1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАДА НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30.05.2017 № 18-рд
Про внесення змін до Положення про Аудиторський комітет Ради Національного банку України
Розглянувши поданий Аудиторським комітетом Ради Національного банку України проект змін до Положення про Аудиторський комітет Ради Національного банку України та керуючись пунктом 7 статті 9 Закону України "Про Національний банк України" , Рада Національного банку України
вирішила:
1. Схвалити з урахуванням результатів обговорення на засіданні Ради 30 травня 2017 року зміни до Положення про Аудиторський комітет Ради Національного банку України, затвердженого рішенням Ради Національного банку України від 24 листопада 2016 року № 2.3, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Рішення набирає чинності з дня його прийняття.
Голова Ради Б.М. Данилишин
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Ради
Національного банку України
24.11.2016 № 2.3
(у редакції рішення
Ради Національного банку України
30.05.2017 № 18-рд)
ПОЛОЖЕННЯ
про Аудиторський комітет Ради Національного банку України
І. Загальні положення
1. Аудиторський комітет Ради Національного банку України (далі – Комітет) є постійно діючим консультативним робочим органом, створеним при Раді Національного банку України (далі – Рада) з метою оцінки надійності та результативності системи внутрішнього контролю в Національному банку України, повноти та достовірності річної фінансової звітності, контролю за кошторисом адміністративних витрат.
2. Основним завданням Комітету є підготовка та подання на розгляд Ради проектів рішень, висновків, рекомендацій, пропозицій стосовно таких питань, що належать до повноважень та завдань Ради:
1) нагляду за системою внутрішнього контролю Національного банку України;
2) нагляду за достовірністю і повнотою фінансової звітності Національного банку України;
3) нагляду за витратами Національного банку України та виконанням кошторису адміністративних витрат;
4) прийняття рішень про збільшення розміру статутного капіталу, спрямування частини прибутку до розподілу на збільшення статутного капіталу та формування резервів;
5) подання відомостей про частину прогнозованого прибутку до розподілу поточного року;
6) нагляду за діяльністю підрозділу внутрішнього аудиту;
7) прийняття рішень про обрання аудиторської фірми для проведення аудиту річної фінансової звітності Національного банку України.
3. У своїй діяльності Комітет керується законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Національного банку України, цим Положенням, Регламентом Ради Національного банку України (далі – Регламент), вимогами Міжнародних стандартів професійної практики внутрішнього аудиту, виданими Інститутом внутрішніх аудиторів.
II. Повноваження Комітету
4. Комітет відповідно до покладеного на нього основного завдання уповноважений:
1) у частині нагляду за системою внутрішнього контролю:
на щорічній основі аналізувати та оцінювати надійність та результативність діючої системи внутрішнього контролю Національного банку України на підставі інформації, наданої підрозділом внутрішнього аудиту, зовнішніми аудиторами та контролюючими органами;
розглядати зауваження та рекомендації зовнішніх та внутрішніх аудиторів, незалежних експертів та контролюючих органів, що стосуються оцінки діючої системи внутрішнього контролю Національного банку України;
проводити зустрічі з керівництвом Національного банку України для обговорення суттєвих ризиків і системи управління ними;
заслуховувати доповідь керівництва Національного банку України про функціонування системи внутрішнього контролю, а також виконання рекомендацій/пропозицій/заходів щодо її вдосконалення;
2) у частині нагляду за достовірністю і повнотою фінансової звітності Національного банку України:
аналізувати нормативно-правові та розпорядчі акти, що регламентують процес підготовки фінансової звітності;
аналізувати підготовлену річну та проміжну фінансову звітність на відповідність її вимогам міжнародних стандартів складання фінансової звітності;
здійснювати оцінку методів бухгалтерського обліку та будь-яких змін, які планується впровадити та які матимуть значний вплив на фінансову звітність;
здійснювати оцінку повноти та достовірності фінансової звітності на основі письмових звітів зовнішніх аудиторів та інформації від Національного банку України;
аналізувати особливості застосування окремих фінансових інструментів та їх бухгалтерських моделей;
аналізувати вплив значних або нестандартних операцій на звіт про фінансовий стан, звіт про сукупний дохід;
обговорювати з керівництвом Національного банку України, зовнішніми аудиторами обґрунтованість і прийнятність принципів бухгалтерського обліку, методів оцінювання активів та зобов’язань, суттєвих коригувань звітності;
обговорювати з керівництвом Національного банку України та зовнішніми аудиторами, запропоновані зміни в обліковій політиці Національного банку України, їх вплив на фінансову звітність;
проводити зустрічі з керівництвом Національного банку України, зовнішніми аудиторами з метою обговорення результатів аудиту фінансової звітності;
розглядати зауваження і рекомендації зовнішніх аудиторів, що стосуються фінансової звітності Національного банку України;
3) у частині нагляду за кошторисним процесом:
аналізувати розпорядчі акти, що регламентують кошторисний процес та управління витратами;
аналізувати кошторисний процес Національного банку України, процес управління витратами на підставі інформації, отриманої Комітетом;
розглядати проект кошторису адміністративних витрат;
розглядати звіт про виконання кошторису адміністративних витрат;
обговорювати з керівництвом Національного банку України питання ефективності кошторисного процесу, обґрунтованості прогнозних та фактичних витрат, виконання кошторису адміністративних витрат;
4) у частині розподілу прибутку та управління капіталом:
розглядати пропозиції Правління Національного банку України про збільшення розміру статутного капіталу, спрямування частини прибутку до розподілу на збільшення статутного капіталу та формування резервів, вивільнення або розформування сформованих резервів у власному капіталі Національного банку України;
надавати рекомендації щодо управління капіталом Національного банку України;
5) у частині подання відомостей про частину прогнозованого прибутку до розподілу поточного року:
розглядати надані Правлінням Національного банку України відомості про частину прогнозованого прибутку до розподілу;
оцінювати прийнятність відомостей про частину прогнозованого прибутку до розподілу та відповідність їх очікуванням;
6) у частині роботи з підрозділом внутрішнього аудиту:
розглядати проекти розпорядчих актів, що регламентують діяльність підрозділу внутрішнього аудиту;
розглядати проект Положення про підрозділ внутрішнього аудиту;
оцінювати організаційну незалежність підрозділу внутрішнього аудиту на підставі інформації від підрозділу внутрішнього аудиту або зовнішніх експертів, уживати заходів із забезпечення незалежності внутрішніх аудиторів;
аналізувати діяльність, ресурси та організаційну структуру підрозділу внутрішнього аудиту з метою недопущення будь-яких обмежень для організації роботи підрозділу внутрішнього аудиту, а також для оцінювання наявних/потенційних конфліктів інтересів;
погоджувати річний план роботи підрозділу внутрішнього аудиту, визначати пріоритети аудиту виходячи з притаманного діяльності Національного банку України рівня ризику;
розглядати звіт про роботу, здійснену підрозділом внутрішнього аудиту відповідно до його річного плану роботи, звіт про інші послуги/перевірки (які не були передбачені річним планом роботи підрозділу внутрішнього аудиту), інші звіти, передбачені планом роботи Комітету;
розглядати питання щодо призначення керівника підрозділу внутрішнього аудиту перед поданням його кандидатури на затвердження Раді, звільнення його з цієї посади;
проводити зустрічі з директором підрозділу внутрішнього аудиту не рідше ніж чотири рази на рік без участі керівництва Національного банку України;
розглядати питання про результати внутрішнього та зовнішнього оцінювання діяльності підрозділу внутрішнього аудиту щодо відповідності вимогам Міжнародних стандартів професійної практики внутрішнього аудиту, виданих Інститутом внутрішніх аудиторів, Кодексу етики внутрішніх аудиторів, інших законодавчих актів;
7) у частині роботи щодо забезпечення зовнішнього аудиту:
оцінювати незалежність зовнішніх аудиторів, наявні та потенційні конфлікти інтересів;
обговорювати умови договору Національного банку України із зовнішніми аудиторами стосовно аудиту фінансової звітності та пов’язаних з ним супутніх послуг, а також інші питання, які виникають під час проведення аудиту;
давати рекомендації щодо призначення зовнішніх аудиторів, включаючи пропозиції щодо оплати їх послуг. У разі необхідності може рекомендувати заміну зовнішніх аудиторів;
аналізувати запропоновані зовнішніми аудиторами план та обсяг аудиту, методи оцінок, які застосовуватимуться під час проведення аудиту, ураховуючи ті обставини, які склалися, зміни в законодавчій базі та інші вимоги;
вимагати від зовнішніх аудиторів надавати звіт щодо недоліків, що були виявлені в системі внутрішнього контролю під час перевірки фінансової звітності;
вимагати інформацію про інші послуги, що надавалися, крім незалежного аудиту фінансової звітності, із зазначенням їх необхідності та вартості;
проводити зустрічі з зовнішніми аудиторами не рідше ніж два рази на рік без участі керівництва Національного банку України;
8) щодо інших функцій:
ініціювати (за потреби) спеціальні перевірки, у тому числі за участю незалежних консультантів;
розглядати випадки шахрайства та оцінювати адекватність упроваджених заходів щодо попередження шахрайства;
координувати роботу зовнішніх аудиторів і підрозділу внутрішнього аудиту, у тому числі з метою уникнення дублювання функцій;
виконувати за вказівкою Ради інші функції, що належать до компетенції Комітету.
5. Під час виконання своїх повноважень Комітет взаємодіє з Радою, керівництвом Національного банку України, зовнішніми аудиторами, підрозділом внутрішнього аудиту та іншими структурними підрозділами Національного банку України.

................
Перейти до повного тексту