1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
03.04.2006 N 05-39-09/1652
Українська асоціація
виробників феросплавів
та іншої
електрометалургійної
продукції
Центральний комітет
профспілки трудящих
металургійної
і гірничодобувної
промисловості України
Щодо заходів по забезпеченню стабільної роботи підприємств з великою електроенергоємністю продукції
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 07.03.2006 N 3770/5/1-06 та листа Ради національної безпеки і оборони України від 14.03.2006 N 8/6-1278-8-2 до листа Голови Ради директорів УкрФА П.О.Кравченка, Голови ЦК профспілки металургів і гірників В.І.Казаченко від 03.03.2006 N 44-ПФ, щодо заходів, які сприятимуть забезпеченню стабільної роботи підприємств з великою електроенергоємністю продукції, Національна комісія електроенергетики України повідомляє.
Стосовно скасування постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2005 N 745 "Про перехід до єдиних тарифів на електричну енергію, що відпускається споживачам"
За період дії єдиних роздрібних тарифів на електроенергію (з вересня 2005 року по березень 2006 року) деякі енергопостачальні компанії вже досягли рівня єдиних тарифів. Так, у березні 2006 року на 1 класі напруги для 24 компаній було встановлено єдині тарифи на електроенергію, на 2 класі - для 11 компаній. В результаті цього для всіх енергопостачальних компаній - реципієнтів було зменшено рівні тарифів у порівнянні з розрахунковими в межах від 5 до 10%.
Одночасно слід зазначити, що при досягненні постачальником електричної енергії рівня єдиних роздрібних тарифів, подальша зміна тарифів на електроенергію для споживачів буде залежати лише від зміни оптової ринкової ціни на електроенергію.
Введення єдиних роздрібних тарифів на електроенергію також забезпечило рівні умови для усіх споживачів електроенергії відповідного класу напруги незалежно від місця їх розташування і інших особливостей, та створення додаткових стимулів для розвитку менш розвинутих регіонів України, скорочення дефіциту коштів у місцевих бюджетах на величину обсягу скорочення вартості електроенергії для бюджетних установ та організацій.
Слід акцентувати увагу й на те, що при відході від єдиних тарифів на електроенергію відбудеться різке підвищення роздрібних тарифів в деяких областях України, в тому числі в місті Києві.
Одночасно повідомляємо, що на сьогодні обсяги перехресного субсидіювання, що виникають внаслідок тривалого штучного стримування рівнів тарифів на електроенергію для побутових споживачів за рахунок інших споживачів через механізми дотаційних сертифікатів досягли критичної величини і у 2005 році становлять вже 3,6 млрд. грн. Лише внаслідок дії цього фактора оптова ціна на електричну енергію збільшується до 17%, і відповідно роздрібні тарифи на 10-14%. При незмінних рівнях тарифів на електроенергію для населення збільшуються тарифи на електроенергію для промислових підприємств, що впливає на конкурентноздатність їх продукції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, бюджетних установ, комунально-побутових підприємств тощо. За розрахунками Комісії у 2006 році очікуються дотації на рівні 6 млрд. грн., що призведе до зростання оптової ринкової ціни на електроенергію до 20%.
Таким чином, Комісія вважає, що вирішувати питання щодо скасування єдиних роздрібних тарифів на електроенергію слід проводити лише після приведення тарифів на електроенергію для населення до рівня економічно обґрунтованих витрат на виробництво, передачу, та постачання електроенергії.
Стосовно запровадження "0" (нульового) класу для підприємств, у яких електроенергія в собівартості продукції складає більше 30%, з обсягами середньомісячного споживання електроенергії на технологічні потреби більше 150 млн. кВт.год, передбачивши зниження ціни для цього "0" класу споживання електроенергії на 20% від першого класу
Протокольним рішенням наради під головуванням Прем'єр-міністра України Ю.І.Єханурова від 19.03.2006 з питання аналізу наслідків виконання постанови КМУ від 15.08.2005 N 745 "Про перехід до єдиних тарифів на електричну енергію, що відпускається споживачам" НКРЕ та іншим співвиконавцям надані окремі доручення з питання введення додаткового класу споживачів електроенергії.
Крім того, цим рішенням визначено введення додаткового класу споживачів для крупних промислових споживачів з обсягами більше 50 млн. кВт.год (а не для окремого взятого регіону), перелік цих споживачів має визначити Мінпромполітики та Мінвуглепром.
На сьогодні перелік наданий Мінпромполітики включає 24 підприємства і не тільки металургійної галузі. Надання знижок з тарифу такому широкому колу споживачів однозначно призведе до зростання оптової ринкової ціни електроенергії.
Таким чином, введення додаткового класу споживачів для потужних промислових споживачів з обсягами споживання електроенергії на технологічні потреби більше 50 млн. кВт.год доцільно вводити при одночасному запровадженні економічно обґрунтованих цін і тарифів на природний газ та електроенергію для всіх категорій споживачів, що дозволить за рахунок зменшення розміру дотацій, які надаються постачальникам за регульованим тарифом, вивільнені кошти, спрямувати на компенсацію енергопостачальникам за регульованим тарифом від запровадження знижок промисловим споживачам, середньомісячне споживання яких більше 50 млн. кВт.год. Сума вивільнених коштів у розмірі 60 млн. дозволить ввести 10% знижки від рівня єдиних тарифів за двома класами, визначених для споживачів кожного регіону.

................
Перейти до повного тексту