- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
ЛИСТ
15.01.2013 № 395/17/47-13
Сарненська районна рада
Рівненської області
Щодо надання інформації
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, (далі - НКРЕ) розглянула ваш лист 20.12.2012 № 01/12-836, надісланий листом Секретаріату Кабінету Міністрів України від 05.01.2013 № 52021/1/1-12 щодо ціни на природний газ для населення та його якості і в межах компетенції, повідомляє.
Щодо ціни на природний газ для населення
НКРЕ діє згідно з повноваженнями, наданими Указом Президента України від 23.11.2011
№ 1059/2011 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики" та установлює, зокрема, роздрібні ціни на природний газ для населення.
Діючий механізм застосування роздрібних цін на природний газ для населення, був напрацьований працівниками Міністерства палива та енергетики, Міністерства економіки, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Міністерства фінансів, Міністерства праці та соціальної політики, Національної комісії регулювання електроенергетики, НАК "Нафтогаз України", які входили до складу робочої групи з оптимізації механізмів ціноутворення на природний газ для населення.
При цьому річний обсяг споживання до 2500 м-3 було прийнято з урахуванням середнього обсягу споживання абонентами, які використовують газ комплексно (для опалення, приготування їжі та підігріву води).
Разом з тим необхідно зазначити, що, за даними НАК "Нафтогаз України", на сьогодні більше 86 % абонентів сплачують за спожитий природний газ за цінами, які встановлені для категорії споживачів, у яких обсяг споживання природного газу не перевищує 2500 м-3 на рік.
При існуючій диференціації роздрібних цін на природний газ дотримується вартісний баланс закупівлі та реалізації природного газу суб`єкта, уповноваженого Кабінетом Міністрів України на формування ресурсу природного газу для населення.
Діючий механізм формування і затвердження роздрібних цін на природний газ для населення, який передбачає встановлення за чотирма ціновими діапазонами диференційованих рівнів цін в залежності від річних обсягів споживання газу, запроваджено з метою посилення соціального захисту малозабезпечених верств населення, яке споживає незначні обсяги природного газу (до 2500 куб. м на рік).
Рекомендований вами механізм, на основі якого пропонується здійснити внесення змін у існуючу диференціацію, а саме встановлення блочних тарифів як в енергетиці, призведе до порушення вартісного балансу закупівлі та реалізації природного газу суб’єкта, уповноваженого Кабінетом Міністрів України на формування ресурсу природного газу для населення та зменшення середньої ціни реалізації природного газу. При цьому відповідно зменшиться розмір капіталовкладень у розвідку та видобуток природного газу, що в свою чергу призведе до падіння обсягів газу власного видобутку, який використовується для потреб населення. Внаслідок чого відбудеться його заміщення імпортованим природним газом, який є дорожчим за газ власного видобутку та суттєво погіршить матеріальний та фінансовий стан соціально вразливих категорій споживачів, оскільки його запровадження призведе до великого цінового навантаження на населення, яке використовує природний газ до 2500 куб. м на рік, що становить близько 11,6 (86%) млн. абонентів.
У разі встановлення запропонованого вами механізму, для досягнення вартісного балансу закупівлі та реалізації природного газу суб’єкта, уповноваженого Кабінетом Міністрів України на формування ресурсу природного газу для населення та збалансування середньої ціни реалізації природного газу відбудеться значне зростання роздрібних цін на природний газ для споживачів, які споживають до 2500 м-3 та до 6000 м-3 природного газу за рік.
Разом з тим повідомляємо, що Комісією разом з зацікавленими центральними органами виконавчої влади здійснюється моніторинг пропозицій споживачів, які надходять до НКРЕ та аналіз проблемних питань, які виникають при впровадженні диференційованих цін на природний газ для населення і опрацьовуються можливі шляхи удосконалення ціноутворення на природний газ для населення.
Щодо якості природного газу для побутових потреб населення
Відносини між газопостачальними підприємствами, газорозподільними підприємствами та фізичними особами – споживачами природного газу регулюються
Правилами надання населенню послуг з газопостачання , затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.1999 № 2246 (далі - Правила).
Пунктом 4
Правил встановлено, що послуги з газопостачання надаються споживачеві на підставі договору, що укладається між ним та газопостачальним підприємством відповідно до типового договору, затвердженого у встановленому порядку.
Згідно положень підпункту 7 пункту 27 та підпункту 1 пункту 30
Типового договору про надання населенню послуг з газопостачання , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 № 938 (далі – Типовий договір), споживач має право на перевірку якісних показників газу та/або величини його тиску і якості надання послуг, а виконавець зобов’язаний забезпечувати безперервне постачання газу, якісні показники та величина тиску якого відповідають вимогам нормативних документів.
................Перейти до повного тексту