1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
01.04.2020 N 1340/6/99-00-07-03-02-06/ІПК
Державна податкова служба України на виконання постанови суду щодо включення до бази оподаткування ПДВ суми збору за місця для паркування автотранспортних засобів, яка включається в тариф на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів та, керуючись статтями 52 та 53 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) повідомляє.
У постанові суду N згадується, що податкова консультація від N надана без врахування висновків суду у справі N щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ДНІ в районі (далі - постанова суду N).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Податкового кодексу України (далі - ПКУ) (пункт 1.1 статті 1 ПКУ).
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.
Пунктом 188.1 статті 188 ПКУ встановлено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню, та газу, який постачається для потреб населення.
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.
До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Відповідно до підпункту 10.2.1 пункту 10.2 статті 10 ПКУ збір за місця для паркування транспортних засобів належить до місцевих зборів.
Згідно зі статтею 268-1 ПКУ платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
Постановою суду N при розгляді питання щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ в Шевченківському районі м. Києва було встановлено, що "податковий орган помилково зазначає, що даний збір не може виключатися з бази оподаткування ПДВ, оскільки він "розрахунково міститься як одна із складових витрат у тарифі за послуги за паркування транспортних засобів" та розглядається як один з елементів витрат що компенсується за рахунок плати за паркування, розмір якої регулюється місцевими радами, є необгрунтованим, оскільки поняття "елементів витрат" для цілей визначення бази оподаткування ПДВ не відноситься до регулювання відносин оподаткування та визначення бази оподаткування ПДВ.

................
Перейти до повного тексту