1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
24.12.2019 N 2137/6/99-00-04-02-05-15/ІПК
Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула лист Товариства про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства щодо оподаткування акцизним податком і повідомляє таке.
У зверненні Товариство повідомляє, що у своїй господарській діяльності Товариство використовує транспортні засоби (автомобілі) для забезпечення функціонування яких використовує два стаціонарних модулі та шість пересувних, де зберігається пальне - газ пропан.
Вказане пальне Товариство закуповує на території України та використовує виключно для власних потреб без мети його реалізації іншим особам.
Товариство зазначає, що не є розпорядником акцизного складу, оскільки об'єм ємностей для навантаження /розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів і отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів.
Товариство запитує:
1. Чи підлягає Товариство реєстрації у Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕА РПСЕ)?
2. Чи підлягає ліцензуванню та оподаткуванню зберігання пального на стаціонарних заправних модулях Товариства?
3. Чи підлягає ліцензуванню та оподаткуванню зберігання пального на пересувних паливозаправних з цистерного-причіпом модулях Товариства?
Облік обсягів пального або спирту етилового у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового ведеться окремо в розрізі платників податку - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних та акцизних складів / акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (п. 232.1 ст 232 Кодексу).
Розпорядником акцизного складу є зокрема, суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад - приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом зокрема, приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
Таким чином, суб'єкт господарювання не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку з реалізації пального за умови якщо:
не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки;
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів;
отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів.
У разі, якщо пальне використовується на власне споживання суб'єктом господарювання, який не є платником податку - розпорядником акцизного складу, то транспортний засіб, який використовується для переміщення на митній території України для потреб власного споживання чи промислової переробки, не є акцизним складом пересувним у розумінні пп. 14.1.6-1п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Отже, враховуючи те, що Товариство використовує для власних потреб ємності для навантаження /розвантаження та зберігання пального, об'єм яких не перевищує 200 кубічних метрів і отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів, Товариство не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку з реалізації пального і не підлягає реєстрації в СЕА РПСЕ.
При цьому, відповідно до пп. 230.1.5 п. 230 ст. 213 Кодексу, транспортні засоби, що використовуються суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий.

................
Перейти до повного тексту