- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
08.01.2020 N 42/6/99-00-04-01-01-06/ІПК |
Щодо ліцензування господарської діяльності зі зберігання пального
Державна податкова служба України розглянула відповідно до ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) звернення ТОВ (далі - Товариство) про надання індивідуальної податкової консультації щодо роз'яснення податкового та іншого законодавства і в межах компетенції повідомляє.
Товариство є сільськогосподарським товаровиробником на спрощеній системі оподаткування 4 групи. Товариство купує пальне та зберігає його для власного споживання в спеціальних бочках ємністю менше 200 куб. м. За 2019 рік Товариством придбано пального в кількості меншій ніж 10 000 куб. метрів.
Товариство цікавлять питання щодо обов'язку та порядку отримання ліцензії на право зберігання пального, необхідності реєстрації платником акцизного податку та порядку визначення розпорядника акцизного складу, акцизного складу пересувного.
Відповідно до статті 14.1.141-1 Кодексу пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст.
215 цього
Кодексу.
Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється
Законом України від 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон).
Згідно з ст.
18 Закону всі інші закони та нормативно-правові акти, які стосуються виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і пального, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензії на право зберігання пального визначено ст.
15 Закону. Вичерпний перелік документів на отримання ліцензії на зберігання пального встановлений ст.
15 Закону.
Ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Річна плата за ліцензію на право зберігання пального становить 730 гривень.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб'єкт господарювання (у тому числі іноземний суб'єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб'єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії документів визначених ст.
15 Закону не подають.
Такі суб'єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.
Відповідно до ст.
1 Закону зберігання пального - це діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Місцем зберігання пального є місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії (частина шістнадцята ст.
15 Закону).
Згідно з частиною дев'ятнадцятою ст.
15 Закону ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Ліцензія на право зберігання пального отримується на кожне місце зберігання пального.
Інших виключень щодо отримання суб'єктами господарювання ліцензій на право зберігання пального норми
Закону не містять.
Крім цього, Законом не встановлені вимоги щодо наявності в реєстраційних даних суб'єкта господарювання певних кодів КВЕД.
Відповідно до п. 231.1 ст.
231 Кодексу платник податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених статтею
229 цього
Кодексу, або реалізації пального або спирту етилового зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального або спирту етилового, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального або спирту етилового, а також при здійсненні операцій, які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування.
Відповідно до п. 14.1.212 ст.
14 Кодексу реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього
Кодексу - це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Пунктом 14.1.212 ст.
14 Кодексу встановлено, що не вважається реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, а саме:
операції у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу/акцизного складу пересувного, що передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб'єктам господарювання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.
До власного споживання також відносяться операції із заправлення пальним за договорами підряду при одночасному виконанні таких умов:
................Перейти до повного тексту