1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
Н А К А З
22.12.2011 N 1
Про затвердження Регламенту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 197 від 12.04.2012 N 425 від 26.07.2013 N 607 від 01.11.2013 )
Відповідно до Закону України "Про природні монополії" і Указу Президента України від 23 листопада 2011 року N 1059 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики",
НАКАЗУЮ:
Затвердити Регламент Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, що додається.
Голова Комісії С.Тітенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕ
22.12.2011 N 1
РЕГЛАМЕНТ
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики
( У тексті Регламенту слова "протокольний відділ" у всіх відмінках замінено словами "управління організації роботи Комісії, документообігу та архівної справи" у відповідних відмінках згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 425 від 26.07.2013 )
I. Загальні положення
1.1. Цей Регламент установлює порядок організації діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (далі - НКРЕ, Комісія), пов'язаної із здійсненням її повноважень.
1.2. НКРЕ спрямовує свою діяльність на виконання Конституції та законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів.
1.3. НКРЕ в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає постанови і розпорядження, організовує і контролює їх виконання, а в разі потреби видає разом з органами виконавчої влади спільні акти.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов'язкові для виконання суб'єктами господарювання, діяльність яких регулюється НКРЕ.
1.4. НКРЕ у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими державними органами влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, а також органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій.
1.5. Діяльність НКРЕ є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на офіційному веб-сайті НКРЕ в мережі Інтернет за адресою www.nerc.gov.ua, оприлюднення результатів своєї роботи у засобах масової інформації.
( Абзац перший пункту 1.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювння у сфері енергетики N 197 від 12.04.2012 )
Інформація про діяльність НКРЕ надається громадянам, іншим заінтересованим особам відповідно до законодавства.
II. Організація роботи НКРЕ
2.1. НКРЕ планує свою роботу на основі та на виконання законів України, актів і доручень Президента України, актів Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України, а також Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.
2.2. НКРЕ розробляє та затверджує відповідно до порядку планування діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, річні плани діяльності НКРЕ (далі - річні плани):
план діяльності НКРЕ;
план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів НКРЕ;
план науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт НКРЕ;
план заходів зі здійснення державного нагляду (контролю).
2.2.1. У річних планах визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
строки виконання завдань (робіт);
відповідальні за виконання завдань (робіт).
2.2.2. Річні плани розробляються відповідними структурними підрозділами НКРЕ, яких визначає Голова Комісії.
2.2.3. На підставі річних планів структурні підрозділи НКРЕ розробляють квартальні плани, які затверджуються Головою Комісії.
2.2.4. Моніторинг виконання річних планів проводиться щоквартально.
2.3. По закінченні строку дії річних планів НКРЕ готує звіти про їх виконання, які оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті НКРЕ та в Інформаційному бюлетені НКРЕ.
III. Визначення повноважень Голови, членів НКРЕ та працівників апарату
3.1. Повноваження Голови Комісії визначаються Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, затвердженим Указом Президента України від 23.11.2011 N 1059 (далі - Положення про НКРЕ).
3.2. Розподіл обов'язків між членами Комісії за відповідними напрямками діяльності Комісії визначається згідно з наказом Голови Комісії.
При розподілі обов'язків між членами Комісії визначається перелік структурних підрозділів, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним Членом Комісії.
3.3. Положення про структурний підрозділ розробляється керівником відповідного підрозділу, погоджується з Членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується Головою Комісії. У положенні про структурний підрозділ визначаються обов'язки керівника структурного підрозділу.
Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що погоджуються Членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджуються Головою Комісії.
3.4. Призначення на посади та звільнення з посад працівників НКРЕ здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу", Кодексу законів про працю України і Положення про НКРЕ та інших нормативно-правових актів.
Умови праці, тривалість робочого часу, розпорядок робочого часу визначається Правилами внутрішнього трудового розпорядку Комісії.
IV. Нормотворча діяльність НКРЕ
4.1. Нормотворча діяльність НКРЕ провадиться на основі та на виконання Конституції, законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, а також з ініціативи НКРЕ.
4.2. Підготовка проектів нормативно-правових актів здійснюється в порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09.11.2011 N 1156) , Положенням про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України, затвердженим Указом Президента України від 15.11.2006 N 970, та іншими актами законодавства.
( Пункт 4.2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 425 від 26.07.2013 )
4.2.1. Розроблення проекту нормативно-правового акта покладається на структурний підрозділ НКРЕ відповідно до його компетенції. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися згідно з наказом НКРЕ робоча група.
4.2.2. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;
визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis communautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС;
забезпечується погодження проекту з органами виконавчої влади, іншими державними органами та в разі потреби вносяться необхідні поправки;
вживаються заходи для усунення розбіжностей, зокрема організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.
4.2.3. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Голові Комісії узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами НКРЕ, юридичним управлінням та Членом Комісії, який координує діяльність відповідного структурного підрозділу.
4.3. Рішення Комісії, які є нормативно-правовими актами, підлягають обов'язковій державній реєстрації в установленому законодавством порядку, за винятком рішень з питань установлення цін та тарифів (крім установлення цін та тарифів для населення) і функціонування Оптового ринку електричної енергії.
Рішення Комісії, які є нормативно-правовими актами, не потребують узгодження з іншими органами державної влади, крім випадків, передбачених законом.
V. Засідання Комісії
5.1. Основною формою роботи Комісії, як колегіального органу, є засідання, які скликає Голова Комісії.
5.2. Рішення Комісії приймаються на засіданнях, які проводяться у формі закритих або відкритих слухань.
Засідання Комісії можуть бути виїзні та невиїзні.
5.3. У разі розгляду питань, що мають важливе суспільне значення, засідання проводяться у формі відкритих слухань, у яких беруть участь представники суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на суміжних ринках, об'єднань споживачів і громадськості, а також особи, присутність яких визнана Комісією необхідною для розгляду відповідного питання.
До початку засідання Комісії його учасники повинні зареєструватися у секретаря засідання і надати документи, що підтверджують їх повноваження щодо виступу на засіданні і представництва інтересів.
5.3.1. Засідання Комісії у формі відкритих слухань проводяться як правило один раз на тиждень.
5.3.2. На засіданнях Комісії у формі відкритих слухань розглядаються, зокрема, питання про:
видачу, переоформлення, зупинення, анулювання ліцензії та продовження, поновлення дії ліцензії;
установлення вимог щодо здійснення ліцензіатами інших, крім ліцензованих, видів господарської діяльності;
порушення Умов та Правил провадження ліцензованої діяльності (далі - Ліцензійні умови), законодавства, адміністративні правопорушення;
застосування санкцій до ліцензіатів у разі невиконання ними ліцензійних умов та накладання штрафів у випадках, передбачених законодавством;
установлення тарифів на передачу електричної енергії та на її постачання;
затвердження економічних коефіцієнтів нормативних технологічних витрат електроенергії та/або допоміжних економічних коефіцієнтів нормативних технологічних витрат електроенергії;
затвердження коефіцієнтів понаднормативних витрат електроенергії, що враховуються при розрахунку тарифів на електроенергію;
установлення граничних рівнів цін на природний газ;
установлення тарифів на транспортування природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ магістральними та розподільними трубопроводами;
установлення тарифів на постачання природного газу та газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом;
установлення тарифів на закачування, зберігання та відбір природного газу, газу (метану) вугільних родовищ;
установлення тарифів на транспортування магістральними трубопроводами, нафти, нафтопродуктів та аміаку;
установлення тарифів на теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС та когенераційних установках і установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії;
схвалення інвестиційних програм ліцензіатів та змін до них;
схвалення проектів регуляторних актів НКРЕ та прийняття нормативно-правових актів;
інші питання, що мають важливе суспільне значення.
5.4. Засідання Комісії у формі закритих слухань проводяться у разі розгляду питань:
які пов'язані з таємною інформацією, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, службовою інформацією або іншою інформацією, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою;
які стосуються забезпечення функціонування ринків електричної енергії і природного газу;
в інших випадках з питань, які потребують термінового розгляду і не підлягають розгляду на засіданнях Комісії у формі відкритих слухань.
5.4.1. Підготовка та проведення засідань Комісії у формі закритих слухань з питань, які містять інформацію з обмеженим доступом, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, здійснюється з дотриманням вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом.
5.4.2. У засіданні, що проводиться у формі відкритих слухань, беруть участь особи, присутність яких визнана Комісією необхідною для розгляду відповідного питання.
Наприкінці засідання Комісія приймає протокольне рішення щодо поширення протоколу та інших документів.
5.5. Засідання Комісії проводяться державною мовою. Особам, які беруть участь у розгляді питань і не володіють українською мовою, забезпечується право ознайомлення з документами, виступати на засіданні рідною мовою та участі в розгляді питань через перекладача. Витрати, пов'язані з оплатою роботи перекладача, несе особа, заінтересована в його участі.
5.6. Розгляд питань та прийняття рішень проводиться Комісією колегіально. Усі члени Комісії є рівноправними під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні Комісії.
У разі необхідності Комісія може прийняти рішення про зміну порядку проведення засідань, відкладення розгляду питання на інше засідання, а також оголосити перерву в засіданні. Комісія має право скликати позачергове засідання у формі відкритого слухання з питань, розгляд яких було перенесено, відкладено або продовжено з попереднього засідання у формі відкритого слухання, або які потребують термінового розгляду.
5.6.1. Головуючий на засіданні не має права обмежувати членів Комісії в можливості ставити питання учасникам засідання, знімати поставлені членами Комісії запитання, коментувати висловлювання та запитання членів Комісії.
5.6.2. Члени Комісії під час засідань повинні утримуватися від коментарів, реплік та втручання в дії головуючого.
5.7. Голова і члени Комісії беруть участь у розгляді питань, винесених на розгляд Комісії, безпосередньо. У разі знаходження у відрядженні Голова і члени Комісії можуть приймати участь у засіданні дистанційно, шляхом застосування технічних засобів, зокрема відео- та аудіозв'язку. При прийнятті рішень Голова Комісії, члени Комісії мають один голос.
5.8. Засідання Комісії є правомочним, якщо на ньому присутня більшість від загального складу Комісії.
Якщо розгляд питань неможливий у зв'язку з відсутністю необхідної кількості членів Комісії, засідання переноситься на інший час.
VI. Підготовка питань до розгляду на засідання Комісії
6.1. Винесенню питання на засідання Комісії передує його підготовка відповідними структурними підрозділами НКРЕ.
6.2. Пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного засідання, уносяться з обґрунтуванням підстав їх унесення у вигляді подання за підписом начальника структурного підрозділу з проектом рішення, зокрема постанови чи розпорядження, що пропонується прийняти, завізованого керівниками заінтересованих структурних підрозділів. До подання у разі необхідності додаються інші документи (аналітичні довідки, таблиці, діаграми тощо), завізовані керівниками відповідних структурних підрозділів.
У поданні щодо включення до порядку денного засідання питання про прийняття проекту регуляторного акта обов’язково зазначається:
( Пункт 6.2 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 607 від 01.11.2013 )
строк (дати початку та закінчення), протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, відповідно до статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";
( Пункт 6.2 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 607 від 01.11.2013 )
інформація про суть зауважень, пропозицій, їх врахування або неврахування;
( Пункт 6.2 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 607 від 01.11.2013 )
відомості про погодження проекту регуляторного акта заінтересованими органами.
( Пункт 6.2 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 607 від 01.11.2013 )
6.3. Під час підготовки питань, які мають важливе суспільне значення, до розгляду їх на засіданні Комісії можуть проводитися попередні відкриті слухання.
6.3.1. До участі у таких слуханнях залучаються особи, заінтересовані в розгляді питання. Інформація про місце і час проведення попередніх відкритих слухань розміщується на офіційному веб-сайті НКРЕ.
6.3.2. Попередні відкриті слухання проводяться Головою або Членом Комісії шляхом заслуховування доповідей учасників.
6.3.3. За результатами попередніх відкритих слухань приймаються протокольні рішення щодо можливості включення розглянутого питання до порядку денного засідання Комісії у формі відкритих слухань або необхідності подальшого його опрацювання структурними підрозділами НКРЕ.
6.4. Порядок денний засідання Комісії у формі відкритого слухання формується за пропозиціями Голови, членів Комісії і керівників структурних підрозділів про винесення на засідання питань, які вони вважають за необхідне розглянути на ньому.
6.4.1. Порядок денний засідання у формі відкритого слухання складається з двох розділів: перший - планові питання, другий ("Різне") - питання, які потребують термінового розгляду або розгляд яких було відкладено (перенесено, продовжено).
6.4.2. Інформація про місце, дату і час проведення засідань у формі відкритих слухань, порядок денний (крім розділу "Різне") оприлюднюються на офіційному веб-сайті НКРЕ не пізніше ніж за три робочих дні до дня проведення засідання Комісії.
6.4.3. Не пізніше ніж за два робочих дні до розміщення на офіційному сайті НКРЕ порядку денного керівники структурних підрозділів надають до відділу з організаційного забезпечення засідань для формування розділу першого порядку денного службові записки, у яких зазначені питання, які пропонується винести на розгляд Комісії наступного тижня, погоджені Головою або Членом Комісії, який координує діяльність структурного підрозділу, що виносить питання на розгляд.
6.4.4. Розділ перший порядку денного затверджується Головою Комісії і доводиться до відома членів Комісії і керівників структурних підрозділів.
6.4.5. Розділ другий порядку денного ("Різне") формується відділом з організаційного забезпечення засідань на підставі службових записок структурних підрозділів НКРЕ, погоджених Головою або Членом Комісії, який координує діяльність відповідного структурного підрозділу, оприлюднюється на офіційному веб-сайті НКРЕ не пізніше 18 години дня, що передує дню засідання.
( Підпункт 6.4.5 пункту 6.4 розділу VI із змінами, внесеними згідно Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 607 від 01.11.2013 )
6.4.6. Документи з питань, що виносяться на розгляд Комісії і включені до розділу першого порядку денного, керівники структурного підрозділу подають Голові і членам Комісії не пізніше ніж за п'ять днів до дня проведення засідання (крім документів з питань щодо порушення ліцензіатами ліцензійних умов, які подаються не пізніше ніж за два дні до засідання), а у разі необхідності проведення засідання з питань, які потребують термінового розгляду - не пізніше ніж за один день.
6.5. Проведення засідань Комісії у формі закритих слухань з питань, які містять інформацію з обмеженим доступом, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, здійснюється з дотриманням вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом; підготовка документів здійснюється з дотриманням порядку роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом.
6.6. За своєчасну та належну підготовку документів для проведення засідань Комісії відповідають керівники відповідних структурних підрозділів.
Контроль за своєчасним поданням документів, перевірку їх на наявність у повному обсязі та правильність оформлення здійснює начальник управління організації роботи Комісії, документообігу та архівної справи.
Документи, подані з порушенням установленого порядку і строків, до розгляду не приймаються.
( Розділ VI в редакції Наказу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики N 425 від 26.07.2013 )
VII. Процедура проведення засідання Комісії
7.1. Питання розглядаються, як правило, у тій послідовності, у якій їх включено до порядку денного засідання, якщо інші пропозиції від учасників засідання не надійшли.
7.1.1. Засідання Комісії веде Голова Комісії, а у разі його відсутності - виконувач обов'язків Голови Комісії.
7.1.2. Головуючий на засіданні Комісії:
відкриває засідання та оголошує порядок денний;
неупереджено веде засідання, спрямовуючи розгляд питань на забезпечення повного, всебічного і об'єктивного з'ясування обставин;
повідомляє про осіб, присутніх на засіданні за офіційним запрошенням;
надає слово для доповіді (співдоповіді), оголошує наступного доповідача;
створює рівні можливості для участі в обговоренні питань;
ставить питання на голосування, оголошує прийняте за результатами голосування рішення;
забезпечує дотримання вимог цього Регламенту всіма присутніми на засіданні;
оголошує перерви та повідомляє про відкладення (перенесення, продовження) розгляду питання;
вживає заходи щодо підтримання порядку на засіданні;
здійснює інші повноваження відповідно до цього Регламенту;
закриває засідання.
7.2. Секретар засідання надає довідку головуючому та членам Комісії про явку учасників засідання та про результати перевірки їх повноважень.
7.3. Розгляд питання, включеного до порядку денного, може бути відкладено (перенесено, продовжено) у рамках термінів для розгляду та прийняття рішення, визначених законодавством.
7.3.1. Розгляд питання може бути відкладено (перенесено, продовжено) при наявності таких обставин:
неявка на засідання запрошених, якщо їх присутність є обов'язковою або необхідною для прийняття рішення;

................
Перейти до повного тексту