1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
20.01.2006 N 02-30-13/229
Державний комітет України
з питань технічного
регулювання та споживчої
політики
У зв'язку із вашим листом від 22 грудня 2005 р. N 11304-5-4/18 щодо надання інформації з приводу стану захисту прав споживачів електричної енергії та газу у 2005 році Національна комісія регулювання електроенергетики України повідомляє наступне.
Одним з основних та першочергових завдань державного регулювання діяльності суб'єктів господарської діяльності у сфері природних монополій та суміжних ринків, передбачених Законами України "Про електроенергетику", "Про природні монополії", Положенням про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14 березня 1995 р. N 213/95 (у редакції Указу Президента України від 21 квітня 1998 р. N 335/98 є захист прав споживачів.
У нижченаведеній таблиці надається інформація стосовно кількості звернень, що надійшли до Національної комісії регулювання електроенергетики України у 2005 році, їх повторності, категорій громадян, які звертались за захистом своїх порушених прав чи отримання відповідних роз'яснень, а також інша кількісна інформація щодо проведеної роботи із зверненнями споживачів електричної енергії та газу.
N Звідки
надійшли
звернення
Кількість
звернень
З них * Кількість
звернень
громадян
до органу
влади
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1. Від
громадян
поштою
224 8 2 14 24 21 141 28 34 179 - - 51 - 173 353
2. Від
громадян
на
особистому
прийомі
47 2 1 6 2 2 34 10 - 41 - - 8 - 39 44
3. Від
Кабінету
Міністрів
України
167 4 5 10 51 19 120 29 1 123 - 1 46 - 121 131
4. Від
інших
органів
32 - 1 2 6 2 24 2 2 22 - - 6 - 21 6
Разом 470 14 8* 32 82 45 319 69 37 365 - - 111 - 354 534
_______________
1. Колективних. 2. Повторних. 3. Від героїв, інвалідів ВВВ. 4. Від ветеранів війни та праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. 5. Пропозиції. 6. Заяви, клопотання. 7.Скарги. 8. Інформаційні запити. 9. Надано роз'яснення, необхідну інформацію. 10. Надіслано на розгляд за належністю іншому органу влади, установі чи організації. 11. Відмовлено у задоволенні (клопотання, запиту, скарги). 12. У стадії розгляду (вирішення). 13. Розглянуто, надано відповідь з порушеннями термінів. 14. Вирішено позитивно.
* не є обґрунтованими, бо по суті надіслані повторно до закінчення терміну надання відповіді.
Як засвідчили результати, проведеної Комісією роботи із захисту прав споживачів електричної енергії та газу у 2005 році, основними питаннями, які найбільш частіше порушувались громадянами у зверненнях, заявах та скаргах є:
надання об'єктивної оцінки встановленим фактам порушень чинного законодавства України, що мали місце у взаємовідносинах між енергопостачальниками, газопостачальними (газотранспортними) організаціями та споживачами електричної енергії та газу;
правова оцінка дій енергопостачальників, газопостачальних (газотранспортних) організацій з відключень, припинень від джерел енерго (газо)постачання;
правомірність здійснених нарахувань відшкодування шкоди, заподіяної споживачами електричної енергії та газу;
встановлений порядок реструктуризації заборгованості, що виникла під час користування електричної енергії чи газом;
порядок пільгової оплати за спожитий газ та електричну енергію;
встановлений порядок укладення договорів про користування електричною енергією та договору про надання послуг з газопостачання;
порядок підключення електроустановок до електричних мереж, підключення газових приладів і пристроїв;
тарифи на електричну енергію та чинний порядок оплати за спожиту електричну енергію, як на індивідуальні (особисті), так і на загальнобудинкові потреби та технічні цілі;
ціни на газ для населення, чинний порядок оплати за його споживання, оплати за використаний газ за умови наявності лічильника або його відсутності;
чинний порядок з оплати за спожиту електричну енергію громадянами, які у встановленому порядку набули статусу суб'єктів підприємницької діяльності;
правове врегулювання питання укладення прямих договорів про користування електричною енергією особами - громадянами, які мають правовий статус членів садових товариств, кооперативів, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, або які у встановленому порядку вибули із таких організацій, кооперативів, об'єднань;

................
Перейти до повного тексту