- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про Комітет з питань грошово-кредитної (монетарної) політики та фінансової стабільності Ради Національного банку України
1. Визнати таким, що втратило чинність, Положення про Комітет з питань грошово-кредитної політики Ради Національного банку України, затверджене рішенням Ради Національного банку України від 30 травня 2017 року № 29-рд.
2. Затвердити Положення про Комітет з питань грошово-кредитної (монетарної) політики та фінансової стабільності Ради Національного банку України, що додається.
3. У рішенні
Ради Національного банку України від 29 травня 2018 року № 30-рд "Про затвердження складу Комітету з питань грошово-кредитної політики Ради Національного банку України та обрання його голови" слова "Комітету з питань грошово-кредитної політики" замінити словами "Комітету з питань грошово-кредитної (монетарної) політики та фінансової стабільності".
4. Рішення набирає чинності з дня його прийняття.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Ради
Національного банку України
26.06.2019 № 24-рд
ПОЛОЖЕННЯ
про Комітет з питань грошово-кредитної (монетарної) політики та фінансової стабільності Ради Національного банку України
I. Загальні положення
1. Комітет з питань грошово-кредитної (монетарної) політики та фінансової стабільності Ради Національного банку України (далі - Комітет) є робочим органом Ради Національного банку України (далі - Рада), що діє з метою забезпечення виконання повноважень Ради відповідно до
Конституції України, Закону України
"Про Національний банк України" (далі - Закон) та інших законодавчих актів.
2. Основними завданнями Комітету є розроблення та подання на розгляд Ради проектів рішень та інших матеріалів відповідно до вимог Регламенту Ради Національного банку України (далі - Регламент) з питань, що належать до повноважень Ради, а саме:
1) розроблення Основних засад грошово-кредитної політики;
2) здійснення контролю за проведенням грошово-кредитної політики;
3) здійснення аналізу впливу грошово-кредитної політики України на стан соціально-економічного розвитку України;
4) оцінки діяльності Правління Національного банку України (далі - Правління Національного банку) щодо виконання Основних засад грошово-кредитної політики;
5) рекомендацій Правлінню Національного банку щодо:
5-1) методів та форм прогнозування макропоказників економічного і соціального розвитку України, а також грошово-кредитної політики;
5-2) окремих заходів монетарного і регулятивного характеру та їх впливу на економічний і соціальний розвиток України;
5-3) політики курсоутворення та валютного регулювання;
5-4) розвитку банківської системи та окремих нормативних актів з питань банківської діяльності;
5-5) удосконалення платіжної системи;
5-6) інших питань, що стосуються грошово-кредитної політики та згідно із
Законом належать до компетенції Ради;
6) рекомендацій Кабінету Міністрів України щодо впливу політики державних запозичень та податкової політики на стан грошово-кредитної сфери України;
7) підтвердження наявності або відсутності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, погіршення стану платіжного балансу України, виникнення обставин, що загрожують стабільності банківської та (або) фінансової системи держави, для цілей запровадження та (або) подовження строку дії та (або) дострокового припинення дії заходів захисту відповідно до статті
12 Закону України
"Про валюту і валютні операції" .
3. У своїй діяльності Комітет керується
Конституцією України,
Законом, Регламентом, рішеннями Ради, нормативно-правовими та розпорядчими актами Національного банку України, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань, що належать до компетенції Комітету.
II. Повноваження Комітету
4. Комітет відповідно до покладених на нього основних завдань уповноважений:
1) у частині розроблення Основних засад грошово-кредитної політики:
1-1) розглядати пропозиції Правління Національного банку стосовно розроблення Основних засад грошово-кредитної політики;
1-2) розглядати пропозиції членів Ради та експертів до Основних засад грошово-кредитної політики;
1-3) аналізувати стан та основні тенденції розвитку економіки України, її фінансової та грошово-кредитної сфери;
1-4) аналізувати очікувані зміни зовнішніх і внутрішніх економічних чинників та їх вплив на стан грошово-кредитного ринку;
1-5) аналізувати основні ризики та загрози щодо забезпечення цінової та фінансової стабільності, а також ефективного розвитку економіки;
1-6) аналізувати макропоказники економічного і соціального розвитку України, а також грошово-кредитної політики;
1-7) надавати пропозиції Раді щодо цілей, завдань та цільових орієнтирів грошово-кредитної політики, основних принципів діяльності Національного банку України щодо реалізації грошово-кредитної політики, застосування її інструментів та механізмів, політики курсоутворення та валютного регулювання, забезпечення фінансової стабільності, застосування інструментів макропруденційної політики та нейтралізації системних ризиків;
1-8) проводити засідання та робочі наради з працівниками Національного банку України для узгодження проекту Основних засад грошово-кредитної політики;
1-9) брати участь у розробленні проекту Основних засад грошово-кредитної політики;
1-10) розробляти пропозиції щодо внесення змін до Основних засад грошово-кредитної політики в разі виникнення непередбачуваних обставин, що унеможливлюють виконання Основних засад грошово-кредитної політики в середньостроковій перспективі, у тому числі за незалежних від Національного банку України причин та за результатами розгляду питання щодо контролю за проведенням грошово-кредитної політики та її впливу на стан соціально-економічного розвитку України;
2) у частині здійснення контролю за проведенням грошово-кредитної політики та аналізу її впливу на стан соціально-економічного розвитку України:
2-1) регулярно здійснювати моніторинг та аналіз стану грошово-кредитної сфери, розвитку реального, фіскального, зовнішнього секторів та міжнародної економіки;
2-2) аналізувати особливості застосування засобів та методів грошово-кредитної політики, проведення курсової політики та здійснення валютного регулювання;
2-3) розглядати матеріали, надані Правлінням Національного банку, щодо реалізації грошово-кредитної політики у звітному періоді, а також стосовно забезпечення виконання міжнародних зобов’язань України, у тому числі перед міжнародними фінансовими організаціями, що стосуються грошово-кредитної політики;
2-4) аналізувати відповідність реалізації грошово-кредитної політики її принципам, а також показників динаміки грошово-кредитної сфери протягом звітного періоду цілям та завданням грошово-кредитної політики, визначеним в Основних засадах грошово-кредитної політики, та вплив грошово-кредитної політики на стан соціально-економічного розвитку України;
3) у частині оцінки діяльності Правління Національного банку щодо виконання Основних засад грошово-кредитної політики:
3-1) аналізувати матеріали, надані Правлінням Національного банку та членами Ради, щодо виконання Основних засад грошово-кредитної політики та з інших питань, рішення щодо яких є обов’язковими для Правління Національного банку;
3-2) аналізувати інформаційно-аналітичні та презентаційні матеріали Правління Національного банку, які висвітлюють підґрунтя рішень з питань грошово-кредитної політики, прийнятих упродовж звітного періоду;
3-3) надавати рекомендації Раді щодо оцінки виконання Основних засад грошово-кредитної політики, у тому числі щодо відповідності показників динаміки грошово-кредитної сфери цілям та завданням грошово-кредитної політики, дотримання основних принципів грошово-кредитної політики та визначених Основними засадами підходів щодо застосування засобів та методів грошово-кредитної політики;
3-4) аналізувати діяльність Правління Національного банку стосовно виконання рекомендацій Ради;
3-5) здійснювати моніторинг своєчасності та повноти звітування Правління Національного банку перед Радою щодо виконання Основних засад грошово-кредитної політики, особливостей її проведення та виконання рекомендацій Ради;
3-6) розглядати питання та розробляти відповідні проекти рішень щодо оцінки діяльності Правління Національного банку стосовно виконання Основних засад грошово-кредитної політики;
4) у частині рекомендацій Правлінню Національного банку стосовно:
4-1) методів та форм прогнозування макропоказників економічного і соціального розвитку України, а також грошово-кредитної політики:
4-1-1) аналізувати методи моделювання та прогнозування макропоказників економічного і соціального розвитку України, а також грошово-кредитної політики, які застосовуються Національним банком України та іншими органами державної влади, експертами та інституціями України;
4-1-2) аналізувати міжнародний досвід моделювання та прогнозування макропоказників, а також показників грошово-кредитної політики;
4-1-3) розробляти пропозиції щодо удосконалення та запровадження нових методів моделювання і прогнозування макропоказників економічного та соціального розвитку України, а також грошово-кредитної політики;
4-2) окремих заходів монетарного і регулятивного характеру та їх впливу на економічний і соціальний розвиток України:
4-2-1) аналізувати заходи Національного банку України з регулювання ліквідності банківської системи, а також Інші його заходи монетарного і регулятивного характеру, у тому числі пропозиції щодо відповідних законодавчих змін;
4-2-2) аналізувати фактичний та прогнозний вплив таких заходів на банківську систему, грошово-кредитний ринок, макроекономічні процеси, економічний і соціальний розвиток України;
4-2-3) розробляти пропозиції щодо вжиття, зміни параметрів чи припинення дії окремих заходів монетарного і регулятивного характеру, запровадження нових інструментів з регулювання грошово-кредитного ринку, застосування антикризових заходів на грошово-кредитному ринку;
4-3) політики курсоутворення та валютного регулювання:
4-3-1) здійснювати моніторинг динаміки показників валютного ринку України;
4-3-2) аналізувати заходи валютно-курсової політики, валютного регулювання та нагляду, у тому числі політики валютних інтервенцій на міжбанківському валютному ринку України, управління міжнародними (золотовалютними) резервами України, регулювання імпорту та експорту капіталу, їх вплив на грошово-кредитний ринок, його валютний сегмент, на макропоказники, зокрема цінову динаміку;
4-3-3) розробляти пропозиції щодо вищезазначених заходів, політики курсоутворення та валютного регулювання, а також запровадження нових інструментів валютного регулювання, застосування антикризових заходів на валютному сегменті грошово-кредитного ринку;
4-4) розвитку банківської системи та окремих нормативних актів з питань банківської діяльності:
4-4-1) здійснювати системний аналіз діяльності, розвитку та ризиків банківського сектору України, у тому числі впливу останніх на макроекономічні процеси, а також аналіз окремих нормативних актів з питань банківської діяльності;
4-4-2) розглядати інформаційно-аналітичні матеріали Правління Національного банку щодо розвитку банківської системи України, а також заходів, ужитих у сферах банківського регулювання і нагляду, а також макропруденційної політики;
4-4-3) аналізувати проекти та схвалені (затверджені, прийняті) стратегічні документи та нормативно-правові акти, що стосуються розвитку банківського сектору України, у тому числі держаних банків, а також розробляти пропозиції до зазначених документів та актів;
4-4-4) аналізувати оцінки та рекомендації міжнародних організацій, неурядових установ, аналітичних центрів щодо розвитку банківської системи, проведення мікро- та макропруденційної політики;
4-4-5) розробляти проекти рекомендацій щодо розвитку банківської системи та окремих нормативних актів з питань банківської діяльності, мікро- і макропруденційної політики, зокрема щодо застосування, скасування дії та зміни параметрів макропруденційних інструментів, їх узгодження із заходами монетарної й мікропруденційної політики, запобігання виникненню та мінімізації впливу ризиків, що загрожують стабільності банківської системи;
4-5) удосконалення платіжної системи:
4-5-1) аналізувати тенденції ринку платіжних систем і розвитку безготівкових розрахунків в Україні та світі, нагляду за ними, а також окремі заходи, ужиті в цих сферах;
4-5-2) розглядати інформаційно-аналітичні матеріали Правління Національного банку з питань розвитку платіжних систем, безготівкових розрахунків та нагляду за ними;
4-5-3) розробляти проекти рекомендацій щодо політики Національного банку України у сферах регулювання діяльності платіжних систем та систем розрахунків, безготівкових розрахунків, вивчення проблематики розрахунків, розроблення та реалізації відповідних пропозицій з цих питань, здійснення нагляду (оверсайта) за платіжними системами та розширення сфери застосування безготівкових форм розрахунків із використанням електронних платіжних засобів;
4-6) інших питань, що стосуються грошово-кредитної політики та згідно із
Законом належать до компетенції Ради:
4-6-1) розробляти в межах компетенції проекти стратегічних програмних документів, а також аналізувати та робити висновки щодо вже наявних відповідних проектів та чинних документів;
5) у частині рекомендацій Кабінету Міністрів України стосовно впливу політики державних запозичень та податкової політики на стан грошово-кредитної сфери України:
5-1) аналізувати динаміку державних запозичень, фіскальну політику та оцінювати її вплив на стан грошово-кредитної сфери, банківського сектору, розвиток макроекономічних процесів і соціально-економічний розвиток України, її платіжний баланс;
5-2) розглядати інформаційно-аналітичні матеріали Правління Національного банку та Кабінету Міністрів України, що стосуються питань фіскальної політики, у тому числі державних запозичень і податкової політики;
5-3) аналізувати оцінки та рекомендації міжнародних організацій, провідних центральних банків інших країн, неурядових установ, аналітичних центрів і рейтингових агенцій щодо проведення економічної та фіскальної політики;
5-4) розробляти проекти рекомендацій щодо фіскальної політики, у тому числі застосування інструментів фіскальної політики та їх параметрів, фіскальних правил, її впливу на грошово-кредитну сферу та соціально-економічний розвиток України;
................Перейти до повного тексту