- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАДА НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про затвердження Положення про Громадську колегію Ради Національного банку України та її складу
З метою забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики у фінансовому секторі України Рада Національного банку України
вирішила:
1. Затвердити Положення про Громадську колегію Ради Національного банку України.
2. Затвердити склад Громадської колегії Ради Національного банку України.
3. Затвердити на посаду голови Громадської колегії Ради Національного банку України Аржевітіна Станіслава Михайловича.
4. Рішення набирає чинності з дня його прийняття.
Голова Ради |
Б.М. Данилишин |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Ради
Національного банку України
24.11.2016 № 2.4
ПОЛОЖЕННЯ
про Громадську колегію Ради Національного банку України
I. Загальні положення
1. Громадська колегія Ради Національного банку України (далі - Громадська колегія) є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом, створеним для забезпечення діалогу з громадськістю під час вирішення питань щодо забезпечення стабільності банківської системи та стійкості грошової одиниці України, захисту прав та інтересів споживачів фінансових послуг і подання Громадською колегією Раді Національного банку України (далі - Рада Національного банку) пропозицій щодо виконання нею своїх завдань.
2. Основними завданнями Громадської колегії є:
1) участь у розробленні Основних засад грошово-кредитної політики та аналіз впливу грошово-кредитної політики України на стан соціально-економічного розвитку України, розробка пропозиції щодо її вдосконалення;
2) співпраця з Радою Національного банку, Правлінням Національного банку України, підрозділами Національного банку України (далі - Національний банк) під час підготовки та проведення громадських обговорень з питань діяльності банків, захисту прав та інтересів споживачів фінансових послуг;
3) обговорення та подання пропозицій щодо питань, що належать до повноважень Ради Національного банку, у тому числі щодо регулювання діяльності банків і захисту прав та інтересів споживачів фінансових послуг, окремих нормативно-правових актів з питань банківської діяльності;
4) розроблення та подання пропозицій щодо запровадження на практиці дієвих механізмів у сфері захисту прав кредиторів і споживачів фінансових послуг;
5) розгляд проблемних питань щодо фінансової системи та у сфері захисту прав споживачів фінансових послуг, подання пропозицій щодо шляхів їх вирішення.
3. У своїй діяльності Громадська колегія керується
Конституцією України, законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Національного банку, цим Положенням та Регламентом Громадської колегії Ради Національного банку (далі - Регламент).
II. Повноваження Громадської колегії
4. Громадська колегія відповідно до покладених на неї основних завдань:
1) готує та подає пропозиції Раді Національного банку до проекту Основних засад грошово-кредитної політики, аналізує вплив грошово-кредитної політики України на стан соціально-економічного розвитку України;
2) готує та подає Раді Національного банку пропозиції щодо реформування банківської системи, забезпечення її стабільності, захисту прав та інтересів споживачів фінансових послуг;
3) збирає, узагальнює та надає Раді Національного банку інформацію стосовно пропозицій інститутів громадянського суспільства щодо вирішення питань, які мають важливе суспільне значення, організовує публічні заходи для обговорення актуальних питань банківської системи та фінансового ринку України, здійснення захисту прав і законних інтересів споживачів фінансових послуг;
4) готує та подає Раді Національного банку пропозиції з питань удосконалення банківської системи, монетарної політики і захисту прав та законних інтересів споживачів фінансових послуг;
5) інформує громадськість про свою діяльність на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку та в інший прийнятний спосіб, готує та оприлюднює щорічний звіт про свою діяльність.
5. Громадська колегія має право:
1) утворювати постійні та тимчасові робочі органи (комісії чи експертні групи тощо);
2) залучати до роботи Громадської колегії працівників Національного банку за згодою Правління Національного банку, членів Ради Національного банку (за їх згодою), представників вітчизняних і міжнародних експертних і наукових організацій, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівників);
3) організовувати і проводити семінари, конференції, засідання круглих столів та інші комунікативні заходи;
4) отримувати проекти нормативно-правових актів Національного банку за згодою Правління Національного банку, подавати пропозиції щодо розроблення нових нормативно-правових актів і внесення змін до чинних, які регулюють правовідносини у сфері банківської діяльності, у тому числі з питань захисту прав та законних інтересів споживачів фінансових послуг;
5) взаємодіяти з органами державної влади, місцевого самоврядування, інститутами громадянського суспільства, громадськими радами при органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, їх структурними підрозділами з питань захисту прав та інтересів споживачів фінансових послуг, поліпшення діяльності банківської системи;
6) надсилати інформаційні запити до Національного банку;
7) за погодженням з Радою Національного банку направляти представників Громадської колегії для участі в заходах (нарадах, засіданнях колегій тощо), що проводяться Національним банком;
8) розглядати пропозиції інститутів громадянського суспільства та звернення громадян з питань, що належать до компетенції Ради Національного банку, аналізувати та узагальнювати їх, давати на них усні та письмові відповіді;
9) подавати до Ради Національного банку рекомендації та пропозиції з питань, що належать до компетенції Громадської колегії, та отримувати відповідь Ради Національного банку;
10) розглядати інші питання, що мають важливе суспільне значення і належать до компетенції Ради Національного банку.
6. Рішення Громадської колегії мають рекомендаційний характер і подаються на розгляд Ради Національного банку.
7. Строк повноважень складу Громадської колегії - два роки. Повноваження складу Громадської колегії припиняються в день затвердження Радою Національного банку нового складу Громадської колегії.
8. Громадська колегія має бланк зі своїм найменуванням.
III. Формування Громадської колегії
9. Склад Громадської колегії від інститутів громадянського суспільства -громадські об'єднання, легалізовані відповідно до законодавства України, які діють не менше двох років і метою діяльності яких є захист інтересів споживачів фінансових послуг, формується на установчих зборах шляхом рейтингового голосування за кандидатури, які добровільно заявили про бажання брати участь у роботі Громадської колегії та внесені інститутами громадянського суспільства, не може перевищувати 11 осіб.
До складу Громадської колегії делегуються три представники (як правило - перші керівники) від банківських асоціацій чи об'єднань, один представник Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та один представник комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності (за згодою).
Кількісний та персональний склад Громадської колегії визначає та затверджує Рада Національного банку.
10. Кваліфікаційні вимоги до членів Громадської колегії:
1) вища освіта в галузі економіки, фінансів чи права;
2) не менше ніж п'ять років досвіду роботи в установах (організаціях), що здійснюють фінансову, економічну чи правову діяльність/роботи в банку (банківських асоціаціях) чи іншій фінансовій установі/наукової роботи за фінансовою, економічною чи правовою тематикою;
3) має бездоганну ділову репутацію.
11. Зміни до персонального складу Громадської колегії у разі потреби вносить голова Громадської колегії за погодженням Голови Ради Національного банку.
12. Відомості про остаточно сформований склад Громадської колегії має бути оприлюднені Національним банком на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку.
IV. Порядок підготовки та проведення установчих зборів для формування нового складу Громадської колегії від інститутів громадянського суспільства
13. Для формування складу Громадської колегії Рада Національного банку створює робочу групу з питань підготовки і проведення установчих зборів та формування нового складу Громадської колегії (далі - Робоча група) за участю інститутів громадянського суспільства.
Якщо при Раді Національного банку вже утворена Громадська колегія, то не пізніше ніж за 60 календарних днів до припинення строку повноважень її складу рішенням Громадської колегії створюється Робоча група в складі не менше трьох, але не більше семи членів Громадської колегії, які не мають наміру делегуватися від інституту громадянського суспільства до нового складу Громадської колегії. Очолює Робочу групу голова Громадської колегії.
14. Не пізніше ніж за 45 календарних днів до проведення установчих зборів Робоча група звертається до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, банківських асоціацій чи об'єднань, комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності з проханням делегувати своїх представників для роботи в новому складі Громадської колегії.
Порядок делегування визначається Робочою групою за погодженням з Радою Національного банку.
15. Не пізніше ніж за 45 календарних днів до проведення установчих зборів Робоча група звертається до Національного банку з проханням опублікувати на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку підготовлене Робочою групою та погоджене Радою Національного банку повідомлення про дату, час, місце, порядок проведення установчих зборів, порядок та строки подання заяв, відомості про склад Робочої групи тощо.
16. Для участі в установчих зборах до Робочої групи подається особиста заява в довільній формі делегата від інституту громадянського суспільства, який одночасно є кандидатом до нового складу Громадської колегії (далі - кандидат).
17. До заяви додаються такі документи:
1) рішення інституту громадянського суспільства, якщо інше не передбачено його установчими документами, про делегування кандидата, засвідчене відбитком печатки (за наявності);
2) копія документа, що підтверджує легалізацію інституту громадянського суспільства;
3) інформація про відповідність кандидата вимогам, передбаченим пунктом 10 розділу III цього Положення;
4) витяг зі статуту інституту громадянського суспільства щодо цілей і завдань його діяльності, засвідчений в установленому порядку.
18. Від одного інституту громадянського суспільства участь в установчих зборах має право брати одна особа, яка делегована цим інститутом і є кандидатом у члени Громадської колегії. Одна й та сама особа не може бути делегована від двох або більше інститутів громадянського суспільства.
19. За 15 календарних днів до проведення установчих зборів приймання заяв для участі в них припиняється.
Робоча група опрацьовує подані інститутами громадянського суспільства документи щодо відповідності їх вимогам, установленим цим Положенням, та затверджує список учасників установчих зборів.
За 10 календарних днів до проведення установчих зборів працівник структурного підрозділу Ради Національного банку, на якого покладено функцію зв'язку з Громадською колегією, повідомляє учасникам установчих зборів, яких затвердила Робоча група, про дату, місце та час проведення установчих зборів.
20. За 60 хвилин до початку проведення установчих зборів розпочинається реєстрація учасників, які прибули на установчі збори. Реєстрацію учасників установчих зборів організовує працівник структурного підрозділу Ради Національного банку, на якого покладено функцію зв'язку з Громадською колегією. До участі в установчих зборах допускаються лише кандидати до складу нової Громадської колегії.
Під час реєстрації члени Робочої групи видають особі, яка прибула для участі в установчих зборах, реєстраційний мандат (далі - мандат) і бюлетень для голосування під підпис.
21. Робоча група розробляє і затверджує зразки бюлетеня, який містить перелік кандидатів до нового складу Громадської колегії, та мандата для голосування.
Бюлетень засвідчує волевиявлення кандидата під час голосування шляхом проставляння індивідуально та на власний розсуд позначок за 11 кандидатів, видається під підпис кожному зареєстрованому кандидатові та засвідчується підписами членів Робочої групи.
Мандат засвідчує законність представництва кандидата на установчих зборах.
До бюлетеня вносяться відомості про зареєстрованих кандидатів із зазначенням прізвища в алфавітному порядку, імені, по батькові, місця роботи кожного кандидата та суб'єкта висунення кандидата (інститут громадянського суспільства).
Праворуч від відомостей про кожного кандидата розміщується порожній квадрат.
Кожен бюлетень та мандат засвідчуються підписами членів Робочої групи.
Процедура заповнення бюлетенів має здійснюватися кожним кандидатом індивідуально.
У бюлетені для голосування особа, яка голосує, робить позначку "плюс" ("+") або іншу, що засвідчує її волевиявлення, у квадраті навпроти прізвища кожного кандидата, за якого вона голосує.
Недійсним є бюлетень:
невстановленої форми;
у якому є позначка більше ніж за 11 кандидатів; у якому немає жодної позначки;
якщо на бюлетені є будь-які не передбачені цим Положенням написи, позначки, пошкодження тощо.
22. Новий склад Громадської колегії формується на установчих зборах шляхом рейтингового голосування за кандидатів, які добровільно заявили про бажання взяти участь у роботі Громадської колегії та кандидатури яких у встановленому порядку були подані інститутами громадянського суспільства.
Рейтингове голосування - це спосіб голосування, під час якого особа, яка голосує, має обрати на власний розсуд лише 11 кандидатів із бюлетеня.
23. Підрахунок голосів щодо обрання нового складу Громадської колегії за допомогою бюлетенів здійснюється членами Робочої групи публічно в присутності учасників установчих зборів.
За результатами підрахунку голосів визначається рейтинг усіх кандидатів - складається список кандидатів у порядку зменшення кількості поданих за них голосів. 11 кандидатів, які очолюють цей список, є обраними до нового складу Громадської колегії.
Якщо кандидат (кандидати) набрав (набрали) найменшу або найменшу рівну кількість голосів серед перших 11 в списку кандидатів, а наступні в списку кандидатів за ним (ними) набрали таку саму кількість голосів, то між цими кандидатами проводиться повторне відкрите рейтингове голосування за допомогою мандата.
Повторне відкрите рейтингове голосування проводиться шляхом підняття мандатів присутніми учасниками установчих зборів.
24. Результати підрахунку голосів оформляються протоколом установчих зборів, до якого вносяться такі дані: загальна кількість кандидатів, уключених до бюлетеня для голосування; кількість кандидатів, які отримали бюлетень для голосування; кількість бюлетенів, виявлених у скриньці для голосування; кількість голосів, набраних кожним кандидатом; кількість бюлетенів, що визнані недійсними.
Протокол установчих зборів підписують голова Робочої групи та її члени.
25. Протягом трьох днів з моменту проведення установчих зборів Робоча група надсилає Раді Національного банку протокол установчих зборів з проханням затвердити новий склад Громадської колегії.
26. Рада Національного банку затверджує новий склад Громадської колегії та кандидатуру із числа членів Громадської колегії на посаду голови Громадської колегії не пізніше 14 днів з дня отримання протоколу установчих зборів.
V. Права та обов'язки членів Громадської колегії та припинення їх членства
27. Члени Громадської колегії здійснюють свою діяльність на громадських засадах.
28. Члени Громадської колегії мають право:
1) брати участь в обговоренні питань, що вносяться на засідання Громадської колегії та її робочих органів, подавати свої пропозиції;
2) брати участь у голосуванні з правом голосу на засіданнях Громадської колегії та її робочих органів, членами яких вони є;
3) інформувати Громадську колегію про свою діяльність;
4) пропонувати питання до порядку денного засідання Громадської колегії;
5) доступу в установленому порядку до приміщення Національного банку для участі в засіданні Громадської колегії;
6) бути членом комісій чи експертних груп (не більше ніж двох одночасно) та інших робочих органів;
7) ініціювати залучення фахівців відповідних галузей як експертів з питань, що розглядатимуться на засіданнях Громадської колегії та її робочих органів;
8) у разі незгоди з прийнятим рішенням висловлювати письмово власну думку, що долучається до протоколу засідання Громадської колегії або її робочих органів, членом яких вони є.
29. Члени Громадської колегії зобов'язані:
1) бути присутніми на засіданнях Громадської колегії і не пропускати їх без поважних причин;
2) брати участь у діяльності Громадської колегії та в роботі її органів, членами яких вони є;
3) дотримуватися вимог цього Положення та Регламенту;
4) виконувати рішення Громадської колегії та її керівних органів;
5) дотримуватися ділового етикету, норм етики та моралі під час роботи в Громадській колегії;
6) утримуватися від дій, які можуть заподіяти шкоду Громадській колегії, її діловій репутації;
7) добросовісно, вчасно та якісно виконувати рішення Громадської колегії;
................Перейти до повного тексту