- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про внесення Змін до Регламенту роботи Засвідчувального центру Національного банку України
2. Департаменту інформаційної безпеки (Лук'янов Д.О.) після набрання чинності цією постановою довести її зміст до відома банків України для використання в роботі.
3. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови Національного банку України Смолія Я.В.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України |
В.П. Звєрєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
07.07.2015 № 441
ЗМІНИ
до Регламенту роботи Засвідчувального центру Національного банку України
1. У розділі I:
2) після пункту 1 доповнити розділ новим пунктом 2 такого змісту:
"2. Суб'єктами правових відносин у сфері електронного цифрового підпису, що обумовлюються цим Регламентом, є центри сертифікації ключів, які здійснюють дії, пов'язані з проведенням процедур реєстрації/акредитації в Засвідчувальному центрі Національного банку України (далі - Засвідчувальний центр), чи зареєстровані/акредитовані в Засвідчувальному центрі (далі - Центри), Засвідчувальний центр та центральний засвідчувальний орган".
У зв'язку з цим пункти 2 - 12 уважати відповідно пунктами 3 - 13;
3) пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. У цьому Регламенті терміни вживаються в такому значенні:
адміністратор безпеки Засвідчувального центру - відповідальна особа Засвідчувального центру, яка виконує функції служби захисту інформації;
адміністратор реєстрації Засвідчувального центру - відповідальна особа Засвідчувального центру, яка виконує функції служби реєстрації;
адміністратор сертифікації Засвідчувального центру - відповідальна особа Засвідчувального центру, яка виконує функції служби сертифікації;
база даних - база даних Засвідчувального центру, у якій зберігається реєстр Засвідчувального центру, інформаційно-довідкова, технологічна та інша службова інформація, потрібна для функціонування програмно-технічного комплексу Засвідчувального центру;
блокування посиленого сертифіката відкритого ключа (далі - сертифікат ключа) - процедура управління статусом сертифіката ключа, яка тимчасово зупиняє чинність сертифіката ключа;
ведення реєстру Засвідчувального центру - унесення (видалення, модифікація) інформації до реєстру Засвідчувального центру, її зберігання та резервування;
відповідальна особа Засвідчувального центру - працівник Національного банку України, функціональними обов'язками якого є виконання адміністративних/технічних/технологічних функцій Засвідчувального центру;
заявник Центру - уповноважений представник Центру в Засвідчувальному центрі, який на законних підставах звертається до Засвідчувального центру з метою організації та проведення реєстрації, акредитації, засвідчення чинності відкритого ключа Центру в Засвідчувальному центрі в установленому порядку, а також блокування, скасування, поновлення сертифікатів ключа Центру, зміни даних Центру, передавання документованої інформації в разі припинення діяльності Центру;
ключі Засвідчувального центру - власні криптографічні ключі Засвідчувального центру (особистий і відкритий) та криптографічні ключі (особистий і відкритий) послуги інтерактивного визначення статусу сертифіката ключа;
комплексна система захисту інформації Засвідчувального центру - сукупність інженерно-технічних, організаційних заходів та програмно-апаратних засобів, які забезпечують технічний та криптографічний захист інформації в програмно-технічному комплексі Засвідчувального центру;
поновлення сертифіката ключа - процедура управління статусом сертифіката ключа, що забезпечує поновлення чинності сертифіката ключа (якій передувала відповідна процедура блокування сертифіката ключа);
послуги електронного цифрового підпису для Центру від Засвідчувального центру - обслуговування сертифікатів ключів Центру (формування, розповсюдження, зберігання, скасування, блокування та поновлення), надання інформації щодо статусу сертифікатів ключів, консультації з питань, пов'язаних із використанням електронного цифрового підпису;
програмно-технічний комплекс Засвідчувального центру - сукупність технічного обладнання, програмного забезпечення та організаційних заходів, що використовується Національним банком України для забезпечення виконання функцій Засвідчувального центру;
регламентна процедура - реєстрація Центру або акредитація Центру, або формування сертифікатів ключа Центру, або зміна статусу сертифікатів ключа Центру, або зміна даних Центру, або процедура передавання документованої інформації в разі припинення діяльності Центру;
реєстр Засвідчувального центру - реєстр у Засвідчувальному центрі з унесеними до нього даними про Центри, Засвідчувальний центр, відповідальних осіб Засвідчувального центру (зокрема, сертифікатами ключів, інформацією про статус сертифікатів ключів);
системний адміністратор Засвідчувального центру - відповідальна особа Засвідчувального центру, що виконує функції служби системного адміністратора;
список відкликаних сертифікатів ключів Засвідчувального центру - перелік блокованих і скасованих сертифікатів ключів, що формується Засвідчувальним центром, захист якого забезпечується накладенням електронного цифрового підпису за допомогою власних особистих ключів Засвідчувального центру;
скасування сертифіката ключа - процедура управління статусом сертифіката ключа, яка зупиняє чинність сертифіката ключа;
строк чинності сертифіката ключа - проміжок часу між датою і часом початку та датою і часом закінчення чинності сертифіката ключа, що встановлюються під час формування сертифіката ключа;
строк чинності особистого ключа - строк, протягом якого використання особистого ключа є чинним.
Інші терміни в цьому Регламенті застосовуються в значеннях, наведених у Законі України
"Про електронний цифровий підпис", інших нормативно-правових актах з питань застосування електронного цифрового підпису";
4) пункт 4 виключити.
У зв'язку з цим пункти 5 - 13 уважати відповідно пунктами 4 - 12;
5) після пункту 4 доповнити розділ двома новими пунктами 5, 6 такого змісту:
"5. Банки, їх працівники та клієнти мають право отримувати послуги електронного цифрового підпису від:
Центру, створеного в банку згідно з внутрішніми документами банку (далі - Центр банку);
Центру, що є окремою юридичною особою.
6. Банк/окрема юридична особа для проведення реєстрації/акредитації Центру в Засвідчувальному центрі укладає з Національним банком України договір про надання Засвідчувальним центром послуг Центру (далі - договір про надання послуг) у двох примірниках - по одному для кожної зі сторін. Зразок договору для Центру банку наведено в додатку 1 до цього Регламенту, зразок договору для Центру, що є окремою юридичною особою, наведено в додатку 2 до цього Регламенту".
У зв'язку з цим пункти 5 - 12 уважати відповідно пунктами 7 - 14.
2. Абзац четвертий пункту 6 розділу II виключити.
3. Абзац четвертий пункту 5 розділу IV викласти в такій редакції: "зразок договору про надання послуг".
4. Пункт 2 розділу V викласти в такій редакції:
"2. Усі складові частини програмно-технічного комплексу Засвідчувального центру перебувають у межах контрольованих зон об'єктів Національного банку України, на яких вони розташовані".
5. Пункт 6 розділу VI доповнити новим абзацом такого змісту:
"прийманням від Центру документованої інформації".
6. У розділі IX:
1) у пункті 17 слово "ідентифікаційних" виключити;
2) пункт 18 замінити трьома новими пунктами такого змісту:
"18. Центр протягом трьох робочих днів зобов'язаний подати заяву про внесення змін до даних Центру в разі зміни даних Центру, які внесені до реєстру Засвідчувального центру. Центр разом із заявою про внесення змін до даних Центру подає заяву про формування сертифіката ключа Центру в Засвідчувальному центрі, якщо дані, які змінюються, унесені до сертифіката ключа Центру. Разом із заявою Центр зобов'язаний подати документи, що підтверджують ці зміни. Строк розгляду заяви про внесення змін до даних Центру та супровідних документів становить не більше семи робочих днів від дати їх прийняття. Адміністратор реєстрації Засвідчувального центру зобов'язаний здійснити порівняння даних Центру, наведених у заяві про внесення змін до даних Центру, з даними, що містяться в копіях документів, які підтверджують ці зміни.
Засвідчувальний центр має право скасувати реєстрацію/акредитацію Центру в разі неотримання від Центру зазначеної заяви та супровідних документів у визначений строк.
19. Адміністратор реєстрації Засвідчувального центру зобов'язаний здійснити порівняння даних Центру, наведених у заяві про формування сертифіката ключа Центру в Засвідчувальному центрі, з даними, що містяться в копіях документів, які підтверджують ці зміни, якщо формування нового сертифіката ключа відбувається у зв'язку зі зміною даних Центру, які внесені до реєстру Засвідчувального центру.
20. Центр звертається до служби реєстрації Засвідчувального центру із заявою про видачу дубліката свідоцтва про реєстрацію/акредитацію Центру в Засвідчувальному центрі в разі пошкодження або втрати свідоцтва про реєстрацію/акредитацію Центру. Служба реєстрації Засвідчувального центру протягом 10 робочих днів від дати подання відповідної заяви зобов'язана повторно видати свідоцтво про реєстрацію/акредитацію Центру з проставлянням слова "Дублікат" у правому верхньому куті відповідного свідоцтва. Відомості про видачу дубліката вносяться до реєстру Засвідчувального центру".
................Перейти до повного тексту