- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
12.03.2020 N 1013/6/99-00-17-03-01-06/ІПК |
Державна податкова служба України відповідно до ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства щодо оподаткування акцизним податком і повідомляє таке.
У зверненні Товариство зазначає, що у 2019 році отримало не з роздрібної мережі пальне для заправки власного транспорту в об'ємі 870 кубічних метрів.
При цьому у 2020 році Товариство планує збільшення отримання пального (не з роздрібної мережі) для заправки власного транспорту до об'єму 1900 кубічних метрів.
Товариство запитує:
1. Чи потрібно підприємству, в якому порядку та в який строк з моменту перевищення об'єму 1000 кубічних метрів отриманого пального реєструватися платником акцизного податку?
Щодо питання 1.
Розпорядником акцизного складу є зокрема, суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14.1.224 п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст.
14 Кодексу, акцизний склад - приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом, зокрема але не виключно:
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб'єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;
паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;
приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.
Отже, у разі якщо Товариство планує отримувати протягом 2020 року пальне в обсягах які перевищують 1000 кубічних метрів, має приміщення та/або територію, де розташовані ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального, то такі приміщення та/або територія Товариства, підпадають під визначення акцизного складу відповідно пп. 14.1.6 п. 14.1 ст.
14 Кодексу, а Товариство вважається розпорядником акцизного складу у розумінні пп. 14.1.224 п. 14.1 ст.
14 Кодексу та підлягає реєстрації платником акцизного податку.
Разом з тим, слід зазначити, що інформації, наведеної у зверненні Товариства, недостатньо для того щоб надати остаточну відповідь по даному питанню, оскільки у зверненні відсутня інформація стосовно наявності (відсутності) у Товариства приміщень та/або території де розміщені ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального, об'єму таких ємностей, та наявності (відсутності) відповідних документів що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що може відноситися до акцизного складу.
Відповідно до пп. 212.3.4 п. 212.3 ст.
212 Кодексу, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
2. Чи потрібно Товариству (і в якому порядку) реєструвати акцизний склад?
3. Якщо з січня по липень 2020 року Товариство отримає пальне для власного споживання в об'ємі більше ніж 1000 кубічних метрів, то в який проміжок часу (в який строк) Товариство повинне створити (облаштувати територію, закупити необхідне обладнання) та зареєструвати акцизний склад, а також стати розпорядником акцизного складу?
Щодо питань 2 - 3.
Реалізація пального для цілей розділу VI
Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу / акцизного складу пересувного, що передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб'єктам господарювання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.
................Перейти до повного тексту