1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ
РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
ЛИСТ
05.08.2013 № 5382/26/47-13
Газета "КОЛО"
м. Полтава
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (далі - НКРЕ), розглянула ваш інформаційний запит від 01.08.2013 № 260 та в межах своєї компетенції повідомляє.
1. Згідно із частинами першою та другою статті 11 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (далі - Закон) засоби вимірювальної техніки можуть застосовуватися, якщо вони відповідають вимогам щодо точності, встановленим для цих засобів, у певних умовах їх експлуатації. Засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється, зокрема, застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.
При цьому положеннями статті 1 Закону встановлено, що метрологічна атестація засобів вимірювальної техніки - дослідження засобів вимірювальної техніки з метою визначення їх метрологічних характеристик та встановлення придатності цих засобів до застосування.
Таким чином, не повірений у встановленому законодавством порядку засіб обліку не повинен застосовуватись для розрахунків за електричну енергію.
Відповідно до частини третьої статті 28 Закону періодична повірка, обслуговування та ремонт побутових лічильників (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електропостачання.
Згідно з положеннями пунктів 10 та 11 Правил користування електричною енергією для населення , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 № 1357 (далі - Правила), у разі встановлення приладу обліку в квартирі (будинку) або іншому об’єкті споживача енергопостачальник складає акт про збереження пломб у двох примірниках, один з яких залишається у споживача. Відповідальність за збереження приладів обліку, встановлених у квартирі, на інших об’єктах споживача, та пломб на них несе споживач.
Слід зазначити, що положеннями пункту 38 Правил визначено, що одним з обов’язків енергопостачальника є проведення планової повірки, ремонту і заміни приладів обліку в терміни, встановлені нормативно-технічними документами та договором.
2. Відповідно до абзацу першого пункту 53 Правил у разі виявлення представником енергопостачальника порушення споживачем правил користування електричною енергією, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, складається акт, який підписується представником енергопостачальника та споживачем.
Порядок складення актів про порушення Правил визначено пунктом 53 Правил та Методикою визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією , затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562 (зі змінами) (далі - Методика).
Слід зазначити, що положеннями пункту 3.1 Методики зазначено, що ця Методика застосовується на підставі акта про порушення, складеного з урахуванням вимог Правил, та в разі виявлення порушень Правил, зокрема:
пошкодження або відсутності на приладах обліку пломб з відбитками тавр про повірку приладів обліку (за умови наявності акта про збереження пломб, складеного в порядку, установленому Правилами, або іншого документа, який підтверджує факт пломбування приладів обліку, та за умови втручання споживача в роботу приладів обліку);
пошкодження або відсутності пломб з відбитками тавр електропередавальної організації або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про збереження пломб, складеному в порядку, установленому Правилами, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування приладів обліку, установлення індикаторів та передачу на збереження приладів обліку електричної енергії, відповідних пломб та індикаторів;

................
Перейти до повного тексту