1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
26.11.2010 N 7605/11/17-10
Черкаська обл.,
м. Сміла,
Ков-н Л.І.
ВАТ "Черкасиобленерго"
Черкаське ТП НКРЕ
Шановна Ков-н Л.І.!
Національна комісія регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) розглянула Ваше звернення щодо параметрів якості постачання електричної енергії, надіслане за належністю листом Адміністрації Президента України від 22.10.2010 N 22/130183-23К, та в межах компетенції повідомляє.
Відносини між громадянами (далі - споживачі електричної енергії) та енергопостачальниками регулюються Правилами користування електричною енергією для населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 N 1357 ( далі - Правила).
Споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією між споживачем і енергопостачальником, що розробляється енергопостачальником згідно з Типовим договором про користування електричною енергією (додаток 1) і укладається на три роки (пункт 3 Правил) .
Пунктом 4 Правил визначено, що у договорі обов'язково зазначається величина потужності, яка визначається виходячи з потужності наявних у споживача струмоприймачів. При цьому загальна потужність не може бути вищою за потужність, передбачену технічними умовами чи технічними характеристиками електромережі споживача.
Слід зазначити, що перевищення договірної потужності споживачем може спричинити порушення показників параметрів якості електричної енергії.
Тому, відповідно до пункту 12 Правил, енергопостачальник має право встановлювати технічні засоби, які обмежують постачання електричної енергії споживачу у межах, передбачених договором.
Положеннями пункту 38 Правил визначено, що енергопостачальник зобов'язаний приймати письмові та усні повідомлення (у тому числі засобами зв'язку) споживачів щодо порушення електропостачання або порушення параметрів якості електричної енергії, а також вживати заходів до відновлення електропостачання та приведення показників якості у відповідність з вимогами нормативних документів.
Згідно з положеннями пунктів 49-51 Правил, у разі порушення енергопостачальником умов договору споживач викликає представника енергопостачальника для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються терміни, види, відхилення показників з надання послуг тощо (форму типового акта-претензії наведено у додатку 2 до Правил).
Акт-претензія складається споживачем та представником енергопостачальника і скріплюється їхніми підписами.
У разі неприбуття представника енергопостачальника протягом 3 днів з дня звернення у містах або 7 днів - у сільській місцевості споживач має право скласти акт-претензію у довільній формі.
У разі відмови представника енергопостачальника від підписання акта, акт вважається дійсним, якщо його підписали не менше ніж три споживачі або споживач і виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування.
Акт-претензія споживача подається енергопостачальнику, який у десятиденний термін усуває недоліки або надає споживачеві обґрунтовану відмову щодо задоволення його претензій.
Звертаємо увагу, що, відповідно до положень пункту 52 Правил, у разі відмови енергопостачальника провести необхідні заміри параметрів якості електричної енергії споживач має право сам організувати проведення таких замірів. Проводити заміри параметрів якості електроенергії може організація, яка має відповідні повноваження або дозволи. У цьому випадку енергопостачальник повинен відшкодувати витрати споживача.
Таким чином, спірне питання між Вами та енергопостачальником може бути вирішено з урахуванням вищенаведених вимог Правил.
Згідно з інформацією, наданою ВАТ "Черкасиобленерго", електрозабезпечення споживачів вулиць Будівельників та Каштанової м. Сміли здійснюється від трансформаторної підстанції ТП-27 10/0,4 кВ, 160 кВ·А повітряною лінією 0,4 кВ "Л-Станіславського". Від цієї підстанції здійснюється постачання електричної енергії 191 побутовому споживачу. Коефіцієнт завантаження ТП-27 у вересні 2010 року в середньому становив 84%. Опори та лінія електропередач "Л-Станіславського" знаходяться у задовільному технічному стані та не потребують заміни.
Представниками ВАТ "Черкасиобленерго" вжито ряд технічних заходів для покращення якості постачання електричної енергії, а саме:

................
Перейти до повного тексту