- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
01.03.2006 N 05-39-11/1057 На N 13-18-68 від 11.01.2006 |
ВАТ "Крименерго"
Щодо надання роз'яснень
Національна комісія регулювання електроенергетики України розглянула ваш лист від 11.01.2006 N 13-18-68 та повідомляє.
1. Відповідно до вимог пункту 6.21 Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 31 липня 1996 р.
N 28 (у редакції постанови НКРЕ від 17 жовтня 2005 року
N 910 (далі - Правила), у разі зниження споживачем протягом двох розрахункових періодів середньої фактичної величини споживання електричної потужності та/або обсягу споживання електричної енергії до рівня, який нижче мінімально допустимого рівня завантаження схеми обліку (а саме, значення обсягу електричної енергії, визначеного за показами засобів обліку менше значення обсягу електричної енергії, визначеного як добуток навантаження електроустановок на мінімально допустимому рівні завантаження схеми обліку на тривалість визначеного в договорі часу роботи струмоприймачів протягом розрахункового періоду), електропередавальна організація (постачальник електричної енергії) має висунути вимогу до власника цих засобів обліку щодо приведення розрахункового обліку відповідно до вимог нормативно-технічних документів (якщо таке зниження споживання електричної потужності та/або обсягу споживання електричної енергії не передбачено проектними рішеннями).
Мінімально допустимий рівень завантаження схеми обліку визначається:
у разі, якщо схема обліку не обладнана трансформаторами струму, виходячи із струму навантаження, який дорівнює порогу чутливості лічильника прямого включення;
тобто, за формулою:
Р = I x U x N. x cos (фі)
min. пор. чутл. фаз.
де:
I - струм порогу чутливості лічильника,
порогу чутл.
відповідно до його паспортних даних;
U - фазна напруга;
фаз.
N - кількість фаз, 1 - для однофазного обліку, 3 - для
трифазного обліку;
cos (фі) - cos кута між фазною напругою U та струмом
фаз.
навантаження, що протікає по тій же фазі. Приймається рівним 1 при
активному навантаженні електроустановки споживача або 0,95 при
змішаному навантаженні;
у разі встановлення у схемі обліку трансформаторів струму, виходячи з величини, яка є більшою: мінімального струму первинних обмоток трансформаторів струму, при яких нормується їх похибка, або добутку порога чутливості засобу обліку (лічильника) на коефіцієнт трансформації трансформаторів струму.
Тобто:
- у випадку, коли мінімальний струм первинних обмоток трансформаторів струму, при яких нормується їх похибка, є більшим за добуток порога чутливості лічильника на коефіцієнт трансформації трансформаторів струму, за формулою:
Р = I x U x N. x cos (фі)
min. мін. тр-рів струму. фаз.
де I - мінімальний струм первинних обмоток
мін. тр-рів струму
трансформаторів струму, при яких нормується їх похибка;
- у випадку, коли мінімальний струм первинних обмоток трансформаторів струму, при яких нормується їх похибка, є меншим за добуток порога чутливості лічильника на коефіцієнт трансформації трансформаторів струму, за формулою:
Р = I x К x U x N. x cos (фі)
min. порогу чутл. трансформ. фаз.
де К - коефіцієнт трансформації трансформаторів
трансформ.
струму.
До закінчення одного повного розрахункового періоду з дня надання такої вимоги вперше розрахунки за спожиту електричну енергію проводяться за показами встановлених засобів обліку. Після закінчення цього терміну та за умов, що розрахунковий облік належить споживачу та не був приведений у відповідність до вимог нормативно-технічних документів, обсяг спожитої електричної енергії розраховується, виходячи з навантаження електроустановок споживача на рівні мінімально допустимого рівня завантаження схеми обліку та визначеного в договорі часу роботи струмоприймачів.
2. Як зазначено пунктом 6.25
Правил, разі встановлення розрахункових засобів обліку не на межі розподілу балансової належності електромереж значення обсягу електричної енергії, визначеного за показами такого засобу обліку, приводиться до відповідної межі балансової належності електромереж, а саме, втрати електричної енергії на ділянці мережі від межі розподілу до місця встановлення розрахункових засобів обліку відносяться на рахунок організації, на балансі якої перебуває зазначена ділянка мережі.
Порядок визначення (розрахунковим шляхом) технологічних втрат електричної енергії в мережах на ділянці від місця встановлення розрахункових засобів обліку до межі балансової належності зазначається в договорі.
Додатково повідомляємо, що, на даний час, технологічні втрати електричної енергії в мережах на ділянці від місця встановлення розрахункових засобів обліку до межі балансової належності розраховуються, зазвичай, відповідно до Методики складання структури балансу електроенергії в електричних мережах 0,38-150 кВ, аналізу його складових і нормування технологічних витрат електроенергії, затвердженої наказом Міністерством палива та енергетики України від 17.12.2003
N 757 та погодженої листом Держкоменергозбереження від 17.10.2003 N 757-3/2.
3. З 30.01.2006 вступили в дію Правила приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджені постановою НКРЕ від 14.12.2005
N 1137, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 19.01.2006 за N 42/11916.
4. Згідно з пунктом 3.20
Правил, окремі площадки вимірювання з приєднаною потужністю електроустановок 150 кВт і більше та середньомісячним обсягом споживання за попередні 12 розрахункових періодів 50 тис. кВт.год. і більше мають бути забезпечені засобами диференційного (погодинного) обліку електричної енергії та локального устаткування збору і обробки даних в межах періоду, визначеного для встановлення зазначених засобів обліку відповідно до договору.
Період для встановлення засобів диференційного (погодинного) обліку електричної енергії та локального устаткування збору і обробки даних для організації обліку діючих електроустановок визначається окремим договором між електропередавальною організацією (основним споживачем) та споживачем.
Характеристики засобів диференційного (погодинного) обліку електричної енергії та локального устаткування збору і обробки даних мають відповідати вимогам нормативних документів до автоматизованих систем комерційного обліку суб'єктів Оптового ринку електричної енергії України.
Пунктом 7.5
Правил передбачено, що постачальник електричної енергії (електропередавальна організація або основний споживач за погодженням постачальника електричної енергії) зобов'язаний, попередивши споживача не пізніше ніж за три робочих дні, припинити повністю або частково постачання йому електричної енергії (передачу або спільне використання технологічних електричних мереж), у тому числі на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади, у разі невиконання обґрунтованих вимог електропередавальної організації (постачальника електричної енергії) щодо приведення розрахункових засобів обліку в технічний стан відповідно до вимог нормативних документів.
5. Відповідно до абзацу другого пункту 1.6
Правил умови договору про купівлю-продаж електричної енергії між споживачем (субспоживачем) та постачальником електричної енергії за нерегульованим тарифом визначаються за згодою сторін. Цей договір укладається відповідно до законодавства України.
Загальний порядок укладення договорів, встановлено статтею
181 Господарського Кодексу України. Саме такого порядку мають дотримуватися під час врегулювання відносин між собою постачальник за нерегульованим тарифом та споживач.
Відповідно до пункту 1.9
Правил постачальники електричної енергії за регульованим тарифом на закріпленій території не мають права відмовити споживачу або субспоживачу, електроустановки якого розташовані на цій території, в укладенні договору за умови дотримання вимог законодавства України, зокрема цих Правил та інших нормативно-технічних документів.
Укладення договору має не призводити до порушення вимог Умов та Правил здійснення ліцензованої діяльності, Правил приєднання електроустановок (постанова НКРЕ від 14.12.2005
N 1137), Правил улаштування електроустановок, державних стандартів, державних будівельних норм.
Відповідно до пункту 1.10
Правил електропередавальна організація не має права відмовити в передачі електричної енергії постачальникам електричної енергії, в приєднанні до її мереж інших електропередавальних організацій або замовників за умови дотримання ними вимог законодавства України, зокрема цих Правил та нормативно-технічних документів.
Приєднання електроустановок замовників має проводитись із дотриманням
Правил приєднання електроустановок та не порушувати Умови та Правила здійснення ліцензованої діяльності з передачі електричної енергії, а передача електричної енергії, належної постачальнику, має проводитися з дотриманням вимог правил оптового ринку електричної енергії.
Відповідно до пункту 1.12
Правил споживач, який має у власності блок-станцію, може реалізовувати вироблену понад власні потреби електричну енергію на оптовому ринку електричної енергії або постачальнику електричної енергії за регульованим тарифом, або безпосередньо іншим споживачам у встановленому законодавством порядку.
Порядок постачання (продажу, реалізації) електричної енергії регулюється статтею
13 Закону України
"Про електроенергетику", умовами та Правилами здійснення діяльності з постачання (відповідного виду) електричної енергії.
Відповідно до пункту 1.13
Правил укладення, внесення змін, подовження чи розірвання дії будь-якого із договорів здійснюються відповідно до вимог законодавства та цих Правил.
Відповідно до пункту 1.15
Правил енергетичний нагляд в електроенергетиці, нагляд за охороною праці, контроль у сфері енергозбереження здійснюються персоналом підрозділів центральних органів виконавчої влади, на які покладені відповідні обов'язки згідно із законодавством України.
Відповідно до пункту 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р.
N 929 (із змінами), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (МНС), затвердженого Указом Президента України від 10 жовтня 2005 року
N 1430/2005, МНС України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, поводження з радіоактивними відходами та вибуховими матеріалами промислового призначення, рятувальної справи, техногенної, пожежної і промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, створення та функціонування системи страхового фонду документації, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно до підпункту 12 пункту 4 Положення про Міністерство палива та енергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14 квітня 2000 р.
N 598/2000 (із змінами), Мінпаливенерго України відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики у сфері енергозбереження, бере участь у розробленні державних програм з енергозбереження та здійснює контроль за їх виконанням на підприємствах паливно-енергетичного комплексу. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну інспекцію з енергозбереження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2000 р.
N 1039 (із змінами), державна інспекція з енергозбереження (далі - Інспекція) є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінпаливенерго і йому підпорядковується. Відповідно до абзацу другого пункту 3 цього Положення, Інспекція у межах своєї компетенції бере участь у реалізації державної політики та здійснює державний контроль у сфері енергозбереження.
Відповідно до пункту 2.7
Правил якщо до електричних мереж електропередавальної організації приєднані електричні мережі, які на підставі права власності не належать жодному суб'єкту господарювання та через які електрична енергія передається до технологічних електричних мереж споживача, межа експлуатаційної відповідальності та точка продажу електричної енергії встановлюються на межі балансової належності споживача.
Такі електричні мережі в установленому законодавством України порядку мають бути передані в господарське відання електропередавальної організації, до мереж якої вони приєднані.
Відповідно до частини другої статті
335 Цивільного кодексу України, безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.
Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.
Як зазначено частиною п'ятою статті
60 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Згідно підпунктів 30, 31, 51 частини першої статі
26 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, що вирішуються на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради належить, в тому числі, питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна.
Відповідно до пункту 5.22
Правил до договорів, укладення яких передбачено цими Правилами, за взаємною згодою сторін можуть бути оформлені додатки. В додатках до відповідного договору обумовлюються технічні та організаційні особливості врегулювання відносин між сторонами. Додатки мають не суперечити законодавству України, в тому числі цим Правилам та нормативно-технічним документам.
Оформлення додатку має не призводити до порушення вимог Умов та Правил здійснення ліцензованої діяльності, Правил приєднання електроустановок (постанова НКРЕ від 14.12.2005
N 1137), Правил улаштування електроустановок, державних стандартів, державних будівельних норм.
Відповідно до пункту 5.23
Правил зміна або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, здійснюється у порядку, визначеному законодавством України.
Відповідно до пункту 6.5
Правил у разі виникнення у споживача заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію, сторони за взаємною згодою та у порядку, передбаченому законодавством України, укладають договір щодо реструктуризації заборгованості. При цьому оформлюється графік погашення заборгованості, який є додатком до цього договору.
Відповідно до пункту 6.10
Правил, фінансування екологічної броні електропостачання при несплаті або неповній оплаті за спожиту електричну енергію споживачами, що мають таку броню, здійснюється відповідно до встановленого порядку.
Інститут екологічної броні запроваджений Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" (
N 982-IV від 19 червня 2003 р.). Відносини суб'єктів господарювання з питань застосування екологічної броні регулюються такими нормативно-правовими актами: Порядком складання переліку споживачів та їх обладнання, для якого має бути встановлена екологічна броня електропостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 р.
N 2052; Порядком надання кредитів для оплати екологічної броні електропостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2005 р.
N 702; Порядком обмеження електроспоживання споживачів до рівня екологічної броні електропостачання або повного припинення їм електропостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 січня 2004 р.
N 93; Інструкцією про порядок складання акта екологічної, аварійної та технологічної броні електропостачання споживача, затвердженою наказом Міністерства палива та енергетики України від 19 січня 2004 р.
N 26; Порядком авансового фінансування потреб в електроенергії для покриття екологічної броні електропостачання підприємств, установ та організацій, об'єкти яких утримуються за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 березня 2003 р.
N 245.
Відповідно до пункту 6.16
Правил обсяг перевищення договірних величин споживання електричної енергії та/або величини потужності протягом розрахункового періоду оплачується споживачами постачальнику електричної енергії за регульованим тарифом відповідно до законодавства України та договору.
Відповідно до абзацу 4 пункту 6.18
Правил з новим споживачем укладаються договори відповідно до вимог законодавства України, зокрема цих Правил та нормативно-технічних документів після розірвання договорів із споживачем, який звільняє приміщення.
Порядок укладення договорів регулюється статтею
181 Господарського Кодексу України. Істотні та обов'язкові умови договорів викладені в розділі 5
Правил. При цьому, укладення договору з новим споживачем має не призводити до порушення вимог Умов та Правил здійснення ліцензованої діяльності, Правил улаштування електроустановок, державних стандартів.
Відповідно до пункту 6.38
Правил за результатами технічної перевірки складається акт, в якому зазначаються виявлені недоліки. У разі потреби проводиться експертиза відповідних засобів обліку. Якщо експертиза виявить втручання споживача в роботу засобів обліку, споживачу проводиться перерахунок кількості спожитої електричної енергії відповідно до законодавства України.
Перерахунок обсягу фактично спожитої електричної енергії та його вартості здійснюється відповідно до Методики обчислення обсягу електричної енергії, недоврахованої унаслідок порушення споживачем - юридичною особою Правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 5 грудня 2001 року
N 1197, за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням (абзац 3 пункту 6.40
Правил.
Відповідно до пункту 6.44
Правил у разі не передбаченого умовами договору переривання постачання електричної енергії з вини електропередавальної організації або постачальника електричної енергії та/або відпуску електричної енергії, параметри якості якої перебувають поза межами показників, зазначених у договорі, споживач має право на повернення йому коштів у розмірі, визначеному відповідно до законодавства України.
Відповідно до абзацу другого пункту 6.47
Правил, у випадку невідповідності параметрів якості електричної енергії показникам, передбаченим договором про постачання електричної енергії або договором про технічне забезпечення електропостачання, внаслідок дій (бездіяльності) постачальника електричної енергії або електропередавальної організації, споживач має право на відшкодування відповідно до законодавства України за розрахунковий період, в якому проводилися заміри, якщо інший термін постачання електричної енергії з відхиленням показників якості електричної енергії від договірних значень не буде доведено постачальником електричної енергії (електропередавальною організацією).
Відповідальність енергопостачальника за недовідпуск електричної енергії або постачання електричної енергії параметри якості якої не відповідають державним стандартам визначена статтею
24 Закону України
"Про електроенергетику".
Відповідно до абзацу другого пункту 7.4
Правил невиконання споживачем або електропередавальною організацією та/або постачальником електричної енергії припису тягне за собою відповідальність, встановлену законодавством України.
................Перейти до повного тексту