- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
10.06.2005 N 05-39-11/2600 |
На N 3604-АИД від 27.05.2005
Ліцензіатам з постачання
електричної енергії
за регульованим тарифом
Територіальні представництва
НКРЕ
Щодо використання не повірених засобів обліку
Національна комісія регулювання електроенергетики України розглянула лист ВАТ "ЕК "Дніпрообленерго" від 27.05.2005 N 3604-АИД та повідомляє.
Згідно з пунктом 2 статті 9 Закону Україну
"Про метрологію та метрологічну діяльність" засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати, випускати з виробництва, ремонту та у продаж і видавати напрокат лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.
Тобто, неповірений засіб обліку не повинен застосовуватись для розрахунків за електричну енергію.
Разом з тим, як зазначено абзацами першим та другим пункту 3 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999
N 1357 (далі - ПКЕЕН), споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією між споживачем і енергопостачальником (далі - Договір), що розробляється енергопостачальником згідно з Типовим договором про користування електричною енергією (додаток до ПКЕЕН) (далі - Типовий договір) і укладається на три роки.
Договір про користування електричною енергією вважається продовженим на рік, якщо за місяць до закінчення зазначеного терміну жодна із сторін не заявила про розірвання договору або про внесення до нього змін.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 13
Типового договору енергопостачальник зобов'язується проводити планову повірку, ремонт і заміну приладів обліку в терміни, встановлені нормативно-технічними документами та договором.
Як зазначено пунктом 25
Типового договору, у разі порушення енергопостачальником умов договору споживач викликає представника енергопостачальника для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються терміни, види, показники порушень тощо (бланк типового акта-претензії надає енергопостачальник).
Акт-претензія складається споживачем та представником енергопостачальника і скріплюється їхніми підписами.
У разі неприбуття представника енергопостачальника у встановлений термін споживач має право скласти акт-претензію у довільній формі.
У разі відмови представника енергопостачальника від підписання акт вважається дійсним, якщо його підписали не менше ніж три споживачі, або споживач і виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування.
Акт-претензія споживача подається енергопостачальнику, який у десятиденний термін усуває недоліки або надає споживачеві обґрунтовану відмову щодо задоволення його претензій (абзац перший пункту 26
Типового Договору).
Тобто, якщо споживач подав енергопостачальнику Акт-претензію, щодо необхідності проведення повірки лічильника, відповідно до умов Договору, але енергопостачальник вчасно провести повірку лічильника або замінити його на інший повірений не має можливості, а споживач відмовляється проводити розрахунки за спожиту електроенергію виходячи з показів не повіреного лічильника, такі розрахунки повинні проводитись як при користуванні електроенергією без приладу обліку з дозволу енергопостачальника.
................Перейти до повного тексту