1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.11.2019 № 158
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової служби № 713 від 11.12.2020 )
Про затвердження Порядку організації наукових досліджень та науково-технічних розробок у Державній податковій службі України
Відповідно до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, з метою належної організації наукових досліджень і науково-технічних розробок у Державній податковій службі України, встановлення єдиних вимог до планування, організації та контролю за виконанням наукових досліджень та науково-технічних розробок, що виконуються за рахунок коштів державного бюджету,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації наукових досліджень та науково-технічних розробок у Державній податковій службі України, що додається.
2. Департаменту забезпечення роботи Служби (Венцковський Дмитро) забезпечити розміщення цього наказу на офіційному вебпорталі ДПС.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова С. Верланов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
податкової служби України
07.11.2019 № 158
ПОРЯДОК
організації наукових досліджень та науково-технічних розробок у Державній податковій службі України
1. Загальні положення
1.1. Наукова та науково-технічна діяльність у Державній податковій службі України (далі - ДПС) - це діяльність суб'єктів наукової і науково-технічної діяльності, спрямована на отримання наукових та науково-прикладних результатів та їх практичне впровадження у діяльність ДПС (далі - наукова діяльність).
Порядок організації наукових досліджень і науково-технічних розробок у ДПС (далі - Порядок) визначає основні засади організації та механізм здійснення наукової і науково-технічної діяльності у ДПС.
1.2. Порядок розроблено відповідно до законів України "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про наукову та науково-технічну експертизу", "Про вищу освіту", "Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки", "Про науково-технічну інформацію", Податкового кодексу України, постанов Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України", від 11 січня 2018 року № 13 "Про затвердження Порядку формування тематики наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", Державних стандартів України "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт" (ДСТУ 3973-2000) та "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт" (ДСТУ 3974-2000), затверджених наказом Держстандарту України від 27 листопада 2000 р. № 677, "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення" (ДСТУ 3278-95), затвердженого наказом Держстандарту України від 27 грудня 1995 р. № 442, "Інформація та документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання" (ДСТУ 3008:2015), затвердженого наказом ДП "УкрНДНЦ" від 22.06.2015 № 61, інших нормативно-правових актів, які регламентують організацію та проведення наукової діяльності.
1.3. Метою наукової діяльності є:
одержання наукових і науково-прикладних результатів для вдосконалення податкової сфери України;
розробка науково-обґрунтованих рекомендацій щодо реалізації державної податкової політики, спрямованої на забезпечення умов соціально-економічного розвитку України;
наукове забезпечення державного управління у податковій сфері;
розв'язання комплексних задач у сфері забезпечення розвитку ДПС;
впровадження та використання отриманих наукових і науково-прикладних результатів у діяльності ДПС.
1.4. Основними завданнями наукової діяльності є:
визначення напрямів розвитку наукового і науково-технологічного потенціалу податкової сфери;
організація проведення стратегічних та прикладних наукових (науково-технічних) робіт (далі - ННТР) у податковій сфері;
розроблення та удосконалення правових, організаційних, технологічних, економічних, інформаційно-аналітичних, фінансових та інших напрямів діяльності ДПС;
розробка та проведення наукової, науково-технічної експертизи проєктів законів та інших нормативно-правових актів, що належать до компетенції ДПС;
впровадження результатів наукових досліджень та розробок у діяльність ДПС та у навчальний процес вищих навчальних закладів, які готують фахівців для ДПС, та відповідних закладів післядипломної освіти;
сприяння міжнародній співпраці ДПС з науковими та науково-технічними організаціями, науковими товариствами та об'єднаннями, які проводять дослідження у податковій сфері;
узагальнення та адаптація міжнародного досвіду у податковій сфері з метою забезпечення прогресивного розвитку ДПС;
контроль діяльності науково-дослідних підрозділів вищого навчального закладу, що належить до сфери управління ДПС;
сприяння розробленню, освоєнню та впровадженню сучасних методів роботи ДПС на основі використання нових високоефективних технологій, підходів, устаткування, інформаційного забезпечення.
1.5. Фінансове забезпечення наукової діяльності в ДПС здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, грантів, інших джерел, не заборонених законом, у порядку, встановленому законодавством України.
1.6. Усі терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у редакції Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність".
2. Форми наукової та науково-технічної діяльності в системі ДПС
2.1. Основними формами (видами) наукової діяльності у системі ДПС є:
фундаментальні дослідження з актуальних питань реалізації державної податкової політики, діяльності ДПС;
прикладні дослідження з актуальних питань реалізації державної податкової політики, діяльності ДПС;
науково-дослідні, дослідно-конструкторські, проєктно-конструкторські, технологічні, пошукові та проєктно-пошукові роботи;
виготовлення дослідних зразків або партій науково-технічної продукції, а також інші роботи, пов'язані з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання.
2.2. Основними напрямами діяльності ДПС у сфері функціонування і розвитку наукової сфери є:
організація та виконання ННТР суб'єктами наукової діяльності відповідно до потреб ДПС;
здійснення інформаційної підтримки наукової діяльності;
здійснення випробувань нових зразків інформаційно-аналітичних та програмно-технічних засобів і впровадження методологічних нормативно-правових документів;
інформування громадськості щодо наукових та науково-прикладних результатів наукової діяльності;
приймання та практичне впровадження наукових та науково-прикладних результатів, отриманих у результаті наукової діяльності, у діяльність ДПС та у навчальний процес вищих навчальних закладів, які готують фахівців для ДПС, та відповідних закладів післядипломної освіти.
3. Суб'єкти наукової та науково-технічної діяльності
3.1. Суб'єктами наукової, науково-технічної діяльності є замовники (споживачі) та виконавці (розробники) ННТР.
Суб'єктами наукової, науково-технічної діяльності в системі ДПС є:
головний замовник ННТР - ДПС (далі - Головний замовник);
замовники ННТР - ДПС (уповноважений структурний підрозділ ДПС), територіальні органи ДПС (далі - Замовники);
Науково-технічна рада ДПС (далі - НТР) - колегіальний дорадчий орган ДПС, який діє відповідно до Положення про Науково-технічну раду ДПС, що затверджується наказом ДПС;
Експертна рада з питань проведення наукової та науково-технічної експертизи в ДПС (далі - Експертна рада) - колегіальний орган ДПС, який діє відповідно до Положення про експертну раду з питань проведення наукової та науково-технічної експертизи, що затверджується наказом ДПС;
виконавець ННТР - вищий навчальний заклад або наукова установа, що виконує відповідну ННТР (далі - Виконавець);
структурний підрозділ апарату ДПС, що відповідає за організацію і супроводження наукової та науково-технічної діяльності в системі ДПС (далі - підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності);
структурний підрозділ, який відповідно до розподілу функціональних повноважень здійснює організацію роботи щодо фінансово-бухгалтерського забезпечення вищого навчального закладу, що належить до сфери управління ДПС (далі - підрозділ фінансово-бухгалтерського забезпечення);
інші учасники наукової діяльності (вчені, наукові працівники, науково-педагогічні працівники, субвиконавці, виробники продукції та інші).
Узагальнена блок-схема організації наукової та науково-технічної діяльності в ДПС наведена у додатку 1 до цього Положення.
3.2. Головний замовник у межах своїх повноважень:
здійснює управління у сфері наукової діяльності і відповідає за рівень наукового розвитку державної податкової справи;
визначає напрями розвитку наукового та науково-технічного потенціалу у податковій сфері, спрямовує і контролює наукову та науково-технічну діяльність;
формує пріоритетні напрями наукових досліджень, бере участь у формуванні державних цільових наукових та науково-технічних програм;
формує перспективну тематику наукових досліджень і науково-технічних розробок ДПС на 3-5 років, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету;
формує програми розвитку державної податкової справи й організовує їх виконання;
затверджує технічні завдання на ННТР (далі - ТЗ) (додаток 2), Тематичний план наукових (науково-технічних) робіт ДПС на відповідний рік (далі - Річний план);
організовує за потреби наукову та науково-технічну експертизу ННТР на різних етапах їх реалізації, у тому числі заявок на виконання, розглядає результати експертизи та ухвалює відповідні рішення;
визначає перелік відомостей, що підлягають охороні, а також створених об'єктів інтелектуальної власності;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
3.3. Замовник виконує такі основні види діяльності:
визначає проблеми, які потребують наукового вирішення, та спільно з представниками Виконавця вносить пропозиції щодо науково-дослідної тематики ННТР;
спільно з Виконавцем здійснює підготовку заявок на виконання ННТР (додаток 3) і подає їх для узагальнення та погодження підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності;
забезпечує Виконавця необхідними інформаційними, аналітичними та статистичними ресурсами;
визначає та надає Виконавцю (Виконавцям) вихідні вимоги до розробки ТЗ у формі головних завдань, показників та характеристик, яким повинні відповідати результати ННТР;
за поданням Виконавця розглядає, підписує та подає ТЗ Головному замовнику ННТР (Голові ДПС) на затвердження;
ініціює за потреби проведення наукової та науково-технічної експертизи відносно ННТР, розглядає результати експертизи, надає пропозиції до підрозділу, відповідального за організацію наукової діяльності, з метою прийняття Головним замовником відповідного рішення;
дає висновки на проміжні та заключні результати наукових досліджень і науково-технічних розробок;
здійснює контроль за виконанням етапів наукових досліджень і науково-технічних розробок;
проводить приймання окремих етапів ННТР та завершеної роботи в цілому, а також рішення щодо використання надалі результатів наукових досліджень і науково-технічних розробок;
здійснює моніторинг та впровадження у практику результатів виконаних ННТР;
3.4. Підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності:
здійснює науково-методичне керівництво організації наукової діяльності у ДПС, її територіальних органах, вищому навчальному закладі, що належить до сфери управління ДПС;
організовує роботу з формування перспективної тематики наукових досліджень і науково-технічних розробок ДПС на 3 - 5 років, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, забезпечує її узгодження та подання відповідних пропозицій головному розпоряднику бюджетних коштів;
організовує роботу Науково-технічної ради ДПС та Експертної ради з питань проведення наукової та науково-технічної експертизи в ДПС;
ініціює проведення наукової та науково-технічної експертизи заявок на виконання ННТР, забезпечує розробку, узгодження та подання на затвердження керівництву ДПС Річного плану і здійснює поточний контроль за його виконанням;
бере участь у підготовці пропозицій до проєкту Державного бюджету України на наступний рік щодо тематики та витрат на виконання ННТР;
організовує заходи щодо прийняття Замовниками науково-технічної продукції у Виконавців;
здійснює реєстрацію та облік заявок, ТЗ, актів приймання-здавання ННТР, впровадження тощо;
здійснює підготовку річних звітів, у т. ч. і до відповідних органів державної влади;
проводить методично-роз'яснювальну роботу серед структурних підрозділів ДПС та координує взаємодію між Замовниками і Виконавцями;
координує проведення науково-практичних конференцій, засідань "круглих столів" та інших науково-комунікативних заходів;
бере участь у формуванні пріоритетних напрямів діяльності ДПС;
бере участь в організації супроводження науково-дослідних підрозділів вищого навчального закладу, що належить до сфери управління ДПС, щодо отримання грантової підтримки їх наукової та науково-технічної діяльності;
організовує моніторинг впровадження у практику виконаних наукових досліджень та роботу замовників ННТР щодо оцінки їх впровадження;
надає відомості про основні результати виконання замовлень, заходів щодо забезпечення їх практичного застосування та про підсумки моніторингу впровадження наукової (науково-технічної) продукції відповідним уповноваженим органам державної влади.
3.5. Виконавець:
за погодженням із потенційним Замовником формулює теми наукових досліджень та подає пропозиції до Річного плану підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності;
здійснює підготовку заявок на виконання ННТР спільно із Замовником;
на підставі вихідних вимог Замовника (Замовників) розробляє проєкти ТЗ та подає їх Замовнику та підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності;
формує творчі колективи для виконання ННТР;
виконує ННТР відповідно до завдань і термінів, що встановлені ТЗ;
укладає за потреби договори на виконання складових частин ННТР із співвиконавцями;
аналізує наукову, науково-технічну та нормативну документацію щодо тем ННТР і розглядає можливі напрями досліджень;
визначає методи досліджень;
складає:
зведену калькуляцію кошторисної вартості ННТР (додаток 4);
калькуляцію кошторисної вартості ННТР (додаток 5),
розрахунки витрат за статтями кошторису витрат на виконання ННТР (додаток 6);
картку обліку фактичних витрат на проведення ННТР (додаток 7 );
звіт про виконання кошторису витрат ННТР (додаток 8);
зведену відомість витрат на проведення ННТР (додаток 9);
виконує розрахунки, математичне моделювання, проводить наукові дослідження і здійснює науково-технічні розробки;
визначає перспективи проведення досліджень надалі і надає рекомендації щодо впровадження результатів ННТР;
здійснює підготовку звітних матеріалів та надає їх Замовнику;
розробляє за необхідності інструкцію з технічного захисту інформації з обмеженим доступом;
здійснює державну реєстрацію створених об'єктів інтелектуальної власності у визначеному законодавством порядку;
несе відповідальність перед Замовником за науковий рівень ННТР, за надані рекомендації, терміни та якість виконаних робіт;
забезпечує підготовку та надання до органу державної реєстрації реєстраційної та облікової карток ННТР та на реєстрацію.
3.6. Виконавці мають право залучати територіальні органи ДПС до формування замовлення на виконання та приймання ННТР, впровадження їх результатів у практичну діяльність.
3.7. Замовники за попереднім погодженням з Виконавцями надають для узагальнення підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності, пропозиції до Річного плану для включення підрозділом фінансово-бухгалтерського забезпечення до бюджетного запиту та паспорта бюджетної програми ДПС на відповідний рік у встановленому порядку.
4. Планування ННТР
4.1. Планування ННТР передбачає формування Річного плану.
4.2. Річний план ННТР формується за програмно-цільовим принципом з метою реалізації перспективної тематики наукових досліджень і науково-технічних розробок ДПС на 3-5 років, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету. Підставою для формування Річного плану є виникнення необхідності наукового дослідження проблем у податковій сфері та діяльності ДПС.
Тематика ННТР визначається на підставі аналізу перспектив розвитку світової та вітчизняної науки і техніки у податковій сфері, прогнозу кон'юнктури світового ринку наукоємної продукції та суспільної потреби у нових наукових знаннях, сучасних технологіях тощо.
При плануванні ННТР, що спрямовані на стратегічний розвиток і модернізацію діяльності ДПС та стосуються функціональних повноважень декількох структурних підрозділів ДПС, замовниками таких ННТР виступають структурний підрозділ ДПС, на який покладено функцію стратегічного управління розвитком ДПС, і відповідні структурні підрозділи ДПС, до функціональних повноважень яких належать досліджувані у роботі питання.
Відбір тематики ННТР здійснюється на конкурсних засадах за результатами наукової та науково-технічної експертизи заявок на виконання замовлення.
4.3. Проєкт Річного плану та відбір Виконавців схвалюються рішенням НТР.
4.4. З метою своєчасного формування попередніх бюджетних пропозицій щодо фінансування наукових досліджень і науково-технічних розробок ДПС. Замовники до 1 березня формують спільно з потенційними Виконавцями заявки на виконання ННТР на наступний бюджетний рік, враховуючи вимоги абзаців третього - шостого п. 3.2 цього Положення, забезпечуючи при цьому узгодження:
послідовності етапів виконання замовлення з одержанням конкретних результатів, спрямованих на досягнення чітко визначених завдань ДПС;
неперервності етапів виконання замовлення з метою забезпечення прикладного застосування одержаних результатів;
першочергового спрямування коштів державного бюджету на проведення наукових досліджень і науково-технічних розробок, що мають високий рівень актуальності.
Заявки на виконання ННТР розробляють Замовники спільно з Виконавцями та надають підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності.
У випадку, якщо Замовником виступає територіальний орган ДПС, з метою прогнозування надалі впровадження результатів наукових досліджень у діяльність органів ДПС підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, направляє заявку на виконання ННТР для опрацювання до структурного підрозділу ДПС, до функціональних повноважень якого належать досліджувані у роботі питання.
4.5. Протягом місяця підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, опрацьовує разом із Замовниками та Виконавцями заявки на виконання ННТР у наступному році та розробляє і надає на розгляд та схвалення НТР проєкт Річного плану.
4.6. Після розгляду та схвалення НТР проєкту Річного плану підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, не пізніше 1 травня подає його Виконавцям та підрозділу фінансово-бухгалтерського забезпечення з метою включення до бюджетної пропозиції на наступний рік.
Сформований проєкт Річного плану на наступний рік в установленому порядку надсилається підрозділом фінансово-бухгалтерського забезпечення до Міністерства фінансів України з метою узгодження тематики ННТР, що виконуватиметься за рахунок коштів державного бюджету, та пропозицій щодо обсягів фінансування.
З метою забезпечення актуальності тематики перед поданням проєкту плану на погодження до Міністерства фінансів України підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, переглядає разом із Замовниками та Виконавцями заявки на виконання ННТР та у разі потреби вносить відповідні пропозиції.
У разі виникнення додаткових потреб щодо наукового дослідження проблем у податковій сфері та діяльності ДПС, необхідності ґрунтовного вивчення та узагальнення міжнародного досвіду за відповідним напрямом діяльності податкових органів, у зв'язку зі змінами у чинному законодавстві тощо можуть вноситися додаткові заявки на виконання ННТР у наступному році, враховуючи вимоги пунктів 4.2-4.4 цього Положення.
4.7. Після набрання чинності Законом України "Про Державний бюджет України" на відповідний рік:
підрозділ фінансово-бухгалтерського забезпечення доводить до Виконавців обсяги бюджетних асигнувань;
у двотижневий термін (після доведення обсягів бюджетних асигнувань) Виконавець надає до підрозділу фінансово-бухгалтерського забезпечення калькуляції з розрахунками витрат за статтями кошторису (з детальними розшифровками) (додатки 4-6);
підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, уточнює разом із Замовником та Виконавцем актуальність проведення ННТР та подає на розгляд та схвалення НТР доопрацьований проєкт Річного плану за встановленою формою (додаток 10).
Відповідне рішення НТР є підставою для подання Річного плану на затвердження Голові ДПС.
4.8. Протягом року Річний план у разі необхідності може корегуватися суб'єктами наукової діяльності, про що обов'язково попередньо інформуються відповідні Замовники (Виконавці), підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, та підрозділ фінансово-бухгалтерського забезпечення.
Корегування може здійснюватися у разі:
внесення або вилучення ННТР з Річного плану;
необхідності уточнення чи зміни строків виконання ННТР;
необхідності уточнення чи зміни назв тем ННТР, очікуваних результатів;
зміни Замовника;
уточнення чи зміни обсягів фінансування за відповідними статтями видатків та напрямами діяльності;
звернення Замовника про втрату актуальності завдання або з інших причин.
Коригування Річного плану ННТР забезпечується підрозділом, відповідальним за організацію наукової діяльності.
4.9. Доповнення та зміни до Річного плану здійснюються у тому ж порядку, що і його формування.
4.10. Контроль за результатами виконання Річного плану здійснюється Замовниками та підрозділом, відповідальним за організацію наукової діяльності, згідно з цим Порядком.
4.11. Після затвердження Річного плану протягом місяця з дня отримання відповідного наказу ДПС Замовники та Виконавці оформляють ТЗ (не менше ніж 3 примірники), розроблені відповідно до ДСТУ 3973-2000 та ДСТУ 3974-2000.
ТЗ затверджуються керівником (заступником керівника) Головного замовника.
У разі залучення до виконання складових частин ННТР субвиконавців Виконавцем затверджується ТЗ та укладається договір на ці частини не пізніше ніж за 10 діб до початку виконання робіт.
4.12. Корегування ТЗ у разі необхідності може здійснюватися суб'єктами наукової діяльності не пізніше першого півріччя року, у якому заплановано завершення ННТР. Корегування здійснюється у тих самих випадках, що й для Річного плану, а також:
уточнення Замовником раніше затверджених ТЗ;
уточнення науковим керівником роботи вимог до ННТР за результатами роботи, проведеної на попередніх етапах.
Зміни у затверджене ТЗ вносять доповненням, яке погоджують тільки Замовник та Виконавець, крім випадків уточнення чи зміни обсягів фінансування за відповідними статтями видатків та напрямами діяльності, зміни до яких погоджуються і затверджуються у тому ж порядку, що і для затвердження ТЗ.
Доповнення складаються зі вступної частини, де пояснюють причину його складання, розділів, які змінюють чи замінюють, наводяться номери і зміст пунктів, які змінюють чи замінюють, та нових пунктів або номери і зміст пунктів, що їх скасовано.
Після видання доповнення на титульному аркуші ТЗ нижче рядка "Шифр, індекс" роблять позначення "Діє з доповненням № _____ від ______".
4.13. ННТР, передбачені Річним планом, реєструються Виконавцем в Українському інституті науково-технічної експертизи та інформації відповідно до Порядку державної реєстрації та обліку відкритих науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт і дисертацій, затвердженого наказом МОН від 27.10.2008 № 977 (далі - Порядок державної реєстрації ННТР).
5. Проведення ННТР
5.1. Підставою для проведення ННТР є затверджене ТЗ на ННТР.
5.2. Проведення ННТР здійснюється за такими етапами:
вибір напряму дослідження;
теоретичні та експериментальні дослідження;
узагальнення та оцінювання результатів дослідження, складання звітної документації;
приймання ННТР.
Кожен етап повинен вирішувати певні завдання, потрібні для успішного виконання ННТР. Зміст роботи на кожному з етапів здійснюється відповідно до ДСТУ 3973-2000.
5.3. Інформація про хід виконання робіт подається Виконавцем до Замовників та підрозділу, відповідального за організацію наукової діяльності, поетапно, згідно з ТЗ, у вигляді звітів (анотованих, проміжних, остаточних), оформлених відповідно до ДСТУ 3008:2015. Анотований звіт містить загальну характеристику та основні результати виконання ННТР за певний період чи етап (етапи) відповідно до ТЗ. Проміжний звіт містить результати наукового дослідження за період, визначений Річним планом. Остаточний звіт містить результати наукового дослідження, у тому числі й проміжного, рекомендації щодо шляхів їх реалізації, можливі напрями подальших досліджень.
У випадку, якщо Замовником виступає територіальний орган ДПС, для забезпечення високого рівня актуальності наукових досліджень та формування пропозицій і рекомендацій щодо використання результатів ННТР, впровадження їх у практичну діяльність органів ДПС анотовані, проміжні та остаточні звіти в обов'язковому порядку направляються до структурного підрозділу ДПС, до функціональних повноважень якого належать досліджувані у роботі питання.
5.4. З метою постійного контролю та належного супроводження виконання ННТР:
Головним замовником щорічно після затвердження Річного плану визначається та затверджується перелік осіб, відповідальних за супроводження кожної з ННТР;
Виконавцями щокварталу надається Замовникам анотований звіт щодо стану виконання ННТР для розгляду та погодження в установленому порядку, а також доводиться до відома підрозділу, відповідального за організацію наукової діяльності. У разі встановлення за результатами розгляду анотованих звітів та інших матеріалів фактів невиконання, неналежного виконання або порушення строків виконання на окремих етапах, передбачених ТЗ, Замовником вносяться до підрозділу, відповідального за організацію наукової діяльності, обґрунтовані пропозиції щодо перегляду обсягів фінансування відповідного етапу виконання ННТР тощо.
Замовниками проводяться планові та позапланові перевірки стану виконання ННТР, за результатами яких вносяться відповідні пропозиції, зокрема, щодо уточнення та коригування обсягів фінансування на окремих етапах виконання замовлення з метою прискорення одержання кінцевих результатів, а також припинення окремих ННТР, що виконуються не на належному рівні або втратили актуальність чи не можуть бути виконані з об'єктивних причин.
5.5. За рішенням НТР з метою дослідної перевірки, апробації та надалі корегування проміжних результатів ННТР окремі територіальні органи ДПС можуть бути визначені експериментальними майданчиками для проведення наукових досліджень. У разі залучення у процесі проведення ННТР експериментальних майданчиків відповідна інформація та результати проведеної роботи в обов'язковому порядку відображаються в анотованих, проміжних та остаточних звітах.
6. Порядок приймання ННТР
6.1. Виконавець надсилає Замовнику матеріали з метою їх попереднього розгляду.
Замовник аналізує подану звітну документацію. У разі виявлення у наданій звітній документації невідповідності вимогам, встановленим чинними документами для виконання ННТР, неповноти комплектності документації Замовник зобов'язаний чітко обґрунтувати недоліки, а також запропонувати терміни їх усунення.
Замовники зобов'язані повідомляти Виконавця про результати попереднього розгляду ННТР.
Під час попереднього розгляду звітної документації Замовники приймають рішення про необхідність залучення фахівців з питань захисту прав інтелектуальної власності до роботи у комісіях для здійснення необхідного комплексу заходів щодо дотримання положень законодавства у сфері інтелектуальної власності з метою забезпечення державних інтересів та правової охорони отриманих результатів ННТР.
6.2. Виконавець офіційно повідомляє підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, про готовність до здавання окремих етапів робіт або завершеної роботи у цілому.
6.3. Приймання проміжних та остаточних звітів з виконання ННТР, що передбачені Річним планом, здійснюється приймальною комісією Замовника (далі - комісія Замовника) шляхом розгляду звітної документації. Кількість комісій Замовників, їх персональний склад та терміни здавання-приймання ННТР визначаються Головним замовником щороку.
6.4. Комісія Замовника утворюється у складі Голови комісії та його заступника, секретаря та інших членів комісії.
Замовники подають на запит підрозділу, відповідального за організацію наукової діяльності, пропозиції щодо уповноважених осіб, які будуть брати участь у прийманні ННТР. Як правило, як голови комісій, їх заступники та члени рекомендуються представники Замовників. Також за пропозицією Замовників до складу комісій можуть бути включені представники інших структурних підрозділів ДПС (за згодою).
Підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, узагальнює пропозиції від Замовників щодо складу комісій та подає на затвердження проєкт наказу про персональний склад та порядок роботи комісій Замовників.
6.5. Підрозділ, відповідальний за організацію наукової діяльності, організовує роботу комісій Замовників для приймання ННТР.
6.6. Виконавець надсилає секретарям комісій Замовників у встановленому порядку ТЗ на ННТР, звітну документацію, яка визначена у ТЗ, а також витяги з протоколів Вченої ради вищого навчального закладу, що належить до сфери управління ДПС, проєкти актів здавання-приймання, впровадження результатів або інші документи, які підтверджують використання результатів ННТР.
6.7. Не пізніше ніж за два тижні до проведення засідання комісії Замовника Виконавець надає до підрозділу фінансово-бухгалтерського забезпечення: картку обліку фактичних витрат на проведення ННТР; звіт про виконання кошторису витрат ННТР; розрахунки витрат за статтями кошторису витрат на виконання ННТР; зведену відомість витрат на проведення ННТР.
6.8. Приймання ННТР комісією Замовника полягає у всебічній перевірці результатів виконання робіт і встановлення їх відповідності вимогам ТЗ.
6.9. За результатами роботи комісія Замовника складає Акт здавання-приймання ННТР (додаток 11) та Висновок про результати виконання ННТР (додаток 12). ННТР або її етап вважається завершеним від дати підписання акта здавання-приймання усіма членами комісії Замовника.
У випадку відсутності з поважних причин особи, яка входить до складу комісії Замовника, може залучатись інший представник Замовника на підставі внесення змін до відповідного наказу.
Приймання комісією Замовника звітної документації за ННТР, розрахованої більше ніж на 1 рік, відбувається наприкінці кожного року її виконання.
6.10. При виявленні комісією Замовника у процесі роботи над прийняттям результатів ННТР недоліків вони зазначаються в акті здавання-приймання ННТР разом із термінами їх усунення. Якщо у члена комісії є окрема думка, вона має бути викладена у формі додатка до акта здавання-приймання ННТР та містити терміни усунення Виконавцем зауважень. Акти приймання-здавання ННТР, підписані за наявності недоліків та окремої думки члена комісії, підлягають повторному підписанню комісією Замовника в 10-денний термін після усунення недоліків та (або) врахування пропозицій, зазначених в окремій думці.
Якщо усунення виявлених недоліків та врахування зауважень потребують терміну більшого, ніж передбачено наказом про роботу комісії Замовника, приймання доопрацьованих звітних матеріалів здійснюється повторно створеною комісією Замовника відповідно до пунктів 6.2-6.6 Порядку.
Усунення виявлених недоліків та врахування зауважень здійснюється без виділення додаткового фінансування.
6.11. Секретар комісії Замовника відповідає за оформлення актів здавання-приймання і висновків про результати виконання ННТР та їх передання Виконавцю та підрозділу, відповідальному за організацію наукової діяльності.
6.12. Акт здавання-приймання ННТР (не менш ніж у трьох примірниках) підписується комісією Замовника та зберігається у Замовника (Замовників), Виконавців та підрозділі, відповідальному за організацію наукової діяльності.
6.13. Комісія має право запропонувати продовжити відповідну ННТР. Таке рішення оформлюється у формі додатка до акта здавання-приймання та виноситься на розгляд НТР.

................
Перейти до повного тексту