1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
30.04.2020 № 1763/ІПК/18-28-05-06-23
Головне управління ДПС у Сумській області розглянуло звернення фізичної особи-підприємця [...] від [...] (вх. [...] від [...]) про надання письмової індивідуальної податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (з наступними змінами та доповненнями)(далі за текстом -Кодекс)повідомляє таке.
Щодо порядку застосування реєстратора розрахункових операцій при виконанні операцій "службове внесення" та "службова видача" (питання 1).
Пунктом 6 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29050(далі за текстом - Порядок № 547), передбачено, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через реєстратор розрахункових операцій з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання "Z-звіту".
Обов'язкові вимоги до реєстраторів розрахункових операцій, їх технічного обслуговування та ремонту визначаються розділом III Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (з наступними змінами та доповненнями) (далі за текстом -Закон № 265).
При цьому, вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року за № 199 (з наступними змінами та доповненнями).
Враховуючи приписи Закону № 265 та вищевказаних нормативних актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій, якщо версія програмного забезпечення реєстратора розрахункових операцій дозволяє автоматично зберігати у пам'яті реєстратора розрахункових операцій інформацію щодо "кінцевого залишку" готівки, після здійснення операції "службове видача", зокрема з метою інкасації коштів, проведення операції "службове внесення" є недоцільним, за умови забезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків.
Щодо можливості зберігання готівки поруч у розташованому сейфі на місці проведення розрахунків (питання 2).
Відповідно до статті 2 Закону № 265 місце проведення розрахунків -місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
При цьому суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки -загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (пункт 13 статті 3 Закону № 265).
Згідно пункту 6 розділу III Порядку № 547 через реєстратор розрахункових операцій не проводиться видача готівки, не пов'язана з проведенням розрахунків, якщо така видача здійснюється після виконання "Z-звіту" до реєстрації першої розрахункової операції та (або) до виконання операції "службове внесення".
Тобто у випадку відсутності можливості зберігання всієї суми готівкових коштів у ящику реєстратора розрахункових операцій, частину готівки можна зберігати у сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у ящику реєстратора розрахункових операцій та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора розрахункових операцій.
Одночасно вважаємо за доцільне обумовити таку ситуацію внутрішнім розпорядчим документом, в якому передбачити, що у сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатися лише готівка від реалізації продукції (надання послуг) з використанням реєстратора розрахункових операцій, без проведення операції "службова видача".
Щодо проведення розрахунків із застосуванням електронних платіжних систем засобів за допомогою платіжних систем (інтернет-еквайринг) (питання 3, 4).
Згідно з пунктами 1 та 2 статті 3 Закону № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

................
Перейти до повного тексту