- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
22.04.2008 N 2595/11/17-08 |
Обласним державним
адміністраціям України
Щодо процедури приєднання електроустановок до електричних мереж та обґрунтування плати за приєднання як плати за послугу суб'єкта електроенергетики
У зв'язку із надходженням до Національної комісії регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) численних звернень голів обласних державних адміністрацій, міських та селищних рад, міських голів та споживачів електричної енергії, у тому числі населення, НКРЕ вважає за необхідне повідомити наступне.
Взаємовідносини до запровадження плати за приєднання
Відповідно до положень частини другої статті
9 Закону України
"Про природні монополії", при регулюванні цін (тарифів) на товари суб'єктів природних монополій враховуються, зокрема, витрати, які згідно з законами про оподаткування відносяться на валові витрати виробництва та обігу.
Згідно з положеннями пункту 3.7.3 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.1996
N 15, тарифи на передачу електроенергії визначаються таким чином, щоб забезпечити ліцензіатам достатні надходження коштів для відшкодування його виправданих витрат та прибутку, а також стимулювати його до скорочення цих витрат і підвищення рентабельності його діяльності.
Разом з тим, електричні мережі призначені для передачі та розподілу електричної енергії (положення статті
1 Закону України
"Про електроенергетику") , тобто функціонально призначені для передачі електричної енергії до електроустановок споживачів і мають будуватись лише у випадках, коли в цьому є потреба, а саме, коли з'являється замовник (майбутній споживач).
Крім того, такі фактори, як непередбачуваність рішень замовника щодо приєднання електроустановок певної потужності в тому чи іншому регіоні, створюють умови, за яких методологічно неможливо створити схему перспективного розвитку місцевих (локальних) мереж та обґрунтувати електропередавальній організації відповідні витрати на розвиток електричних мереж.
Отже, затратний метод формування тарифу на передачу електроенергії передбачає лише врахування витрат на утримання та обслуговування існуючих електричних мереж. Відповідно, електропередавальні організації не мають у структурі тарифу на передачу електричної енергії коштів для реконструкції електричних мереж, необхідних для приєднання нових споживачів (збільшення потужності існуючих). В інвестиційну складову тарифу на передачу електричної енергії включаються витрати на нове будівництво, реконструкцію та модернізацію електричних мереж за пооб'єктним переліком. При цьому, цей перелік не передбачає приєднання нових споживачів, а лише передбачає виконання заходів з реконструкції та модернізації електричних мереж, що пов'язані з приведенням існуючих електричних мереж електропередавальних організацій до належного технічного стану.
Відповідно до частини другої статті
18 Закону України
"Про електроенергетику", фінансування капітального будівництва, реконструкції та обслуговування об'єктів, призначених для спільних потреб підприємств електроенергетики та підприємств інших галузей, провадиться за рахунок замовників (власників) та користувачів цих об'єктів.
До набрання чинності постановою НКРЕ від 14.12.2005
N 1137 "Про затвердження Правил приєднання електроустановок до електричних мереж", процедура приєднання електроустановок нових споживачів (замовників) до мереж електропостачання та/або збільшення потужності існуючих споживачів передбачала виконання технічних умов на приєднання. В технічних умовах на приєднання електропередавальна організація відображала комплекс необхідних для приєднання робіт, які, в свою чергу, за власний рахунок виконував замовник. Зазначеним комплексом робіт охоплювались як абонентські мережі, так і електричні мережі електропередавальної організації.
У червні 2007 року НКРЕ здійснений статистичний аналіз інформації щодо споживачів, приєднаних впродовж 2006 року до місцевих (локальних) електричних мереж на ступенях напруги 110 (150) та вище, 35 (27), 6 (10), 0,4 кВ, у тому числі населення. Проведений орієнтовний розрахунок коштів, що могли бути отримані як плата за приєднання, але використані замовниками для реалізації отриманих технічних умов.
Так, максимальна (2,53 млрд.грн) та мінімальна (1,89 млрд.грн) сума таких коштів становить, відповідно, 50% та 30% від коштів, врахованих у тарифах на передачу електричної енергії (операційні витрати) усіх електропередавальних організацій країни (Додаток 1). Крім усього іншого, отримані дані дають уявлення щодо динаміки процесу дроблення засобів виробництва суб'єктів природних монополій.
Мета введення плати за приєднання
Усунути вищезазначені недоліки можливо шляхом розподілу зобов'язань між електропередавальними організаціями та відповідними замовниками в частині спорудження елементів електричних мереж. А саме, недопущення виконання замовником, який має на меті приєднати власні об'єкти до електричних мереж електропередавальної організації, робіт із будівництва, реконструкції чи технічного переоснащення об'єктів електроенергетики, які належать відповідній електропередавальній організації. Це, в свою чергу, в частині, що відповідає електричним мережам електропередавальних організацій, має зменшити обсяг технічних умов приєднання і, відповідно, витрати замовника на їх виконання. Не витрачені замовниками кошти мають через відповідний механізм накопичуватись електропередавальними організаціями, обліковуватись на окремому поточному рахунку та використовуватись виключно на розвиток електричних мереж регіону (області) для забезпечення технічної можливості отримання електричної енергії усіма замовниками регіону (області) (на виконання положень статті
18 Закону України
"Про електроенергетику") .
Така схема врегулювання відносин також узгоджується з положеннями статті
5 Закону України
"Про архітектурну діяльність", а саме, місце приєднання інженерних мереж замовника (забудовника) до магістральних чи інших інженерних мереж знаходиться на межі земельної ділянки замовника (забудовника) або за згодою замовника (забудовника) на території цієї земельної ділянки. Своєчасне підведення магістральних чи інших інженерних мереж до межі земельної ділянки замовника (забудовника), а також збільшення їх пропускної спроможності здійснюються власниками цих мереж, а координуються та контролюються відповідним органом місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом (частина п'ята статті 5 Закону України "Про архітектурну діяльність").
Передбачена Правилами приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженими постановою НКРЕ від 14.12.2005
N 1137, (із змінами і доповненнями, внесеними постановою НКРЕ від 20.09.2007
N 1232) (далі - Правила), схема врегулювання взаємовідносин (Додаток 2) полягає у тому, що замовники не виконують будівництво, реконструкцію чи технічне переоснащення електричних мереж власника (власників) мереж (як правило, електропередавальної організації), а вносять, як плату за послугу, плату за приєднання в обсягах, визначених відповідно до положень Методики обрахування плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕ від 19.07.2007
N 983 (далі - Методика).
Величина плати за приєднання визначається виходячи з економічних, фізичних та технічних характеристик існуючих електричних мереж, а також виходячи з вимог, заявлених замовником. Сукупність цих даних і є вихідними даними для розрахунку в кожному конкретному випадку приєднання.
Крім того, на підставі характеристик існуючих електричних мереж, а саме, відновлювальної вартості мереж у цінах 2006 року та потужності споживачів, яку забезпечують вказані електричні мережі, визначена питома вартість 1 кВт приєднаної станом на 2006 рік потужності. Під час обрахування плати за приєднання електроустановок замовника положеннями
Методики передбачено застосування коефіцієнтів, які враховують завантаження ділянок електричних мереж та віддаленість електроустановок замовника від підстанцій, категорію з надійності електропостачання, а також коефіцієнт індексу зміни цін виробників промислової продукції.
Порівняння плати за приєднання та вартості реалізації проектів приєднання у конкретних випадках
Державним підприємством "Український науково-дослідний, проектно-вишукувальний та конструкторсько-технологічний інститут "Укрсільенергопроект" надана інформація щодо порівняння плати за приєднання, визначеної згідно з вимогами положень
Методики, із кошторисною вартістю будівництва електричних мереж для електропостачання електроустановок замовників згідно з технічними умовами для сімнадцяти конкретних об'єктів, приєднаних впродовж 2006 року (Додаток 3).
Діапазон значень розміру плати за приєднання згідно з вимогами положень
Методики (від 0,47 до 2,03 тис.грн/кВт) значно менший від відповідного діапазону значень, визначених за кошторисною вартістю будівництва електричних мереж для електропостачання електроустановок замовників згідно з технічними умовами (до впровадження Методики) - від 0,47 до 9,72 тис.грн/кВт. Більш звужений діапазон значень розміру плати за приєднання, які дає Методика, свідчить про створення умов, які призводять до вирівнювання прав замовників. Також слід зауважити, що значення розмірів плати за приєднання згідно з вимогами положень Методики та за кошторисною вартістю будівництва мають однаковий порядок.
Взаємозв'язок плати за приєднання та фінансування інвестиційних програм електропередавальних організацій
У першій половині 2007 року ДП "Український науково-дослідний, проектно-вишукувальний та конструкторсько-технологічний інститут "Укрсільенергопроект" розраховано умовну оціночну вартість електричних мереж електропередавальних організацій з використанням усереднених укрупнених показників оціночної вартості об'єктів електричних мереж та визначено пооб'єктний перелік електричних мереж, що перебувають у незадовільному технічному стані та потребують реконструкції або технічного переоснащення. Після чого, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.09.2007
N 727-р схвалено "Програму розвитку електричних мереж напругою 35 - 110 (150) кВ та визначення обсягів реконструкції електричних мереж напругою 0,4 - 10 кВ на 2007 - 2011 роки" (далі - Програма).
За інформацією, наданою Державним підприємством "Український науково-дослідний, проектно-вишукувальний та конструкторсько-технологічний інститут "Укрсільенергопроект", загальна потреба в коштах на п'ять років для реалізації Програми становить 20,5 млрд.грн (Додаток 4).
Зазначене свідчить про вкрай незадовільний стан електричних мереж та відсутність будь-якого розвитку та розбудови впродовж останніх років за умови постійного приєднання нових замовників. Такий стан речей є наслідком чинників, які існували до запровадження плати за приєднання.
Враховуючи той факт, що місцеві (локальні) електричні мережі є об'єктами електроенергетики, які використовуються практично усіма споживачами електричної енергії у відповідному регіоні (області), НКРЕ прийнято рішення щодо визначення одним із джерел фінансування інвестиційних програм електропередавальних організацій коштів, отриманих останніми за надання послуг з приєднання електроустановок замовників.
Фінансування будівництва нових ліній електропередач, підстанцій тощо і реконструкції та технічного переоснащення діючих електричних мереж, що є запорукою реалізації програм соціально-економічного розвитку областей України, матиме два джерела, а саме, інвестиційна складова тарифу на передачу електричну енергію та плата за приєднання у відповідній частині (Додаток 5).
Таким чином, плата за приєднання покриватиме частину необхідних витрат електропередавальних організацій на реалізацію Програми. При цьому, зменшення плати за приєднання до електричних мереж нових споживачів за рахунок збільшення інвестиційної складової тарифу на передачу електричної енергії призведе до зростання роздрібного тарифу на електричну енергію для споживачів, які вже приєднані до електричних мереж і не збільшують потужність.
Висновки
На сьогодні електропередавальні організації перебувають на перехідному етапі впровадження надання послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж, у зв'язку з чим, можливе допущення некоректного застосування положень
Правил та
Методики, зокрема, під час встановлення точки приєднання, визначення коефіцієнтів завантаження існуючих електричних мереж, коефіцієнтів віддаленості тощо, а також інших порушень, які призводять до некоректного розрахунку плати за приєднання.
З метою виявлення та усунення зазначених порушень, а також з метою з'ясування дотримання електропередавальними організаціями вимог законодавства України, зокрема, положень частини п'ятої статті
5 Закону України
"Про архітектурну діяльність", НКРЕ здійснює планові та позапланові перевірки діяльності електропередавальних організацій із залученням представників Держенергонагляду.
При цьому необхідно зауважити, що у разі скасування відповідних постанов НКРЕ (
Правил та
Методики) , електропередавальні організації будуть змушені враховувати в тарифі на передачу електричної енергії кошти, необхідні для приєднання електроустановок замовника, після того, як відповідний замовник заявить про бажання приєднати власні електроустановки. Процедура перегляду тарифів передбачає відповідний перегляд один раз на рік, що, в свою чергу, стане причиною збільшення термінів надання послуг з приєднання.
Крім того, зменшення плати за приєднання до електричних мереж нових споживачів за рахунок збільшення інвестиційної складової тарифу на передачу електричної енергії призведе до зростання роздрібного тарифу на електричну енергію для споживачів, які вже приєднані до електричних мереж і не збільшують потужність.
Враховуючи вищевикладене, НКРЕ вважає, що скасування вищенаведених постанов НКРЕ є недоцільним, оскільки це поставить під загрозу енергетичну безпеку держави, в частині стабільного функціонування енергосистеми.
В.о. Голови Комісії | К.Теличко |
Додаток 1
СТАТИСТИЧНІ ДАНІ
щодо споживачів, приєднаних до місцевих (локальних) електричних мереж на ступенях напруги 110, 150 та вище, 35 (27), 6, 10, 0,4 кВ, в тому числі населення (втратні та безвтратні споживачі) 2006
Ліцензіат з передачі електроенергії місцевими (локальними) мережами |
Кількість договорів про приє- днання (кількіс- ть під- ключень) збільшен- ня потуж- ності |
Кількість договорів про приє- днання (кількіс- ть під- ключень) нові споживачі постійні |
Кількість договорів про приє- днання (кількіс- ть під- ключень) нові споживачі тимчасові |
Потужні- сть, яка була приєдна- на (збі- льшення потужно- сті), МВт |
Потужні- сть, яка була приєдна- на нові спожива- чі пос- тійні, МВт |
Потужні- сть, яка була приєдна- на нові спожива- чі тим- часові, МВт |
Кошти, що могли бути отримані як плата за приєднання, визначені орієнтовно з використан- ням Методики визначення вартості приєднання до локальних електричних мереж, тис.грн. MAX |
Кошти, що могли бути отримані як плата за приєднання, визначені орієнтовно з використан- ням Методики визначення вартості приєднання до локальних електричних мереж, тис.грн. MIN |
Кошти, врахо- вані в тарифі на переда- чу еле- ктрич- ної енергії (опера- ційні витра- ти), тис. грн. |
ВАТ "Крименерго" |
241 |
4357 |
330 |
4,013 |
65,372 |
3,752 |
87622 |
70679 |
283444 |
ВАТ АК "Вінниця- обленерго" |
339 |
5411 |
290 |
27,893 |
118,347 |
5,049 |
81732 |
62777 |
177720 |
ВАТ "Волиньобленерго" |
207 |
2779 |
579 |
4,083 |
24,884 |
0,918 |
41815 |
31488 |
93911 |
ВАТ ЕК "Дніпрообленерго" |
533 |
4241 |
66 |
6,926 |
82,167 |
2,86 |
71919 |
55635 |
518293 |
ВАТ "Донецьк- обленерго" |
9531 |
9288 |
243 |
269 |
262,5 |
6,5 |
421213 |
325290 |
426850 |
ВАТ ЕК "Житомир- обленерго" |
221 |
2118 |
20 |
4,53 |
18,7 |
0,47 |
31032 |
22632 |
115095 |
ВАТ ЕК "Закарпат- тяобленерго" |
205 |
4190 |
252 |
1,554 |
50,505 |
1,198 |
60635 |
48338 |
115820 |
ВАТ "Запоріжжя- обленерго" |
125 |
15580 |
246 |
3,162 |
107,807 |
15,263 |
70125 |
51532 |
243683 |
ВАТ "Прикарпат- тяобленерго" |
354 |
9818 |
127 |
14,97 |
42,669 |
3,07 |
69512 |
49873 |
136037 |
АЕК "Київенерго" |
837 |
19777 |
0 |
218,2 |
602,7 |
0 |
163010 |
115514 |
157053 |
ЗАТ A.E.S. "Київобленерго" |
61 |
9321 |
66 |
48,144 |
85,787 |
11,28 |
291974 |
210625 |
176858 |
ВАТ "Кіровоград- обленерго" |
691 |
2068 |
50 |
6,752 |
22,662 |
1,553 |
23921 |
19165 |
105925 |
ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" |
285 |
6638 |
40 |
5,616 |
161 |
0,5 |
211706 |
160055 |
267311 |
ВАТ "Львівобленерго" |
182 |
4054 |
95 |
4,761 |
41,594 |
4,62 |
50992 |
40779 |
218554 |
ВАТ ЕК "Миколаїв- обленерго" |
26 |
211 |
3 |
9,174 |
56,55 |
280,025 |
91984 |
64509 |
127554 |
ВАТ ЕК "Одесаобленерго" |
117 |
4448 |
283 |
1,684 |
77,709 |
3,337 |
101858 |
73444 |
301574 |
ВАТ "Полтава- обленерго" |
281 |
2352 |
33 |
4,4 |
65,04 |
2,04 |
63491 |
47045 |
205565 |
ЗАТ A.E.S. "Рівнеенерго" |
99 |
2132 |
25 |
1,07 |
20,77 |
1,13 |
19780 |
16173 |
72579 |
ВАТ ЕК "Севастополь- енерго" |
17 |
1012 |
7 |
0,203 |
5,753 |
0,685 |
4904 |
4033 |
32783 |
ВАТ "Сумиобленерго" |
460 |
1775 |
33 |
12 |
89 |
0,7 |
105930 |
82759 |
138987 |
ВАТ "Тернопіль- обленерго" |
390 |
2198 |
35 |
26,503 |
30,842 |
0,481 |
79271 |
49878 |
89341 |
АК "Харківобленерго" |
75 |
3840 |
46 |
5,25 |
91,646 |
4,137 |
78902 |
62131 |
334557 |
ВАТ ЕК "Херсонобленерго" |
256 |
1992 |
9 |
2,553 |
21,476 |
0,276 |
23675 |
18020 |
152135 |
ВАТ ЕК "Хмельницьк- обленерго" |
57 |
2197 |
31 |
1,343 |
71,445 |
0,692 |
90520 |
69921 |
137206 |
ВАТ "Черкаси- обленерго" |
142 |
2854 |
41 |
1,767 |
37,929 |
2,52 |
45723 |
33742 |
160458 |
ВАТ ЕК "Чернівціобл- енерго" |
173 |
3009 |
72 |
2,828 |
28,732 |
1,798 |
125124 |
93236 |
71617 |
ВАТ ЕК "Чернігів- обленерго" |
429 |
1860 |
37 |
3,702 |
13,072 |
1,15 |
18163 |
15494 |
128414 |
ДП "Укренерго- вугілля" |
1 |
55 |
0 |
0,06 |
12,347 |
0 |
2454 |
1902 |
141509 |
Всього по ліцензіатам |
16335 |
129575 |
3059 |
692,141 |
2309,005 |
356,004 |
2528987 |
1896669 |
5130833 |
Додаток 2
Передбачена Правилами схема врегулювання взаємовідносин
На сьогодні взаємовідносини, які виникають під час приєднання та підключення новозбудованих, реконструйованих чи модернізованих електроустановок замовників (крім електроустановок, призначених для виробництва електричної енергії) до електричних мереж, регулюються Правилами приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженими постановою НКРЕ від 14.12.2005
N 1137, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 19.01.2006 за N 42/11916, (із змінами і доповненнями, внесеними постановою НКРЕ від 20.09.2007
N 1232) (далі - Правила).
Відповідно до положень пункту 1.2
Правил, приєднання електроустановки - це надання власником мереж послуги замовнику із створення технічної можливості здійснення передачі в точку приєднання до електроустановки замовника відповідної потужності електричної енергії необхідного обсягу з дотриманням її якості та надійності (далі - приєднання); точка забезпечення потужності - це точка (місце) в електричних мережах, від якої розглядають нове будівництво, реконструкцію та технічне переоснащення електричних мереж власника (власників) електричних мереж для надання замовнику послуги з приєднання в узгодженій точці приєднання; точка приєднання електроустановки - це запроектована або фактично існуюча межа балансової належності електроустановки; технічні умови приєднання електроустановки замовника до електричної мережі - це документ, що видається замовнику власником електричних мереж і містить вихідні дані для проектування (далі - технічні умови).
Питання щодо визначення розміру плати за видачу технічних умов приєднання врегульовані положеннями Порядку надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1999
N 2328.
Відповідно до положень пункту 2.9
Правил, власник мереж (зазвичай електропередавальна організація) під час підготовки технічних умов приєднання має керуватися принципами надійності електрозабезпечення відповідно до заявленої замовником категорії струмоприймачів з надійності електрозабезпечення, указаної у заяві про приєднання (при підготовці технічних умов приєднання ця категорія може бути змінена власником мереж за умови погодження із замовником), енергозбереження, забезпечення якості електричної енергії, мінімальної вартості експлуатаційних витрат під час передачі електричної енергії.
Контроль за відповідністю виданих технічних умов приєднання електроустановок замовника до електричних мереж та договорів про приєднання до електричних мереж вимогам нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів здійснює в межах своєї компетенції Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Положеннями пункту 3.1
Правил встановлено, що власник мереж має забезпечити відповідно до умов договору про приєднання технічну можливість підключення електроустановок замовника в точці приєднання та своєчасне підведення електричних мереж до точки приєднання, а також збільшення їх пропускної спроможності. При цьому строки виконання власником (власниками) мереж необхідних для надання послуги з приєднання робіт в його мережах від точки забезпечення потужності до точки приєднання мають бути виконані в межах строку дії договору про приєднання.
Замовник має забезпечити за власний рахунок виконання технічних умов та оплатити власнику електричних мереж вартість приєднання до електричних мереж.
Будівництво, реконструкція, технічне переоснащення електричних мереж від точки забезпечення потужності до узгодженої точки приєднання електроустановок, яка може бути розташована, в тому числі, у межах земельної ділянки об'єкта замовника, виконується відповідним власником електричних мереж (абзац сьомий пункту 1.10
Правил) .
Таким чином, замовник забезпечує за власний рахунок виконання технічних умов та сплачує власнику електричних мереж вартість приєднання до електричних мереж (оплата послуги).
Звертаємо увагу, що виконання технічних умов та оплата послуги з приєднання це окремі зобов'язання замовника відповідно до умов договору про приєднання і, відповідно, стосуються різних ділянок електричних мереж за схемою електрозабезпечення.
Отже, технічні умови приєднання містять лише вихідні дані для проектування електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення від межі балансової належності електроустановки до об'єкта архітектури замовника, тобто електричних мереж, які після будівництва, реконструкції чи технічного переоснащення будуть належати замовнику (споживачу) на підставі права власності, тому власник мереж (електропередавальна організація) на сьогодні не має можливості включати до технічних умов вимоги, які не мають безпосереднього відношення до приєднання.
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.06.2007
N 452-р "Про впорядкування оплати послуг що надаються власниками електричних мереж", за ініціативи та сприяння НКРЕ, Державним підприємством "Український науково-дослідний, проектно-вишукувальний та конструкторсько-технологічний інститут "Укрсільенергопроект" була розроблена Методика обрахування плати за приєднання електроустановок до електричних мереж.
Відповідна постанова НКРЕ від 19.07.2007
N 983 "Про затвердження Методики обрахування плати за приєднання електроустановок до електричних мереж" погоджена із Міністерством палива та енергетики України, Антимонопольним комітетом України, Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва, а також зареєстрована в Міністерстві юстиції України 20.08.2007 за N 959/14226.
Крім того, з метою впровадження та коректного застосування Методики, а також створення рівних умов для всіх можливих замовників та введення єдиної методології розрахунку плати за приєднання, НКРЕ розроблено проект постанови НКРЕ "Про затвердження Змін до Правил приєднання електроустановок до електричних мереж".
Одночасно слід зазначити, що відповідно до положень абзацу сьомого пункту 1.8
Правил, кошти, отримані власником електричних мереж за надання послуг з приєднання електроустановок замовників, обліковуються на окремому поточному рахунку та використовуються виключно на нове будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення та розвиток електричних мереж власника, пов'язаних з наданням послуг з приєднання.
Додаток 3
ПОРІВНЯННЯ
плати за приєднання, визначеної за Методикою ( z0959-07 ), з кошторисною вартістю будівництва електричних мереж для електропостачання електроустановок замовників згідно з технічними умовами
................Перейти до повного тексту