- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
Карантинні нововведення для бізнесу. Які нюанси треба знати?
НА ЯКІ САМЕ ШТРАФНІ САНКЦІЇ РОЗПОВСЮДЖУЄТЬСЯ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ ЗА ПОРУШЕННЯ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА?
" порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;
" відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
" порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, які застосовуються на загальних підставах;
" порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Тобто, закон не звільняє платників від застосування до них фінансової відповідальності контролюючими органами за:
" неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з ПДВ, несплату (несвоєчасну сплату) податкових зобов'язань з ПДВ,
" неподання або несвоєчасне подання податкової звітності з акцизного податку, несплату (несвоєчасну сплату) податкових зобов'язань з акцизного податку,
" здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку;
" порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, порушення правил переміщення та/або зберігання пального або спирту етилового, не підтвердження цільового використання суб'єктами господарювання спирту етилового, біоетанолу, легких та важких дистилятів, нафтопродуктів, що отримані в якості сировини для виробництва у хімічній промисловості, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів.
" порушення вимог іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючи органи.
Протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року не будуть застосовуватися санкції за наступні порушення, пов'язані із електронним адмініструванням ПДВ та акцизного податку:
1) за нереєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
2) за нереєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) акцизних накладних/ розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Разом із тим, звертаємо увагу на те, що порушення вимог
Кодексу щодо реєстрації податкової накладної з ПДВ/розрахунку коригування до неї негативно впливає на право контрагента платника податків скористатися правом на нарахування податкового кредиту з ПДВ. А порушення щодо у реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування до неї - призводить до порушень у процедурі підтвердження легальності отримання пального у контрагента.
*Примітка: Податкове законодавство України це:
3. Закони з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв'язку з оподаткуванням митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України;
4. Чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана ВР України і якими регулюються питання оподаткування;
5. Нормативно-правові акти, прийняті на підставі та на виконання
ПКУ та законів з питань митної справи;
6. Рішення ВР АР Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими
ПКУ.
ЧИ БУДУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИСЯ ДО ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗА ПОРУШЕННЯ СТРОКІВ СПЛАТИ САМОСТІЙНО НАРАХОВАНИХ ПОДАТКОВИХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ, У РАЗІ ВЧИНЕННЯ ПРАВОПОРУШЕННЯ ПРОТЯГОМ ПЕРІОДУ 31 БЕРЕЗНЯ ПО 31 ТРАВНЯ 2020 РОКУ?
У разі погашення податкового зобов'язання протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року у зв'язку із порушенням строків сплати податкових зобов'язань, визначених статтею
57 Кодексу, штрафні санкції згідно вимог статті
126 Кодексу не застосовуються.
Це означає, що якщо строк сплати узгодженої суми грошового зобов'язання припадає на зазначений період, і цей строк порушено, то сплата зазначеної суми платником податку відбувається без застосування зазначених штрафних санкцій. Таке звільнення не поширюється на випадки порушення строків сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
ЧИ БУДУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИСЯ ДО ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗА ЗАНИЖЕННЯ ПОДАТКОВИХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ?
Якщо платник податків допустить заниження податкових зобов'язань протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року штрафні санкції передбачені пунктом 123.1 статті
123 Кодексу не застосовуються крім санкцій за заниження податкових зобов'язань з податку на додану вартість акцизного податку та рентної плати.
ЧИ БУДУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИСЯ ДО ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗА НЕВИКОНАННЯ ВИМОГ СТАТТІ 50 КОДЕКСУ ЩОДО НАРАХУВАННЯ ТА СПЛАТИ ШТРАФІВ У РАЗІ САМОСТІЙНОГО ВИЯВЛЕННЯ ЗАНИЖЕННЯ ПОДАТКОВИХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ МИНУЛИХ ПЕРІОДІВ ТА ПОДАННЯ ВІДПОВІДНИХ УТОЧНЮЮЧИХ РОЗРАХУНКІВ У ПЕРІОДІ З 1 БЕРЕЗНЯ ПО 31 ТРАВНЯ 2020 РОКУ?
Якщо під час перевірки податкової звітності податковий орган виявить невиконання платником податку умови щодо самостійного внесення змін до податкової звітності, яка подавалася у періоді з 1 березня по 31 травня 2020 року із нарахуванням штрафних санкцій визначених статтею
50 Кодексу штрафні санкції згідно вимог пункту 120.2 статті
120 Кодексу застосовуватися не будуть.
ЧИ БУДЕ НАРАХОВУВАТИСЬ ПЕНЯ ЗА НЕСВОЄЧАСНУ СПЛАТУ ПОДАТКОВИХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ У ПЕРІОДІ З 1 БЕРЕЗНЯ ПО 31 ТРАВНЯ 2020?
Законом N 533 внесені зміни до
Кодексу згідно із якими протягом періоду зі березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня а нарахована але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Це означає що пеня не буде нараховуватися на будь-які суми грошового зобов'язання визначеного контролюючим органом за результатами податкових перевірок з будь-яких податків за вказаний період (у тому числі у разі здійснення в цьому періоді адміністративного та/або судового оскарження). Нарахована але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
НА ЯКИЙ ПЕРІОД ЗАПРОВАДЖЕНО МОРАТОРІЙ НА ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРОК? ЧИ ЗМОЖУТЬ ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ КОРИСТУВАТИСЯ ПРАВОМ ПОДАННЯ ЗАПЕРЕЧЕНЬ ДО ПЕРЕВІРОК, ЩО ЗАВЕРШИЛИСЯ ДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ МОРАТОРІЮ?
Законом N 533 внесені зміни до
Кодексу згідно із якими запроваджується мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 по 31 травня 2020, крім документальних позапланових перевірок з підстав визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті
78 цього Кодексу.
Дія мораторію не розповсюджується на перевірки завершені по 17 березня 2020 року включно згідно з відповідними наказами на їх проведення. За результатами таких перевірок контролюючим органом забезпечується оформлення актів (довідок) перевірок та надіслання (вручення) платникам податків податкових повідомлень-рішень з дотриманням порядку та термінів визначених
Кодексом.
Слід враховувати що введення мораторію на проведення перевірок не позбавляє платників податків права подавати відповідно до пункту 86.7 статті
86 Кодексу заперечення до актів перевірок завершених до запровадження мораторію та оскаржувати прийняті за їх результатами податкові повідомлення-рішення.
Разом з тим платникам податків які мають бажання взяти участь у розгляді заперечень до такого акта перевірки або скарги на податкові повідомлення-рішення, з метою обговорення встановлених під час перевірки порушень надання додаткових пояснень платника податків при такому розглядь слід врахувати необхідність виконання контролюючим органом та всіма громадянами України заходів безпеки, спрямованих на запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, які передбачені
постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року N 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19". На час проведення карантинних заходів контролюючим органам та платникам податків необхідно здійснювати спілкування з дотриманням профілактичних заходів відповідно до рекомендацій Міністерства охорони здоров'я.
Тому платникам податків доцільно розглянути можливість надання додаткових доказів та інформації поштою або в електронному вигляді.
ЧИ БУДУТЬ ПРОВОДИТИСЬ КАМЕРАЛЬНІ ПЕРЕВІРКИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ У ПЕРІОД МОРАТОРІЮ НА ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРОК?
Законом N 533 внесені зміни до
Кодексу згідно із якими запроваджується мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року крім документальних позапланових перевірок з підстав визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті
78 Кодексу.
Пунктом 76.1 статті
76 Кодексу встановлено що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Таким чином зміни внесені
Законом N 533 не передбачають обмежень щодо проведення камеральних перевірок. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність платників податків суцільним порядком за кожний звітний (податковий) період.
ЧИ БУДУТЬ ПРОВОДИТИСЬ НЕВИЇЗНІ ДОКУМЕНТАЛЬНІ ПЕРЕВІРКИ З ПИТАНЬ ДОСТОВІРНОСТІ НАРАХУВАННЯ СУМ БЮДЖЕТНОГО ВІДШКОДУВАННЯ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ У ПЕРІОД МОРАТОРІЮ НА ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРОК?
Запроваджений
Законом N 533 мораторій не поширюється на проведення невиїзних документальних перевірок з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Статтею
79 Кодексу передбачено можливість проведення невиїзної перевірки за наявності підстав для проведення документальної перевірки визначених статтею
78 Кодексу. Виконання умов пункту 79.2 статті
79 Кодексу надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Право підстави та строки проведення документальних перевірок з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість регламентовано пунктом 78.1 статті
78 та пунктом 11 статті
200 Кодексу.
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки а у випадках визначених
Кодексом, - за результатами документальної перевірки.
Така документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті
75 Кодексу документів та даних наданих платником податків у визначених
Кодексом випадках або отриманих в інший спосіб передбачений законом.
Тому податкові органи розглядають можливість інформування платників податків про надання документів та інформації, необхідної для проведення невиїзних документальних перевірок з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість поштою або в електронному вигляді в тому числі через Електронний кабінет платника.
ЧИ БУДУТЬ ПРОВОДИТИСЬ ПЕРЕВІРКИ ПЕРЕДБАЧЕНІ ПЛАНОМ-ГРАФІКОМ?
Якщо планові перевірки мали розпочатися у періоді з 18 березня по 31 травня відповідно до плану-графіка, але на день набрання чинності
Закону N 533 не були розпочати, то терміни їх проведення повинні бути скориговані шляхом перенесення у плані-графіку на майбутні періоди, після закінчення мораторію.
Державною податковою службою підготовлено та направлено територіальним органам завдання щодо організації та здійснення не пізніше 20 березня 2020 такого коригування. Оновлений план-графік буде оприлюднено на офіційному веб-порталі ДПС до 30 березня 2020 року.
У випадках коли до 18 березня 2020 року на виконання пункту 77.4 статті
77 або пункту 79.2 статті
79 Кодексу для організації документальних планових або невиїзних документальних перевірок платникам податків вже були надіслані (вручені) письмові повідомлення та копії наказів на перевірки проведення яких припадає на період дії мораторію терміни проведення таких перевірок також будуть перенесені на час після закінчення дії мораторію про що буде повідомлено таких платників.
ЩО БУДЕ З ПЕРЕВІРКАМИ, ЯКІ БУЛИ РОЗПОЧАТІ ДО 18 БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ, АЛЕ НЕ ЗАВЕРШЕНІ?
Згідно із змінами внесеними до
Кодексу Законом N 533 документальні та фактичні перевірки що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершені станом на цю дату тимчасово зупиняються на період до 31 травня 2020 року. Таке зупинення перериває термін проведення перевірки та не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень (наказів) контролюючим органом.
При цьому на період з 18 березня по 31 травня 2020 року зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею
102 Кодексу.
Територіальним органам рекомендовано надіслати платникам податків, перевірки яких зупинені у зв'язку із запровадженням мораторію листи- повідомлення про таке зупинення та про поновлення таких перевірок з 1 червня 2020 року. Крім того про таке зупинення буде зазначатися у вступній частині актів (довідок) зазначених перевірок.
ЩО ОЗНАЧАЄ НОРМА ЗАКОНУ N 533 ПРО ТЕ, ЩО НА ПЕРІОД З 18 БЕРЕЗНЯ ПО 31 ТРАВНЯ 2020 РОКУ ЗУПИНЯЄТЬСЯ ПЕРЕБІГ СТРОКІВ ДАВНОСТІ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ СТАТТЕЮ 102 КОДЕКСУ?
Закон N 533 вніс до
Кодексу норму, яка передбачає що на період з 18 березня по 31 травня 2020 року зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею
102 Кодексу.
Це означає що строки давності, визначені статтею
102 Кодексу перебіг яких закінчується у періоді з 18 березня по 31 травня 2020 року, збільшуються на 75 календарних днів які платники податків мають право врахувати в термінах подання уточнюючих розрахунків до раніше поданої податкової звітності.
................Перейти до повного тексту