондаренко) не пізніше наступного дня з дня набрання чинності цим рішенням розмістити Зміни на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову Національного банку України Якова Смолія.
4. Рішення набирає чинності з 01 червня 2020 року.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Правління
Національного банку України
29.05.2020 № 366-рш
ЗМІНИ
до Публічної пропозиції Національного банку України на укладення Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг Національним банком України
1. У розділі I:
1) у пункті 1:
абзац перший викласти в такій редакції:
"1. Національний банк України (далі - Національний банк) відповідно до статей
638,
641 Цивільного кодексу України оголошує Публічну пропозицію на укладення Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг Національним банком України (далі - Договір/цей Договір) з метою встановлення з банками та небанківськими установами України, суб'єктами надання адміністративних послуг, юридичними особами, які отримали ліцензію Національного банку на надання банкам послуг з інкасації та погодження Національного банку на здійснення операцій з оброблення та зберігання готівки (далі - інкасаторські компанії), органами державної влади (далі - КЛІЄНТ) договірних взаємовідносин Сторін щодо надання Національним банком таких послуг: ";
підпункт 3 викласти в такій редакції:
"3) із надання послуг системою електронної пошти Національного банку та/або доступу до інформаційної мережі Національного банку виділеними каналами зв'язку;";
у підпункті 15 слова "ліквідаторів банків" замінити словами "інкасаторських компаній";
2) у пункті 6:
у підпункті 1 слова та цифри "Положенні про систему BanklD Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 серпня 2016 року № 378 (зі змінами)" замінити словами та цифрами "
Положенні про Систему BankID Національного банку України, затвердженому постановою Правління Національного банку України від 17 березня 2020 року № 32";
у підпункті 4 слова "(засобами електронної пошти)" виключити;
у підпункті 36 слова та цифру "та який є невід'ємною частиною цієї Публічної пропозиції (додаток 7 до цього Договору)" виключити;
у підпункті 37 слова та цифру "та який є невід'ємною частиною цієї Публічної пропозиції (додаток 8 до цього Договору)" виключити;
абзац сорок п'ятий викласти в такій редакції:
2. У розділі II:
1) пункт 11 доповнити словами "у строк не пізніше п'яти календарних днів.";
2) пункт 19 доповнити новим реченням такого змісту: "У разі недотримання КЛІЄНТОМ вимог пункту 19 розділу II цієї Публічної пропозиції Національний банк має право призупинити надання послуг за цим Договором до моменту отримання відповідних документів/інформації.".
3. У розділі III:
1) у пункті 1 статті 1:
підпункт 3 викласти в такій редакції:
"3) послуг системою електронної пошти Національного банку та/або доступу до інформаційної мережі Національного банку виділеними каналами зв'язку;";
у підпункті 15 слова "ліквідатора банків" замінити словами "інкасаторських компаній";
2) у статті 2:
у пункті 1:
абзац третій доповнити словами ", інкасаторські компанії;";
в абзаці четвертому цифри ", 15" виключити;
пункт доповнити двома новими абзацами такого змісту:
"підпункті 15 статті 1 розділу III цього Договору можуть бути тільки інкасаторські компанії.
Підключення послуг, зазначених у підпунктах 1-5, 10, 11 статті 1 розділу III цього Договору, може бути за умови підключення КЛІЄНТА до інформаційної мережі Національного банку відповідно до вимог Національного банку.";
пункт 2 викласти в такій редакції:
"2. Національний банк має право в односторонньому порядку призупинити/припинити надання послуг, зазначених у підпунктах 1-3, 5-9, 14, 15, 17 статті 1 розділу III цього Договору, КЛІЄНТАМ-банкам, щодо яких Національний банк прийняв рішення:
про відкликання банківської ліцензії та виключення їх із Довідника учасників СЕП відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку;
про відкликання ліценції Національного банку на надання банкам послуг з інкасації та скасування погодження Національного банку на здійснення операцій з оброблення та зберігання готівки (за наявності погодження Національного банку на здійснення операцій з оброблення та зберігання готівки).";
3) у статті 3:
у розділі 3.3:
назву розділу викласти в такій редакції:
"3.3. Умови надання послуг системою електронної пошти Національного банку та/або доступу до інформаційної мережі Національного банку виділеними каналами зв'язку";
пункти 1-3 викласти в такій редакції:
"1. Цей Договір визначає порядок надання Національним банком КЛІЄНТУ послуг системою електронної пошти Національного банку (далі - система ЕП) та надання доступу до інформаційної мережі Національного банку.
2. Послуги системою ЕП надаються Національним банком КЛІЄНТАМ із урахуванням обмежень, визначених у пункті 1 статті 2 розділу III цього Договору.
3. Відповідно до цього Договору Національний банк:
1) надає доступ КЛІЄНТУ до системи ЕП та/або забезпечує підключення КЛІЄНТА до інформаційної мережі Національного банку за формою, наведеною в додатку 7 до цього Договору;
2) здійснює підключення КЛІЄНТА до системи ЕП і забезпечує передавання інформації засобами системи ЕП до/від КЛІЄНТА згідно з розпорядком роботи вузла системи ЕП Національного банку та за умови функціонування каналів зв'язку;
3) здійснює підключення КЛІЄНТА до інформаційної мережі Національного банку відповідно до вимог Національного банку;
4) забезпечує виконання вимог нормативно-правових актів Національного банку, що регламентують порядок резервування та відновлення системи ЕП у разі порушення її роботи або виникнення надзвичайних ситуацій;
5) надає КЛІЄНТУ консультації щодо підготовки до роботи в системі ЕП та забезпечує подальше консультування КЛІЄНТА з питань усунення непередбачених та екстремальних ситуацій протягом дії цього Договору.";
підпункт 6 пункту 7 виключити;
в абзаці третьому пункту 1 розділу 3.6 слово та літери "(засобами ЕП)" виключити;
у розділі 3.10:
у пункті 2 слова та літери "є абонентом ЕП та отримала в установленому порядку засоби захисту інформації Національного банку в інформаційних системах" замінити словами "відповідає вимогам законодавства з питань депозитарної та клірингової діяльності Національного банку.";
пункти 7-13 розділу уважати відповідно пунктами 6-12;
підпункт 8 пункту 6 викласти в такій редакції:
"8) Депозитарій може ознайомлювати депозитарні установи зі змінами до цього Договору та/або новою редакцією цього Договору/тарифів депозитарію за допомогою повідомлення депозитарної установи засобами системи ЕП Національного банку або шляхом надсилання електронною поштою на електронну адресу депозитарної установи зазначену в анкеті рахунку в цінних паперах (у випадках передбачених законодавством) за сім календарних днів до дня набрання чинності змінами та/або новою редакцією цього Договору/тарифами депозитарію. Зміни та/або нова редакція цього Договору/тарифів депозитарію є прийнятими та погодженими депозитарною установою відповідно до частини третьої статті
205 Цивільного кодексу України , якщо протягом трьох робочих днів із дня набрання ними чинності депозитарна установа не повідомить депозитарій про розірвання цього Договору. Депозитарна установа бере на себе обов'язок самостійно відстежувати наявність повідомлення депозитарію щодо внесення змін до цього Договору/тарифів депозитарію. Розірвання цього Договору відбувається в порядку, передбаченому в розділі IV цього Договору;";
у пункті 7:
у підпункті 1 слово "розпорядника(ів)" замінити словом "розпорядників";
підпункт 17 викласти в такій редакції:
"17) відстежувати зміни до цього Договору, тарифів депозитарію, нормативно-правових актів щодо діяльності депозитарію. Депозитарна установа має відстежувати ці зміни шляхом моніторингу сторінки офіційного Інтернет-представництва Національного банку та повідомлень депозитарію, надісланих засобами електронної пошти Національного банку або електронною поштою на електронну адресу депозитарної установи, зазначену в анкеті рахунку в цінних паперах (у випадках, передбачених законодавством);";
у підпункті 5 пункту 8 слово "його" замінити словом "її";
у розділі 3.12:
у пункті 5:
у підпункті 2 слова "розрахунково-касове" замінити словом "розрахункове";
підпункт 5 виключити;
підпункт 2 пункту 6 виключити;
підпункт 2 пункту 7 виключити;
у пункті 8:
у підпункті 1 слова "розрахунково-касових" замінити словом "розрахункових";
підпункти 4-6 виключити;
у розділі 3.14:
у пункті 8:
у підпункті 2 слова "підкріплення операційної каси" замінити словами "касового обслуговування";
у підпункті 8 слова "видачу КЛІЄНТУ підкріплень" замінити словами "касове обслуговування КЛІЄНТА";
у пункті 13:
підпункт 1 доповнити словами "та сплачує штраф у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян протягом трьох робочих днів із дня отримання акта від Національного банку";
підпункт 2 викласти в такій редакції:
"2) за кожен факт порушення вимог нормативно-правових актів Національного банку щодо сортування/формування/пакування готівки, виявлений Національним банком та оформлений актом (у довільній формі), КЛІЄНТ сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян протягом трьох робочих днів із дня отримання акта від Національного банку;"
у підпункті 5 слова "складеного Національним банком акта та" виключити;
розділ 3.15 викласти в такій редакції:
"3.15. Умови надання послуг з касового обслуговування інкасаторським компаніям у національній валюті України
1. Договір визначає порядок надання підрозділами грошового обігу послуг з касового обслуговування КЛІЄНТА з урахуванням обмежень, визначених у пункті 1 статті 2 розділу III цього Договору.
2. КЛІЄНТ повинен інформувати про перелік відокремлених підрозділів, які отримуватимуть послуги з касового обслуговування, відповідні підрозділи грошового обігу.
3. КЛІЄНТ, якщо немає потреби в отриманні послуги з касового обслуговування, повідомляє відповідний підрозділ грошового обігу про припинення отримання такої послуги.
4. Підрозділи грошового обігу мають право визначати відповідні особливості надання послуг з касового обслуговування відокремлених підрозділів КЛІЄНТА в межах, що не суперечать умовам цього Договору.
5. Предметом цього Договору є комплекс зобов'язань Національного банку та КЛІЄНТА щодо касового обслуговування КЛІЄНТА, яке включає видачу готівки для підкріплення каси КЛІЄНТА, приймання Національним банком від КЛІЄНТА придатної та не придатної до обігу готівки, банкнот, що вилучаються з обігу через службу інкасації КЛІЄНТА.
Час заїзду до касових приміщень Національного банку визначається в повідомленні, яке надсилається КЛІЄНТУ в день подання заявки КЛІЄНТА.
6. Послуги з касового обслуговування надаються Національним банком за умови підключення КЛІЄНТА до програмного комплексу АРМ "Заявка" та на підставі заявок КЛІЄНТА, які оформляються та подаються КЛІЄНТОМ відповідно до вимог цього Договору та Інструкції користувача програмного комплексу АРМ "Заявка".
7. Національний банк здійснює та забезпечує:
1) касове обслуговування за заявкою КЛІЄНТА, включаючи підкріплення готівкою, за встановленим порядком;
2) видачу готівки КЛІЄНТУ, а також приймання від КЛІЄНТА придатної та не придатної до обігу готівки, банкнот, що вилучаються з обігу:
Центральним сховищем - у касетах;
іншими підрозділами грошового обігу - як в інкасаторських мішках, так і в спеціалізованих касетах відповідно до нормативно-правових актів Національного банку;
3) доступ працівників КЛІЄНТА до місць приймання-передавання цінностей згідно з установленими на об'єктах Національного банку режимними обмеженнями;
4) присутність на місцях надання послуг відповідальних осіб Національного банку;
5) супроводження працівників КЛІЄНТА в приміщенні Національного банку (за потреби);
6) протягом п'яти робочих днів після отримання від КЛІЄНТА інформації, передбаченої в підпункті 8 пункту 10 розділу 3.15 статті 3 цього Договору, повідомляє письмово КЛІЄНТА щодо платіжних реквізитів Національного банку для розрахунків за отриману/видану готівку.
8. Національний банк має право:
1) одержувати фінансову звітність та іншу інформацію від КЛІЄНТА;
2) у разі касового обслуговування КЛІЄНТА готівкою отримувати від нього плату за касове обслуговування відповідно до нормативно-правових актів Національного банку, які регулюють тарифи на послуги (операції), що надаються (здійснюються) Національним банком;
3) відмовити в прийнятті заявки КЛІЄНТА на здійснення операцій з готівкою у випадках невиконання КЛІЄНТОМ вимог підпункту 1 пункту 9 розділу 3.15 статті 3 цього Договору;
................Перейти до повного тексту