- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про внесення змін до Положення про Аудиторський комітет Ради Національного банку України
На підставі вимог статей
9 та
13-1 Закону України
"Про Національний банк України" , прийнявши до уваги матеріали Аудиторського комітету Ради Національного банку України (лист від 21 червня 2019 року № В/10-0008/48316), та за результатами обговорення Рада Національного банку України
ВИРІШИЛА:
2. Рішення набирає чинності з дня його прийняття.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Ради
Національного банку України
24.11.2016 № 2.3
(у редакції рішення Ради
Національного банку України
26.06.2019 № 25-рд)
ПОЛОЖЕННЯ
про Аудиторський комітет Ради Національного банку України
I. Загальні положення
1. Аудиторський комітет Ради Національного банку України (далі - Комітет) є консультативним робочим органом Ради Національного банку України (далі - Рада), що діє з метою забезпечення виконання завдань та повноважень Ради згідно з
Конституцією України, Законом України
"Про Національний банк України" (далі - Закон) та іншими законодавчими актами України.
2. Основними завданнями Комітету є розроблення та подання на розгляд Ради проектів рішень та інших матеріалів відповідно до вимог Регламенту Ради Національного банку України (далі - Регламент Ради) з питань, що належать до завдань та повноважень Ради, а саме:
1) оцінка надійності та результативності системи внутрішнього контролю в Національному банку України (далі - Національний банк);
2) розгляд аудиторського звіту, оцінки повноти та достовірності річної фінансової звітності Національного банку та її затвердження;
3) затвердження кошторису адміністративних витрат Національного банку та звіту про його виконання;
4) прийняття рішень про збільшення розміру статутного капіталу, спрямування частини прибутку до розподілу на збільшення статутного капіталу та формування резервів;
5) здійснення нагляду за діяльністю підрозділу внутрішнього аудиту;
6) затвердження аудиторської фірми для проведення аудиту річної фінансової звітності Національного банку.
3. У своїй діяльності Комітет керується
Конституцією України,
Законом, Регламентом Ради, рішеннями Ради, нормативно-правовими та розпорядчими актами Національного банку, цим Положенням, Міжнародними стандартами професійної практики внутрішнього аудиту, виданими Інститутом внутрішніх аудиторів, та іншими нормативно-правовими актами з питань, що належать до компетенції Комітету.
II. Повноваження Комітету
4. Комітет відповідно до покладених на нього основних завдань уповноважений:
1) у частині оцінки надійності та результативності системи внутрішнього контролю в Національному банку:
1-1) щорічно аналізувати та оцінювати надійність та результативність діючої системи внутрішнього контролю Національного банку на підставі інформації, наданої Правлінням Національного банку України (далі - Правління), підрозділом внутрішнього аудиту, зовнішніми аудиторами та контролюючими органами;
1-2) розглядати зауваження та рекомендації зовнішніх та внутрішніх аудиторів, незалежних експертів та контролюючих органів, що стосуються оцінки діючої системи внутрішнього контролю Національного банку;
1-3) проводити зустрічі з керівництвом Національного банку для обговорення суттєвих ризиків і системи управління ними;
1-4) заслуховувати доповідь керівництва Національного банку про функціонування системи внутрішнього контролю, а також виконання рекомендацій/пропозицій/заходів щодо її вдосконалення;
2) у частині розгляду аудиторського звіту, оцінки повноти та достовірності річної фінансової звітності Національного банку та її затвердження:
2-1) аналізувати нормативно-правові та розпорядчі акти, що регламентують процес підготовки фінансової звітності;
2-2) аналізувати підготовлену річну та проміжну фінансову звітність на відповідність її вимогам міжнародних стандартів складання фінансової звітності;
2-3) здійснювати оцінку методів бухгалтерського обліку та будь-яких змін, які планується впровадити та які матимуть значний вплив на фінансову звітність;
2-4) здійснювати оцінку повноти та достовірності фінансової звітності на основі письмових звітів зовнішніх аудиторів та інформації, отриманої від Національного банку;
2-5) аналізувати особливості застосування окремих фінансових інструментів та їх бухгалтерських моделей;
2-6) аналізувати вплив значних або нестандартних операцій на звіт про фінансовий стан, звіт про сукупний дохід;
2-7) обговорювати з керівництвом Національного банку, зовнішніми аудиторами обґрунтованість і прийнятність принципів бухгалтерського обліку, методів оцінювання активів та зобов'язань, суттєвих коригувань звітності;
2-8) обговорювати з керівництвом Національного банку, зовнішніми аудиторами запропоновані зміни в обліковій політиці Національного банку, їх вплив на фінансову звітність;
2-9) проводити зустрічі з керівництвом Національного банку, зовнішніми аудиторами з метою обговорення результатів аудиту фінансової звітності;
2-10) розглядати зауваження і рекомендації зовнішніх аудиторів, що стосуються фінансової звітності Національного банку;
3) у частині затвердження кошторису адміністративних витрат Національного банку та звіту про його виконання:
3-1) аналізувати розпорядчі акти, що регламентують кошторисний процес та управління витратами;
3-2) аналізувати кошторисний процес Національного банку, процес управління витратами на підставі інформації, отриманої Комітетом;
3-3) розглядати проект кошторису адміністративних витрат;
3-4) розглядати звіт про виконання кошторису адміністративних витрат;
3-5) обговорювати з керівництвом Національного банку питання щодо ефективності кошторисного процесу, обґрунтованості прогнозних та фактичних витрат, виконання кошторису адміністративних витрат;
4) у частині прийняття рішень про збільшення розміру статутного капіталу Національного банку, спрямування частини прибутку до розподілу на збільшення статутного капіталу та формування резервів:
4-1) розглядати пропозиції Правління про збільшення розміру статутного капіталу, спрямування частини прибутку до розподілу на збільшення статутного капіталу та формування резервів, вивільнення або розформування сформованих резервів у власному капіталі Національного банку;
4-2) надавати рекомендації щодо управління капіталом Національного банку;
5) у частині здійснення нагляду за діяльністю підрозділу внутрішнього аудиту:
5-1) розглядати проекти розпорядчих актів, що регламентують діяльність підрозділу внутрішнього аудиту;
5-2) аналізувати організаційну незалежність підрозділу внутрішнього аудиту на підставі інформації, отриманої від підрозділу внутрішнього аудиту або зовнішніх експертів, рекомендувати заходи щодо забезпечення незалежності внутрішніх аудиторів;
5-3) аналізувати діяльність, ресурси та організаційну структуру підрозділу внутрішнього аудиту з метою недопущення будь-яких обмежень для організації роботи підрозділу внутрішнього аудиту;
5-4) розглядати річний план проведення внутрішнього аудиту в структурних підрозділах Національного банку, визначати пріоритети аудиту, ураховуючи рівень ризику, притаманний діяльності Національного банку;
5-5) розглядати звіт про результати діяльності підрозділу внутрішнього аудиту та проведення внутрішнього аудиту в структурних підрозділах Національного банку;
5-6) проводити зустрічі з директором підрозділу внутрішнього аудиту не рідше чотирьох разів на рік без участі керівництва Національного банку;
5-7) розглядати питання про результати внутрішнього та зовнішнього оцінювання діяльності підрозділу внутрішнього аудиту щодо відповідності вимогам Міжнародних стандартів професійної практики внутрішнього аудиту, виданих Інститутом внутрішніх аудиторів, Кодексу етики внутрішніх аудиторів, інших законодавчих актів України;
6) у частині затвердження аудиторської фірми для проведення аудиту річної фінансової звітності Національного банку:
6-1) аналізувати незалежність зовнішніх аудиторів, наявні та потенційні конфлікти інтересів;
6-2) обговорювати умови договору Національного банку із зовнішніми аудиторами стосовно аудиту фінансової звітності та пов’язаних із ним супутніх послуг, а також інші питання, які виникають під час проведення аудиту;
6-3) надавати рекомендації щодо призначення зовнішніх аудиторів, уключаючи пропозиції щодо оплати їх послуг. У разі необхідності може рекомендувати заміну зовнішніх аудиторів;
6-4) аналізувати запропоновані зовнішніми аудиторами план та обсяг аудиту, методи оцінок, які застосовуватимуться під час проведення аудиту, ураховуючи ті обставини, які склалися, зміни в законодавчій базі та інші вимоги;
6-5) отримувати додатковий звіт для Комітету, підготовлений аудиторською фірмою за результатами проведеного аудиту консолідованої фінансової звітності Національного банку;
6-6) отримувати та аналізувати інформацію зовнішніх аудиторів щодо недоліків, виявлених у системі внутрішнього контролю під час перевірки фінансової звітності;
6-7) отримувати та аналізувати інформацію зовнішніх аудиторів про інші послуги, що надавалися, крім незалежного аудиту фінансової звітності, із зазначенням їх необхідності та вартості;
6-8) проводити зустрічі з зовнішніми аудиторами не рідше двох разів на рік без участі керівництва Національного банку;
7) щодо інших функцій:
7-1) затверджувати план роботи Комітету;
7-2) формувати порядок денний засідань Комітету;
7-3) ініціювати (за потреби) спеціальні перевірки, у тому числі за участю незалежних консультантів;
7-4) аналізувати отриману інформацію про виявлені випадки шахрайства та адекватність упроваджених заходів для подолання їх наслідків та запобігання вчиненню шахрайства;
7-5) сприяти координації роботи зовнішніх аудиторів і підрозділу внутрішнього аудиту, у тому числі з метою уникнення дублювання функцій;
7-6) надавати на розгляд Ради пропозиції та рекомендації Правлінню з метою виконання покладених на Комітет завдань та по суті розглянутих питань;
7-7) розглядати інші питання, пов’язані з діяльністю відповідно до затверджених Радою Регламенту та плану роботи Ради, унесенням змін до Регламенту Ради та цього Положення;
7-8) розглядати інші питання, що належать до повноважень Ради, за дорученням Ради або Голови Ради в межах повноважень Комітету.
III. Склад і формування Комітету
5. Рада своїм рішенням утворює Комітет, затверджує його Положення, призначає голову та членів Комітету (у разі їх згоди).
6. Кількість членів Комітету не може бути більшою ніж п’ять осіб (з урахуванням голови Комітету). До складу Комітету входять члени Ради, а також можуть входити незалежні експерти. Незалежним експертом може бути особа, яка має повну вищу освіту в галузі економіки, фінансів чи права або науковий ступінь у цих галузях, досвід роботи за фахом не менше 10 років та має бездоганну ділову репутацію, зокрема не має судимості, не погашеної і не знятої в установленому законом порядку. На незалежних експертів поширюються обмеження, установлені частиною четвертою статті
10 та частиною першою статті
65 Закону.
................Перейти до повного тексту