1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
ЛИСТ
30.05.2014 № 3162/16/47-14
Виконавчий комітет
Вознесенської міської ради
Миколаївської області
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, (НКРЕ) розглянула ваше звернення від 08.04.2014 № 867/01/01-0215 щодо приєднання до газових мереж та в межах своєї компетенції повідомляє наступне.
Закон України "Про засади функціонування ринку природного газу" (далі - Закон) визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку природного газу, у тому числі встановлює чіткий механізм здійснення приєднання до Єдиної газотранспортної системи України.
З 01 січня 2013 року набрали чинності зміни до Закону, внесені Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо плати за приєднання до мереж суб'єктів природних монополій". Дані зміни встановлюють чіткий механізм здійснення приєднання до Єдиної газотранспортної системи України (ЄГТСУ).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону приєднання - надання газотранспортним (ГТП) або газорозподільним підприємством (ГП) послуги замовнику з виконання організаційних і технічних заходів, спрямованих на створення можливості здійснення транспортування або розподілу необхідного обсягу природного газу до місця приєднання об'єкта замовника з дотриманням показників якості та надійності.
Згідно з частиною четвертою статті 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" у технічних умовах враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж розташовується на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки.
Відповідно до статті 7-2 Закону будівництво (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, технічне переоснащення) складових Єдиної газотранспортної системи України, пов'язаних з приєднанням об'єктів замовника від місця забезпечення потужності до місця приєднання об'єкта замовника, забезпечується за рахунок коштів, отриманих як плата за приєднання, поворотної фінансової допомоги замовників та за рахунок коштів, передбачених інвестиційною програмою, схваленою національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.
Звертаємо вашу увагу, що саме положеннями Закону встановлене виключне право газорозподільного (газотранспортного) підприємства здійснювати приєднання до газових мереж від місця забезпечення потужності до місця приєднання.
Кошти, отримані як плата за приєднання, та кошти, отримані від замовника як поворотна фінансова допомога, обліковуються окремо і використовуються газотранспортними та газорозподільними підприємствами виключно для будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, технічного переоснащення) газових мереж, необхідних для створення можливості приєднання об'єктів газоспоживання (газопостачання) замовників.
Тобто, чинним законодавством передбачено окремий облік коштів отриманих від замовників послуг з приєднання та чітко визначено цільове призначення цих коштів виключно на будівництво газових мереж.
Разом з тим, пунктом 1.7 Порядку розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газових мереж , затвердженого постановою НКРЕ від 31.01.2013 № 77, (далі - Порядок розрахунку) визначено, що приєднання замовника до газових мереж ЄГТСУ може бути стандартним або нестандартним.
Так, відповідно до пункту 18-3 частини першої статті 1 Закону стандартне приєднання - приєднання до діючих газових мереж газорозподільного підприємства об'єктів газоспоживання потужністю до 16 метрів кубічних на годину включно на відстань, що не перевищує 25 метрів для сільської та 10 метрів для міської місцевості по прямій лінії від місця забезпечення потужності до місця приєднання.
Таким чином, приєднання до діючих газових мереж об’єктів газоспоживання потужністю більше 16 метрів кубічних на годину та/або на відстань, що перевищує 25 метрів для сільської та 10 метрів для міської місцевості по прямій лінії від місця забезпечення потужності до місця приєднання, відноситься до "нестандартного приєднання".
Згідно з частиною другою статті 7-2 Закону плата за приєднання об'єктів газоспоживання (газопостачання) замовників, яке не є стандартним приєднанням, визначається проектно-кошторисною документацією відповідно до замовленої (заявленої) на приєднання потужності пропорційно до передбаченої проектом величини потужності, яку можливо додатково приєднати, відповідно до порядку розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газових мереж з урахуванням витрат на розвиток мереж для створення резерву потужності у місці забезпечення потужності замовника.

................
Перейти до повного тексту