- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
03.01.2020 N 7/6/99-00-05-04-01-15/ІПК |
Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства щодо надання податкової консультації з питань застосування РРО при наданні послуг через мережу Інтернет та в порядку статті
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Відповідно до звернення Товариство планує надавати посередницькі послуги у сфері страхування через мережу Інтернет.
Чи вважаються безготівковими розрахунки при дистанційному наданні послуги, які було надано (надіслано відповідну інформацію) за допомогою мережі Інтернет, тобто за відсутності місця безпосереднього здійснення розрахунків (без фізичного контакту надавача та отримувача таких послуг), якщо Товариство отримує кошти за таку надану послугу від споживача на свій розрахунковий рахунок через платіжну систему LiqPay від АТ "КБ "Приватбанк" за допомогою мережі Інтернет? Чи можуть зазначені розрахунки проводитися без застосування реєстратора розрахункових операцій?
Чи потрібно Товариству використовувати розрахункові книжки і книги обліку розрахункових операцій, якщо було отримано транзитні кошти через платіжну систему LiqPay від АТ "КБ "Приватбанк" за страхові послуги, які було надано (надіслано відповідну інформацію) за допомогою мережі Інтернет, тобто за відсутності місця безпосереднього здійснення розрахунків (без фізичного контакту надавача та отримувача таких послуг)?
Законом N 265 визначено правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Відповідно до статті
2 Закону N 265 розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (стаття
2 Закону N 265).
Згідно з пунктом 2 статті
3 Закону N 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, зобов'язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Разом з тим пунктом 12 статті
9 Закону N 265 визначено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються, якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо).
Закон України від 03 вересня 2015 року N 675-VIII "Про електрону комерцію"(далі - Закон N 675) визначає засади діяльності у сфері електронної комерції, встановлює порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем та визначає права і обов'язки учасників відносин у сфері електронної комерції.
Так, підпунктом 14 пункту 1 статті
3 Закону N 675 встановлено, що реалізація товару дистанційним способом - укладення електронного договору на підставі ознайомлення покупця з описом товару, наданим продавцем у порядку, визначеному
Законом N 675, шляхом забезпечення доступу до каталогів, проспектів, буклетів, фотографій тощо з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, телевізійним, поштовим, радіозв'язком або в інший спосіб, що виключає можливість безпосереднього ознайомлення покупця з товаром або із зразками товару під час укладення такого договору.
................Перейти до повного тексту